Page 245 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 245
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych • 243
II.
3. Ćwiczenie kształtujące szyję „Zakręcamy i odkręcamy butelkę”.
Dzieci stoją w kole i obracają głową, jakby zakręcały butelkę. Następnie obracają głową w drugą stronę, jakby odkręca-
ły butelkę.
4. Ćwiczenie kształtujące tułów „Sprężynki”.
Dzieci stoją w kole w lekkim rozkroku. Na hasło N.: Sprężyna się zakręca dzieci nachylają się do przodu, potem
na bok, do tyłu i na drugi bok. N. podaje hasło: Sprężyna się odkręciła – dzieci stają wyprostowane.
5. Ćwiczenie równowagi „Płyniemy wokół wyspy”.
Dzieci stoją w różnych miejscach sali, otrzymują krążki i układają je na dywanie, przed sobą. Na hasło N.: Płyniemy wo-
kół wyspy dzieci obchodzą krążek dookoła. Zabawę powtarzamy 2 razy.
6. Ćwiczenie skoczne „Przeskocz kałużę”.
Dzieci stoją przed krążkiem. Na hasło N.: Przeskocz kałużę przeskakują krążek po kilka razy w różne strony.
III.
7. Ćwiczenie uspokajające „Kołysanka”.
Dzieci siadają na krążkach i kołyszą się z jednej strony na drugą.
Zestaw XVII
Miejsce: sala.
Przybory: 5 szarf w różnych kolorach, janczary.
I.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Ślady na śniegu”.
N. rozkłada na dywanie szarfy. Dzieci spacerują w różnych kierunkach po sali, omijając je. N. podaje hasło: Wchodzimy
na ślady, dzieci wchodzą do środka najbliższych szarf, po kilka osób. Zabawę powtarzamy 2 razy.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Lepimy bałwana”.
Dzieci pochylają się i pokazują toczenie kul śniegu. Następnie wykonują przysiad podparty i unoszą się, jakby podnosiły
kulę śniegu. Podnoszą ręce do góry i ustawiają pierwszą kulę bałwana. Zabawę powtarzamy 3 razy.
II.
3. Ćwiczenie kształtujące ręce „Marzną skrzydełka”.
Dzieci stoją bokiem do środka koła. N. gra na janczarach, dzieci biegną jedno za drugim po obwodzie koła. N. podaje
hasło: Ptaszki machają skrzydełkami, dzieci zatrzymują się i machają rękoma.
4. Ćwiczenie kształtujące tułów „Zimowa rozgrzewka”.
Dzieci stoją w kole w lekkim rozkroku. Trzymają ręce w pasie i wykonują skłony do przodu i do tyłu. Zabawę
powtarzamy 2 razy.
5. Ćwiczenie równowagi „Na łyżwach”.
Dzieci stoją w różnych miejscach sali. Na hasło N.: Łyżwiarz ślizga się po lodzie dzieci suwają nogami w miejscu,
na hasło: Łyżwiarz wykonuje jaskółkę dzieci stają na jednej nodze. Zabawę powtarzamy 2 razy.
6. Ćwiczenie zręcznościowe „Przełóż szarfę”.
Dzieci stoją w rzędzie po jednej stronie sali. Przed nimi leży szarfa. Każde dziecko kolejno dochodzi do szarfy, przekła-
da ją przez siebie, zaczynając od głowy, i przechodzi na drugą stronę sali.
III.
7. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci maszerują po obwodzie koła: wspinają się na palcach, a potem idą na piętach.
Zestaw XVIII
Miejsce: sala.
Przybory: wstążki dla każdego dziecka, płyta CD z muzyką instrumentalną, bębenek.
I.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa.
N. rozkłada na podłodze wstążki zwinięte w koła. Dzieci biegają w rytm bębenka, omijając wstążki. Na przerwę
w muzyce każde dziecko wchodzi do jednego koła ze wstążki.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Poruszanie wstążką w rytm muzyki połączone z wymachami ramion.