Page 240 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 240
238 • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych
4. Zabawa na czworakach „Kotki bawią się piłkami”.
Dzieci stoją w rzędzie przed linią startu. Po kolei idą na czworakach po torze wytyczonym przez N. i odpychają głową
piłkę przed sobą.
5. Zabawa bieżna „Dogoń piłkę”.
Dzieci stoją w rzędzie przed linią startu. N. toczy piłkę do przodu, dzieci po kolei biegną za piłką, łapią ją i odnoszą
na linię startu.
6. Zabawa z elementem rzutu.
Dzieci stoją w rozsypce, podrzucają piłkę i próbują ją złapać oburącz.
III.
7. Ćwiczenie stóp.
Dzieci ustawione w rzędzie po kolei kopią piłkę do bramki utworzonej z 2 pachołków. N. zwraca uwagę, by dzieci ko-
pały piłkę wewnętrzną stroną stopy.
Zestaw VII
Miejsce: sala.
Przybory: bębenek, woreczki, obręcz, nagranie rytmicznej melodii.
I.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Babie lato”.
Dzieci stoją w kole. N. włącza rytmiczną melodię. Na hasło N.: Babie lato dzieci zamieniają się miejscami z sąsiadami
lub dziećmi z naprzeciwka. Zabawę powtarzamy 2 razy.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Co trzy kroki”.
Dzieci chodzą po obwodzie koła. N. odlicza do 3, uderza w bębenek, dzieci robią skłon w przód.
II.
3. Ćwiczenie kształtujące szyję „Woreczek na głowie”.
Dzieci stoją w rozsypce, układają woreczek na głowie. Na hasło N.: Głowa do przodu dzieci pochylają głowę, by wore-
czek spadł. Zabawę powtarzamy 3 razy.
4. Ćwiczenie kształtujące nogi „Rowerek na spacerek”.
Dzieci leżą na plecach, zginają nogi w kolanach i naśladują jazdę rowerem. Po chwili robią odpoczynek i powtarzają
ćwiczenie.
5. Ćwiczenie równowagi „Przełóż woreczek”.
Dzieci stoją prosto na jednej nodze. Przekładają woreczek pod zgiętym kolanem i stają na obu nogach. Zabawę powta-
rzamy 3 razy.
6. Ćwiczenie rzutne „Woreczek do obręczy”.
Dzieci ustawiają się w rzędzie, każde trzyma woreczek. Kolejno rzucają swój woreczek do obręczy.
III.
7. Ćwiczenie uspokajające.
N. klaszcze w dłonie od tempa szybkiego do coraz wolniejszego, dzieci maszerują zgodnie z rytmem.
Zestaw VIII
Miejsce: sala.
Przybory: bębenek, trójkąt, 3 pachołki, woreczki i szarfy dla każdego dziecka.
I.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiewiórki i niedźwiedzie”.
Dzieci poruszają się po sali w zależności od akompaniamentu. Kiedy N. gra na bębenku, chodzą ociężale jak niedźwie-
dzie – na całych stopach; kiedy gra na trójkącie, poruszają się lekko jak wiewiórki – biegają na palcach.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Grzybobranie”.
Dzieci chodzą powoli po sali, wykonując od czasu do czasu skłony w różnych kierunkach. Na hasło N.: Muchomor za-
trzymują się bez ruchu, w pozycji wyprostowanej, z rękoma splecionymi nad głową.
II.
3. Zabawa na czworakach „Dziki na spacerze”.
Dzieci-dziki chodzą na czworakach w różnych kierunkach za dzieckiem wyznaczonym przez N.