Page 238 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 238
236 • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych
6. Ćwiczenie siły „Hipopotam”.
Dzieci wykonują przysiad podparty i przechodzą na czworakach po sali. Na hasło N.: Hipopotam podnosi tylną łapę
dzieci unoszą nogę, na hasło: Hipopotam podnosi przednią łapę dzieci unoszą jedną rękę.
III.
7. Ćwiczenia uspokajające.
Dzieci maszerują po obwodzie koła w rytmie wystukiwanym na bębenku.
Zestaw III
Miejsce: sala.
Przybory: bębenek, 2 skakanki, pachołek, laski dla każdego dziecka.
I.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Spadające kasztany”.
Dzieci stoją w rozsypce na dywanie bez ruchu (są kasztanami). Kiedy N. zaczyna grać na bębenku – wieje wiatr, kasz-
tany spadają – dzieci wykonują przysiad podparty.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Zbiory jarzębiny”.
Sześcioro dzieci to drzewa, na których rośnie jarzębina. Stoją z nogami złączonymi i rękoma uniesionymi ku górze. Po-
zostałe dzieci gromadzą się wokół drzew. Wspinają się na palcach i wyciągają ręce najwyżej, jak mogą. Naśladują ru-
chem zrywanie jarzębiny z drzew.
II.
3. Ćwiczenie kształtujące tułowia „Grzybobranie”.
Marsz po sali, co kilka kroków następuje zatrzymanie, skłon w przód, skręt w prawo i skręt w lewo – dzieci naśladują
ruchem zbieranie grzybów w lesie.
4. Zabawa na czworakach „Kasztanowy konik”.
Dzieci w rozsypce poruszają się na czworakach po dywanie w rytm bębenka. Na przerwę w muzyce „kasztanowe koni-
ki” zastygają w bezruchu.
5. Zabawa równoważna „Przejście przez kładkę”.
N. rozkłada na dywanie 2 skakanki w odległości 30 cm od siebie. Dzieci przechodzą po utworzonej w ten sposób kładce
z rękoma wyprostowanymi po bokach.
6. Zabawa bieżna.
Dzieci ustawione w rzędzie przed linią startu; po kolei biegną do pachołka, omijają go i wracają na linię startu. Kolejne
dziecko może wystartować dopiero, gdy poprzednie dziecko przekroczy linię startu.
III.
7. Ćwiczenie wyprostne.
Dzieci maszerują po obwodzie koła, trzymają w rękach laskę na wysokości dolnej części pleców.
Zestaw IV
Miejsce: sala.
Przybory: piłeczki plastikowe dla każdego dziecka, kosz plastikowy, tamburyn, taśma malarska.
I.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Jabłonka”.
Dzieci chodzą po sali z piłeczkami w dłoniach w rytm tamburynu. Mogą turlać piłeczkę przed sobą, podrzucać, wiro-
wać z nią dookoła. Na przerwę w muzyce dzieci-jabłonie zatrzymują się i unoszą piłeczki-jabłka wysoko nad głowę.
2. Ćwiczenie kształtujące tułowia „Powąchaj jabłuszko”.
Dzieci wykonują klęk podparty, uginają ręce w łokciach, nos zbliżają do piłeczki leżącej na podłodze, a następnie pro-
stują ramiona.
II.
3. Zabawa na czworakach „Pieski ogrodnika”.
Na dywanie rozłożone są piłeczki-jabłka. Dzieci-pieski chodzą na czworakach pomiędzy nimi.
4. Ćwiczenie równowagi „Zbiór jabłek”.
Dzieci ustawione w rzędzie. N. nakleja taśmę malarską przed dziećmi w linii prostej. Na powstałej ścieżce ustawia