Page 238 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 238

236  •  Zestawy ćwiczeń gimnastycznych



          6.  Ćwiczenie siły „Hipopotam”.
            Dzieci wykonują przysiad podparty i przechodzą na czworakach po sali. Na hasło N.: Hipopotam podnosi tylną łapę
            dzieci unoszą nogę, na hasło: Hipopotam podnosi przednią łapę dzieci unoszą jedną rękę.

          III.
          7.  Ćwiczenia uspokajające.
            Dzieci maszerują po obwodzie koła w rytmie wystukiwanym na bębenku.

          Zestaw III

          Miejsce: sala.
          Przybory: bębenek, 2 skakanki, pachołek, laski dla każdego dziecka.

          I.
          1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Spadające kasztany”.
            Dzieci stoją w rozsypce na dywanie bez ruchu (są kasztanami). Kiedy N. zaczyna grać na bębenku – wieje wiatr, kasz-
            tany spadają – dzieci wykonują przysiad podparty.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Zbiory jarzębiny”.
            Sześcioro dzieci to drzewa, na których rośnie jarzębina. Stoją z nogami złączonymi i rękoma uniesionymi ku górze. Po-
            zostałe dzieci gromadzą się wokół drzew. Wspinają się na palcach i wyciągają ręce najwyżej, jak mogą. Naśladują ru-
            chem zrywanie jarzębiny z drzew.

          II.
          3.  Ćwiczenie kształtujące tułowia „Grzybobranie”.
            Marsz po sali, co kilka kroków następuje zatrzymanie, skłon w przód, skręt w prawo i skręt w lewo – dzieci naśladują
            ruchem zbieranie grzybów w lesie.
          4.  Zabawa na czworakach „Kasztanowy konik”.
            Dzieci w rozsypce poruszają się na czworakach po dywanie w rytm bębenka. Na przerwę w muzyce „kasztanowe koni-
            ki” zastygają w bezruchu.
          5.  Zabawa równoważna „Przejście przez kładkę”.
            N. rozkłada na dywanie 2 skakanki w odległości 30 cm od siebie. Dzieci przechodzą po utworzonej w ten sposób kładce
            z rękoma wyprostowanymi po bokach.
          6.  Zabawa bieżna.
            Dzieci ustawione w rzędzie przed linią startu; po kolei biegną do pachołka, omijają go i wracają na linię startu. Kolejne
            dziecko może wystartować dopiero, gdy poprzednie dziecko przekroczy linię startu.

          III.
          7.  Ćwiczenie wyprostne.
            Dzieci maszerują po obwodzie koła, trzymają w rękach laskę na wysokości dolnej części pleców.

          Zestaw IV

          Miejsce: sala.
          Przybory: piłeczki plastikowe dla każdego dziecka, kosz plastikowy, tamburyn, taśma malarska.

          I.
          1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Jabłonka”.
            Dzieci chodzą po sali z piłeczkami w dłoniach w rytm tamburynu. Mogą turlać piłeczkę przed sobą, podrzucać, wiro-
            wać z nią dookoła. Na przerwę w muzyce dzieci-jabłonie zatrzymują się i unoszą piłeczki-jabłka wysoko nad głowę.
          2.  Ćwiczenie kształtujące tułowia „Powąchaj jabłuszko”.
            Dzieci wykonują klęk podparty, uginają ręce w łokciach, nos zbliżają do piłeczki leżącej na podłodze, a następnie pro-
            stują ramiona.

          II.
          3.  Zabawa na czworakach „Pieski ogrodnika”.
            Na dywanie rozłożone są piłeczki-jabłka. Dzieci-pieski chodzą na czworakach pomiędzy nimi.
          4.  Ćwiczenie równowagi „Zbiór jabłek”.
            Dzieci ustawione w rzędzie. N. nakleja taśmę malarską przed dziećmi w linii prostej. Na powstałej ścieżce ustawia
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243