Page 241 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 241

Zestawy ćwiczeń gimnastycznych  •  239



            4.  Zabawa bieżna „Bieg między drzewami”.
              N. rozstawia 3 pachołki w odległości 1 m. Dzieci po kolei przebiegają slalomem między pachołkami – drzewami.
            5.  Ćwiczenie tułowia.
              Dzieci stoją w parach plecami do siebie. Podają sobie woreczek raz z jednej, raz z drugiej strony.
            6.  Zabawa z elementem rzutu i celowania.
              N. ustawia bramkę z 2 pachołków rozstawionych w odległości 1 m. Dzieci stoją w rzędzie przed linią i rzucają
              po kolei woreczkiem do bramkI.

            III.
            7.  Ćwiczenie stóp.
              Podnoszenie woreczka z podłogi palcami stóp i przenoszenie do rozłożonej szarfy.

            Zestaw IX

            Miejsce: sala.
            Przybory: bębenek.

            I.
            1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Pada deszczyk, pada”.
              Dzieci maszerują w różnych kierunkach. Na hasło N.: Deszczyk pada zatrzymują się, unoszą ręce do góry i chwytają
              własne dłonie. Zabawę powtarzamy 2 razy.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Olbrzym i Tomcio Paluszek”.
              Dzieci chodzą w różnych kierunkach. Na hasło N.: Nadchodzi olbrzym dzieci idą ociężale, na hasło: Tomcio Paluszek pod
              listkiem wykonują przysiad i rozglądają się dookoła.

            II.
            3.  Ćwiczenie kształtujące ręce „Wiatraczek”.
              Dzieci stoją w odstępach, na odległość wyciągniętych rąk. Na hasło N.: Wiatrak kręci skrzydłami dzieci zataczają
              rękoma koła. Zabawę powtarzamy 3 razy.
            4.  Ćwiczenie kształtujące tułów.
              Dzieci stoją w lekkim rozkroku, chwytają się w pasie i przechylają tułów na jeden i na drugi bok.
            5.  Ćwiczenie skoczne „Małpka na trampolinie”.
              Dzieci skaczą obunóż, na zmianę nisko i wysoko, zgodnie z hasłem N., który podaje też tempo skoków, grając
              na bębenku.
            6.  Ćwiczenie bieżne „Berek komar”.
              Jedno z dzieci jest berkiem komarem, który goni – próbuje ugryźć. Pozostałe dzieci uciekają. Złapane dziecko
              zostaje berkiem.

            III.
            7.  Ćwiczenie uspokajające.
              Dzieci siadają na dywanie, wyciągają jedną rękę do przodu i rysują nią w powietrzu zakręconą muszlę ślimaka.

            Zestaw X Metoda stacyjna

            Miejsce: sala.
            Przybory: ławeczka, tunel, plastikowa zjeżdżalnia, skakanka, pachołek, woreczki, kosz, bębenek.

            I.
              Przygotowanie – rozgrzewka:
            1.  Dzieci stoją w rzędzie i po kolei wykonują marsz po torze wytyczonym przez N., obejście pachołka i bieg w powrotną stronę.
            2.  Dzieci stoją w rozsypce. Każde dziecko wykonuje 3 przysiady, następnie odpoczywa – stoi w rozkroku, wciąga
              powietrza nosem, wydycha ustami. Ćwiczenie powtarzamy 2 razy.
              Dzieci ustawiają się w rzędzie i podchodzą do pierwszej stacji.

            II.
              Stacja 1. Przejście po ławeczce z rękoma uniesionymi po bokach.
              Stacja 2. Przejście na czworakach przez tunel.
              Stacja 3. Wejście po drabince na zjeżdżalnię i zjazd.
              Stacja 4. Przeskoki obunóż przez rozłożoną na podłodze skakankę w jedną i drugą stronę.
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246