Page 242 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 242

240  •  Zestawy ćwiczeń gimnastycznych



            Stacja 5. Rzuty woreczkiem do kosza ustawionego w odległości 1 m.
            Stacja 6. Chwytanie woreczków na zmianę palcami stopy lewej i prawej, przenoszenie ich na wyznaczone miejsce.

          III.
          3.  Ćwiczenie rozluźniające.
            Dzieci stoją w rozsypce w lekkim rozkroku i potrząsają kolejno: rękoma, jedną i drugą nogą (lekkie uniesienie nogi).

          Zestaw XI

          Miejsce: sala.
          Przybory: 2 niebieskie szyfonowe chusteczki, tamburyn.

          I.
          1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatraczki”.
            Dzieci stoją w rozsypce w rozkroku, ramiona w bok. Jedno dziecko jest wiatrem – w dłoniach trzyma 2 niebieskie szy-
            fonowe chusteczki. Wiatraczki obracają się wokół własnej osi w takim tempie, w jakim biega wiatr. Gdy wiatr przesta-
            je wiać (dziecko przysiada), wiatraczki zatrzymują się. N. zwraca uwagę, by wiatraczki obracały się w obu kierunkach.
          2.  Ćwiczenie kształtujące tułowia.
            Dzieci stoją w rozkroku, ramiona wzdłuż tułowia. Wykonują rytmiczne skłony tułowia w lewo i w prawo.

          II.
          3.  Zabawa na czworakach.
            Marsz na czworakach w różnych kierunkach w rytm tamburynu.
          4.  Zabawa równoważna „Lot szybowcem”.
            Dzieci biegają na palcach po dywanie z rękoma wyprostowanymi po bokach. Na hasło N.: Lądowanie dzieci przecho-
            dzą do klęku.
          5.  Podskoki „Trampolina”.
            Dzieci podskakują obunóż w miejscu, w lekkim rozkroku. Po kilku skokach następuje odpoczynek – dzieci naśladują
            ruchem rąk odbijanie balonika.
          6.  Zabawa bieżna „Samoloty”.
            Dzieci naśladują ruchem lot samolotów – biegają z  rozłożonymi ramionami, w  rytm tamburynu. Na przerwę
            w muzyce dzieci zatrzymują się i odpoczywają.

          III.
          7.  Ćwiczenie wyprostne „Nadmuchiwanie gumowej zabawki”.
            Dzieci stoją w rozsypce i naśladują zabawkę, z której uchodzi powietrze: syczą i stopniowo przechodzą do przysiadu pod-
            partego, opuszczają głowę. Teraz następuje nadmuchiwanie gumowej zabawki – powolny wyprost do pozycji stojącej.

          Zestaw XII

          Miejsce: sala.
          Przybory: janczary, bębenek, skakanki lub liny, 2 woreczki.

          I.
          1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Dźwiękowe sygnały”.
            Dzieci chodzą w różnych kierunkach po sali przy akompaniamencie bębenka. Na sygnał janczarów zatrzymują się. Za-
            bawę powtarzamy 3 razy.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Kot akrobata”.
            Dzieci wykonują przysiad podparty i chodzą na czworakach w różnych kierunkach. Na hasło N.: Kot na płot wyskakują
            do góry. Zabawę powtarzamy 3 razy.

          II.
          3.  Ćwiczenie kształtujące szyję „Wiewiórka szuka domu”.
            Dzieci stoją w różnych miejscach sali. Wykonują przysiad podparty i obracają głowę raz w jedną stronę, raz w dru-
            gą – wiewiórki rozglądają się za dziuplą. Na hasło N.: Wiewiórka skacze na wysoką gałąź dzieci wstają i przeskakują
            w inne miejsce sali. Zabawę powtarzamy 2 razy.
          4.  Ćwiczenie kształtujące nogi „Wkładamy skarpety”.
            Dzieci siadają na dywanie z wyprostowanymi nogami. N. podaje hasło: Wkładamy długą skarpetę, dzieci pokazują, jak
            naciągają skarpetę od stopy do kolana, zginają przy tym nogę i ją prostują.
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247