Page 239 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 239
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych • 237
w odległości ok. 1 m piłeczki-jabłka. Zadaniem pierwszego dziecka z rzędu jest przejście po ścieżce i zebranie jabłek do
koszyka; drugie dziecko z rzędu otrzymuje od pierwszego pełen koszyk i jego zadaniem jest rozłożenie piłeczek na ścieżce.
5. Zabawa bieżna „Dogoń jabłuszko”.
Dzieci stoją w 2 rzędach przed linią startu. Każde turla piłkę do przodu i próbuje ją dogonić. Następne dziecko
w rzędzie może ruszyć dopiero wtedy, kiedy na linię startu wróci poprzednie.
6. Rzuty „Rzuty do kosza”.
Dzieci ustawione w rzędzie, po kolei rzucają piłkę do kosza znajdującego się od nich w odległości 1 m.
III.
7. Ćwiczenie stóp.
Masowanie stóp piłeczką położoną na podłodze.
Zestaw V
Miejsce: sala.
Przybory: janczary, piłka, muzyka relaksacyjna.
I.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Biegną sarenki”.
Dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło N.: Przyszedł wilk zatrzymują się, na hasło: Wilk uciekł zaczynają znów
biegać. Zabawę powtarzamy 2 razy.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Wańka-wstańka”.
Dzieci stoją w rozsypce. Na hasło N.: Wańka na dole dzieci robią przysiad, na hasło: Wańka na górze prostują się. Za-
bawę powtarzamy 2 razy.
II.
3. Ćwiczenie kształtujące ręce „Fala”.
Dzieci stoją w kole. Wyciągają jedną rękę do przodu i wymachują nią z góry na dół. Następnie wymachują drugą ręką.
4. Ćwiczenie kształtujące tułów „Marionetka”.
Dzieci klęczą na dywanie, w kole. Wykonują ćwiczenia zgodnie z hasłami N.: Marionetka pochyla się do przodu,
Marionetka pochyla się na bok (do tyłu, na drugi bok).
5. Ćwiczenie siły „Niedźwiedź wchodzi do gawry”.
Dzieci wykonują przysiad podparty. Na dźwięk janczarów i hasło N.: Niedźwiedź idzie do gawry idą na czworakach do
miejsca, skąd dochodzi głos janczarów. Na hasło: Niedźwiedź idzie do lasu dzieci idą na czworakach w innym, dowol-
nym kierunku. Zabawę powtarzamy 2 razy.
6. Ćwiczenie zręcznościowe „Podaj piłkę”.
Dzieci siedzą na dywanie w kole. Podają sobie piłkę z rąk do rąk. Piłka powinna zrobić 3 okrążenia.
III.
7. Ćwiczenie uspokajające „Wygodne legowisko”.
Dzieci kładą się na dywanie i słuchają muzyki od głośniejszej do coraz cichszej.
Zestaw VI
Miejsce: sala.
Przybory: krążek zielony i czerwony, piłki dla każdego dziecka, 2 pachołki.
I.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody na skrzyżowaniu”.
N. trzyma w górze zielony krążek. Dzieci-samochody biegają po sali, w dłoniach przed sobą trzymają piłkę-kierowni-
cę. Kiedy N. podnosi czerwony krążek, samochody zatrzymują się. Kiedy N. podnosi krążek zielony, samochody kon-
tynuują jazdę.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dzieci w parach stoją do siebie tyłem. Podają sobie piłkę górą, a następnie dołem, między nogami.
II.
3. Ćwiczenie kształtujące tułowia „Piłka w kole”.
Dzieci stoją w kole, podają sobie piłkę po kolei od wyznaczonego przez N. dziecka. Kiedy piłka przejdzie z rąk do rąk
w kole, następuje powtórzenie ćwiczenia – tym razem dzieci podają sobie piłkę w drugą stronę.