Page 233 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 233

Zestawy gier i zabaw ruchowych  •  231



            „Pchełki”
            Miejsce: sala. Pomoce: 6 krążków, bębenek
            N. rozkłada na dywanie krążki w rzędzie, w odległości ok. 30 cm. Dzieci stoją w gromadce na początku dywanu. N. uderza
            w bębenek. Dzieci kolejno przeskakują krążki obunóż lub z nogi na nogę.

            „Spacer sikorek”
            Miejsce: sala. Pomoce: bębenek
            Dzieci-sikorki chodzą w podskokach po dywanie w rytm grany przez N. na bębenku (2 szybkie uderzenia w bębenek –
            pauza, 2 szybkie uderzenia w bębenek – pauza itd.).

            „Pracowite wiewiórki”
            Miejsce: sala. Pomoce: orzechy włoskie wycięte z kolorowego kartonu
            N. rozsypuje na dywanie orzechy z papieru. Dzieci-wiewiórki skaczą w przysiadzie i zbierają orzechy.

            „Przeskocz zaspę”
            Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane
            N. usypuje ze śniegu kilka małych zasp. Dzieci chodzą po ogrodzie przedszkolnym, kiedy napotykają zaspę, starają się ją
            przeskoczyć.



            GRY I ZABAWY Z MOCOWANIEM I DŹWIGANIEM

            „Ciągnij wózek”
            Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane
            Dzieci  stoją  parami.  Jedno  wykonuje  przysiad  i  wyciąga  ręce  do  przodu.  Drugie  łapie  kolegę  za  ręce  i  prowadzi
            do przodu. Idzie powoli, by dziecko z  tyłu nadążyło. Po pewnym czasie następuje zamiana ról i  zabawa jest
            powtarzana.

            „Ładujemy bagaże”
            Miejsce: sala . Pomoce: 2 pudełka po butach wypełnione np. maskotkami, 4 krzesła
            N. ustawia pudełka na krzesłach po jednej stronie dywanu. Na drugim końcu dywanu stoją 2 puste krzesełka. Dzie-
            ci podzielone są na 2 grupy, każda ustawiona jest parami po obu stronach dywanu. Jedna para z każdej grupy chwyta
            pudełko i przenosi je na krzesło po drugiej stronie dywanu. Druga para odnosi pudełko na pierwsze krzesło. Zabawa toczy
            się, aż wszystkie pary na zmianę przeniosą pudełko.

            „Mocno trzymaj obręcz”
            Miejsce: sala. Pomoce: małe obręcze – jedna na 3 dzieci
            Dzieci ustawione są trójkami. Każda trójka chwyta obręcz oburącz. Na hasło N. każde dziecko w trójce ciągnie obręcz
            w swoją stronę. Zabawę można przerywać krótkim odpoczynkiem.

            „Przesuń sanie”
            Miejsce: sala. Pomoce: zabawka – bujak
            Dwoje dzieci siada na bujak-sanie, a trzecie dziecko stara się go przesunąć – opiera obie dłonie o bok bujaka, zapiera się
            nogami i popycha. Zmiana ról i zabawa toczy się dalej.

            „Toczenie kul śnieżnych”
            Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: małe kulki ze śniegu
            Dzieci otrzymują od N. małą kulkę śniegową, ich zadaniem jest toczyć kulkę po śniegu, aż stanie się duża.

            „Śniegowa kula”
            Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: duża śniegowa kula
            Dzieci ustawione w kole toczą jedno do drugiego dużą śniegową kulę. Zabawa kończy się, kiedy kula przetoczy się przez
            całe koło.
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238