Page 245 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 245

Zestawy ćwiczeń gimnastycznych  •  243



            II.
            3.  Ćwiczenie kształtujące szyję „Zakręcamy i odkręcamy butelkę”.
              Dzieci stoją w kole i obracają głową, jakby zakręcały butelkę. Następnie obracają głową w drugą stronę, jakby odkręca-
              ły butelkę.
            4.  Ćwiczenie kształtujące tułów „Sprężynki”.
              Dzieci stoją w kole w lekkim rozkroku. Na hasło N.: Sprężyna się zakręca dzieci nachylają się do przodu, potem
              na bok, do tyłu i na drugi bok. N. podaje hasło: Sprężyna się odkręciła – dzieci stają wyprostowane.
            5.  Ćwiczenie równowagi „Płyniemy wokół wyspy”.
              Dzieci stoją w różnych miejscach sali, otrzymują krążki i układają je na dywanie, przed sobą. Na hasło N.: Płyniemy wo-
              kół wyspy dzieci obchodzą krążek dookoła. Zabawę powtarzamy 2 razy.
            6.  Ćwiczenie skoczne „Przeskocz kałużę”.
              Dzieci stoją przed krążkiem. Na hasło N.: Przeskocz kałużę przeskakują krążek po kilka razy w różne strony.

            III.
            7.  Ćwiczenie uspokajające „Kołysanka”.
              Dzieci siadają na krążkach i kołyszą się z jednej strony na drugą.

            Zestaw XVII

            Miejsce: sala.
            Przybory: 5 szarf w różnych kolorach, janczary.

            I.
            1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Ślady na śniegu”.
              N. rozkłada na dywanie szarfy. Dzieci spacerują w różnych kierunkach po sali, omijając je. N. podaje hasło: Wchodzimy
              na ślady, dzieci wchodzą do środka najbliższych szarf, po kilka osób. Zabawę powtarzamy 2 razy.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Lepimy bałwana”.
              Dzieci pochylają się i pokazują toczenie kul śniegu. Następnie wykonują przysiad podparty i unoszą się, jakby podnosiły
              kulę śniegu. Podnoszą ręce do góry i ustawiają pierwszą kulę bałwana. Zabawę powtarzamy 3 razy.

            II.
            3.  Ćwiczenie kształtujące ręce „Marzną skrzydełka”.
              Dzieci stoją bokiem do środka koła. N. gra na janczarach, dzieci biegną jedno za drugim po obwodzie koła. N. podaje
              hasło: Ptaszki machają skrzydełkami, dzieci zatrzymują się i machają rękoma.
            4.  Ćwiczenie kształtujące tułów „Zimowa rozgrzewka”.
              Dzieci stoją w kole w lekkim rozkroku. Trzymają ręce w pasie i wykonują skłony do przodu i do tyłu. Zabawę
              powtarzamy 2 razy.
            5.  Ćwiczenie równowagi „Na łyżwach”.
              Dzieci stoją w różnych miejscach sali. Na hasło N.: Łyżwiarz ślizga się po lodzie dzieci suwają nogami w miejscu,
              na hasło: Łyżwiarz wykonuje jaskółkę dzieci stają na jednej nodze. Zabawę powtarzamy 2 razy.
            6.  Ćwiczenie zręcznościowe „Przełóż szarfę”.
              Dzieci stoją w rzędzie po jednej stronie sali. Przed nimi leży szarfa. Każde dziecko kolejno dochodzi do szarfy, przekła-
              da ją przez siebie, zaczynając od głowy, i przechodzi na drugą stronę sali.

            III.
            7.  Ćwiczenie uspokajające.
              Dzieci maszerują po obwodzie koła: wspinają się na palcach, a potem idą na piętach.

            Zestaw XVIII

            Miejsce: sala.
            Przybory: wstążki dla każdego dziecka, płyta CD z muzyką instrumentalną, bębenek.

            I.
            1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa.
              N. rozkłada na podłodze wstążki zwinięte w koła. Dzieci biegają w rytm bębenka, omijając wstążki. Na przerwę
              w muzyce każde dziecko wchodzi do jednego koła ze wstążki.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
              Poruszanie wstążką w rytm muzyki połączone z wymachami ramion.
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250