Page 242 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 242
240 • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych
Stacja 5. Rzuty woreczkiem do kosza ustawionego w odległości 1 m.
Stacja 6. Chwytanie woreczków na zmianę palcami stopy lewej i prawej, przenoszenie ich na wyznaczone miejsce.
III.
3. Ćwiczenie rozluźniające.
Dzieci stoją w rozsypce w lekkim rozkroku i potrząsają kolejno: rękoma, jedną i drugą nogą (lekkie uniesienie nogi).
Zestaw XI
Miejsce: sala.
Przybory: 2 niebieskie szyfonowe chusteczki, tamburyn.
I.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatraczki”.
Dzieci stoją w rozsypce w rozkroku, ramiona w bok. Jedno dziecko jest wiatrem – w dłoniach trzyma 2 niebieskie szy-
fonowe chusteczki. Wiatraczki obracają się wokół własnej osi w takim tempie, w jakim biega wiatr. Gdy wiatr przesta-
je wiać (dziecko przysiada), wiatraczki zatrzymują się. N. zwraca uwagę, by wiatraczki obracały się w obu kierunkach.
2. Ćwiczenie kształtujące tułowia.
Dzieci stoją w rozkroku, ramiona wzdłuż tułowia. Wykonują rytmiczne skłony tułowia w lewo i w prawo.
II.
3. Zabawa na czworakach.
Marsz na czworakach w różnych kierunkach w rytm tamburynu.
4. Zabawa równoważna „Lot szybowcem”.
Dzieci biegają na palcach po dywanie z rękoma wyprostowanymi po bokach. Na hasło N.: Lądowanie dzieci przecho-
dzą do klęku.
5. Podskoki „Trampolina”.
Dzieci podskakują obunóż w miejscu, w lekkim rozkroku. Po kilku skokach następuje odpoczynek – dzieci naśladują
ruchem rąk odbijanie balonika.
6. Zabawa bieżna „Samoloty”.
Dzieci naśladują ruchem lot samolotów – biegają z rozłożonymi ramionami, w rytm tamburynu. Na przerwę
w muzyce dzieci zatrzymują się i odpoczywają.
III.
7. Ćwiczenie wyprostne „Nadmuchiwanie gumowej zabawki”.
Dzieci stoją w rozsypce i naśladują zabawkę, z której uchodzi powietrze: syczą i stopniowo przechodzą do przysiadu pod-
partego, opuszczają głowę. Teraz następuje nadmuchiwanie gumowej zabawki – powolny wyprost do pozycji stojącej.
Zestaw XII
Miejsce: sala.
Przybory: janczary, bębenek, skakanki lub liny, 2 woreczki.
I.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Dźwiękowe sygnały”.
Dzieci chodzą w różnych kierunkach po sali przy akompaniamencie bębenka. Na sygnał janczarów zatrzymują się. Za-
bawę powtarzamy 3 razy.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Kot akrobata”.
Dzieci wykonują przysiad podparty i chodzą na czworakach w różnych kierunkach. Na hasło N.: Kot na płot wyskakują
do góry. Zabawę powtarzamy 3 razy.
II.
3. Ćwiczenie kształtujące szyję „Wiewiórka szuka domu”.
Dzieci stoją w różnych miejscach sali. Wykonują przysiad podparty i obracają głowę raz w jedną stronę, raz w dru-
gą – wiewiórki rozglądają się za dziuplą. Na hasło N.: Wiewiórka skacze na wysoką gałąź dzieci wstają i przeskakują
w inne miejsce sali. Zabawę powtarzamy 2 razy.
4. Ćwiczenie kształtujące nogi „Wkładamy skarpety”.
Dzieci siadają na dywanie z wyprostowanymi nogami. N. podaje hasło: Wkładamy długą skarpetę, dzieci pokazują, jak
naciągają skarpetę od stopy do kolana, zginają przy tym nogę i ją prostują.