Page 240 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 240

238  •  Zestawy ćwiczeń gimnastycznych



          4.  Zabawa na czworakach „Kotki bawią się piłkami”.
            Dzieci stoją w rzędzie przed linią startu. Po kolei idą na czworakach po torze wytyczonym przez N. i odpychają głową
            piłkę przed sobą.
          5.  Zabawa bieżna „Dogoń piłkę”.
            Dzieci stoją w rzędzie przed linią startu. N. toczy piłkę do przodu, dzieci po kolei biegną za piłką, łapią ją i odnoszą
            na linię startu.
          6.  Zabawa z elementem rzutu.
            Dzieci stoją w rozsypce, podrzucają piłkę i próbują ją złapać oburącz.

          III.
          7.  Ćwiczenie stóp.
            Dzieci ustawione w rzędzie po kolei kopią piłkę do bramki utworzonej z 2 pachołków. N. zwraca uwagę, by dzieci ko-
            pały piłkę wewnętrzną stroną stopy.

          Zestaw VII

          Miejsce: sala.
          Przybory: bębenek, woreczki, obręcz, nagranie rytmicznej melodii.

          I.
          1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Babie lato”.
            Dzieci stoją w kole. N. włącza rytmiczną melodię. Na hasło N.: Babie lato dzieci zamieniają się miejscami z sąsiadami
            lub dziećmi z naprzeciwka. Zabawę powtarzamy 2 razy.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Co trzy kroki”.
            Dzieci chodzą po obwodzie koła. N. odlicza do 3, uderza w bębenek, dzieci robią skłon w przód.

          II.
          3.  Ćwiczenie kształtujące szyję „Woreczek na głowie”.
            Dzieci stoją w rozsypce, układają woreczek na głowie. Na hasło N.: Głowa do przodu dzieci pochylają głowę, by wore-
            czek spadł. Zabawę powtarzamy 3 razy.
          4.  Ćwiczenie kształtujące nogi „Rowerek na spacerek”.
            Dzieci leżą na plecach, zginają nogi w kolanach i naśladują jazdę rowerem. Po chwili robią odpoczynek i powtarzają
            ćwiczenie.
          5.  Ćwiczenie równowagi „Przełóż woreczek”.
            Dzieci stoją prosto na jednej nodze. Przekładają woreczek pod zgiętym kolanem i stają na obu nogach. Zabawę powta-
            rzamy 3 razy.
          6.  Ćwiczenie rzutne „Woreczek do obręczy”.
            Dzieci ustawiają się w rzędzie, każde trzyma woreczek. Kolejno rzucają swój woreczek do obręczy.

          III.
          7.  Ćwiczenie uspokajające.
            N. klaszcze w dłonie od tempa szybkiego do coraz wolniejszego, dzieci maszerują zgodnie z rytmem.

          Zestaw VIII

          Miejsce: sala.
          Przybory: bębenek, trójkąt, 3 pachołki, woreczki i szarfy dla każdego dziecka.

          I.
          1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiewiórki i niedźwiedzie”.
            Dzieci poruszają się po sali w zależności od akompaniamentu. Kiedy N. gra na bębenku, chodzą ociężale jak niedźwie-
            dzie – na całych stopach; kiedy gra na trójkącie, poruszają się lekko jak wiewiórki – biegają na palcach.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Grzybobranie”.
            Dzieci chodzą powoli po sali, wykonując od czasu do czasu skłony w różnych kierunkach. Na hasło N.: Muchomor za-
            trzymują się bez ruchu, w pozycji wyprostowanej, z rękoma splecionymi nad głową.

          II.
          3.  Zabawa na czworakach „Dziki na spacerze”.
            Dzieci-dziki chodzą na czworakach w różnych kierunkach za dzieckiem wyznaczonym przez N.
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245