Page 239 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 239

Zestawy ćwiczeń gimnastycznych  •  237



              w odległości ok. 1 m piłeczki-jabłka. Zadaniem pierwszego dziecka z rzędu jest przejście po ścieżce i zebranie jabłek do
              koszyka; drugie dziecko z rzędu otrzymuje od pierwszego pełen koszyk i jego zadaniem jest rozłożenie piłeczek na ścieżce.
            5.  Zabawa bieżna „Dogoń jabłuszko”.
              Dzieci stoją w 2 rzędach przed linią startu. Każde turla piłkę do przodu i próbuje ją dogonić. Następne dziecko
              w rzędzie może ruszyć dopiero wtedy, kiedy na linię startu wróci poprzednie.
            6.  Rzuty „Rzuty do kosza”.
              Dzieci ustawione w rzędzie, po kolei rzucają piłkę do kosza znajdującego się od nich w odległości 1 m.

            III.
            7.  Ćwiczenie stóp.
              Masowanie stóp piłeczką położoną na podłodze.

            Zestaw V

            Miejsce: sala.
            Przybory: janczary, piłka, muzyka relaksacyjna.

            I.
            1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Biegną sarenki”.
              Dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło N.: Przyszedł wilk zatrzymują się, na hasło: Wilk uciekł zaczynają znów
              biegać. Zabawę powtarzamy 2 razy.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Wańka-wstańka”.
              Dzieci stoją w rozsypce. Na hasło N.: Wańka na dole dzieci robią przysiad, na hasło: Wańka na górze prostują się. Za-
              bawę powtarzamy 2 razy.

            II.
            3.  Ćwiczenie kształtujące ręce „Fala”.
              Dzieci stoją w kole. Wyciągają jedną rękę do przodu i wymachują nią z góry na dół. Następnie wymachują drugą ręką.
            4.  Ćwiczenie kształtujące tułów „Marionetka”.
              Dzieci klęczą na dywanie, w kole. Wykonują ćwiczenia zgodnie z hasłami N.: Marionetka pochyla się do przodu,
              Marionetka pochyla się na bok (do tyłu, na drugi bok).
            5.  Ćwiczenie siły „Niedźwiedź wchodzi do gawry”.
              Dzieci wykonują przysiad podparty. Na dźwięk janczarów i hasło N.: Niedźwiedź idzie do gawry idą na czworakach do
              miejsca, skąd dochodzi głos janczarów. Na hasło: Niedźwiedź idzie do lasu dzieci idą na czworakach w innym, dowol-
              nym kierunku. Zabawę powtarzamy 2 razy.
            6.  Ćwiczenie zręcznościowe „Podaj piłkę”.
              Dzieci siedzą na dywanie w kole. Podają sobie piłkę z rąk do rąk. Piłka powinna zrobić 3 okrążenia.

            III.
            7.  Ćwiczenie uspokajające „Wygodne legowisko”.
              Dzieci kładą się na dywanie i słuchają muzyki od głośniejszej do coraz cichszej.

            Zestaw VI

            Miejsce: sala.
            Przybory: krążek zielony i czerwony, piłki dla każdego dziecka, 2 pachołki.

            I.
            1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody na skrzyżowaniu”.
              N. trzyma w górze zielony krążek. Dzieci-samochody biegają po sali, w dłoniach przed sobą trzymają piłkę-kierowni-
              cę. Kiedy N. podnosi czerwony krążek, samochody zatrzymują się. Kiedy N. podnosi krążek zielony, samochody kon-
              tynuują jazdę.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
              Dzieci w parach stoją do siebie tyłem. Podają sobie piłkę górą, a następnie dołem, między nogami.

            II.
            3.  Ćwiczenie kształtujące tułowia „Piłka w kole”.
              Dzieci stoją w kole, podają sobie piłkę po kolei od wyznaczonego przez N. dziecka. Kiedy piłka przejdzie z rąk do rąk
              w kole, następuje powtórzenie ćwiczenia – tym razem dzieci podają sobie piłkę w drugą stronę.
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244