Page 233 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 233
Zestawy gier i zabaw ruchowych • 231
„Pchełki”
Miejsce: sala. Pomoce: 6 krążków, bębenek
N. rozkłada na dywanie krążki w rzędzie, w odległości ok. 30 cm. Dzieci stoją w gromadce na początku dywanu. N. uderza
w bębenek. Dzieci kolejno przeskakują krążki obunóż lub z nogi na nogę.
„Spacer sikorek”
Miejsce: sala. Pomoce: bębenek
Dzieci-sikorki chodzą w podskokach po dywanie w rytm grany przez N. na bębenku (2 szybkie uderzenia w bębenek –
pauza, 2 szybkie uderzenia w bębenek – pauza itd.).
„Pracowite wiewiórki”
Miejsce: sala. Pomoce: orzechy włoskie wycięte z kolorowego kartonu
N. rozsypuje na dywanie orzechy z papieru. Dzieci-wiewiórki skaczą w przysiadzie i zbierają orzechy.
„Przeskocz zaspę”
Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane
N. usypuje ze śniegu kilka małych zasp. Dzieci chodzą po ogrodzie przedszkolnym, kiedy napotykają zaspę, starają się ją
przeskoczyć.
GRY I ZABAWY Z MOCOWANIEM I DŹWIGANIEM
„Ciągnij wózek”
Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane
Dzieci stoją parami. Jedno wykonuje przysiad i wyciąga ręce do przodu. Drugie łapie kolegę za ręce i prowadzi
do przodu. Idzie powoli, by dziecko z tyłu nadążyło. Po pewnym czasie następuje zamiana ról i zabawa jest
powtarzana.
„Ładujemy bagaże”
Miejsce: sala . Pomoce: 2 pudełka po butach wypełnione np. maskotkami, 4 krzesła
N. ustawia pudełka na krzesłach po jednej stronie dywanu. Na drugim końcu dywanu stoją 2 puste krzesełka. Dzie-
ci podzielone są na 2 grupy, każda ustawiona jest parami po obu stronach dywanu. Jedna para z każdej grupy chwyta
pudełko i przenosi je na krzesło po drugiej stronie dywanu. Druga para odnosi pudełko na pierwsze krzesło. Zabawa toczy
się, aż wszystkie pary na zmianę przeniosą pudełko.
„Mocno trzymaj obręcz”
Miejsce: sala. Pomoce: małe obręcze – jedna na 3 dzieci
Dzieci ustawione są trójkami. Każda trójka chwyta obręcz oburącz. Na hasło N. każde dziecko w trójce ciągnie obręcz
w swoją stronę. Zabawę można przerywać krótkim odpoczynkiem.
„Przesuń sanie”
Miejsce: sala. Pomoce: zabawka – bujak
Dwoje dzieci siada na bujak-sanie, a trzecie dziecko stara się go przesunąć – opiera obie dłonie o bok bujaka, zapiera się
nogami i popycha. Zmiana ról i zabawa toczy się dalej.
„Toczenie kul śnieżnych”
Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: małe kulki ze śniegu
Dzieci otrzymują od N. małą kulkę śniegową, ich zadaniem jest toczyć kulkę po śniegu, aż stanie się duża.
„Śniegowa kula”
Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: duża śniegowa kula
Dzieci ustawione w kole toczą jedno do drugiego dużą śniegową kulę. Zabawa kończy się, kiedy kula przetoczy się przez
całe koło.