Page 237 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 237

ZESTAWY ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH









            Zestaw I

            Miejsce: sala.
            Przybory: taśma malarska, tunel, szarfy, woreczki, bębenek.

            I.
            1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci w domu – dzieci idą do przedszkola”.
              N. za pomocą taśmy malarskiej w 2 narożnikach sali wyznacza kwadraty o wymiarach 3x3 m. Dzieci stają w jed-
              nym kwadracie – są w domu. Na hasło N.: Dzieci idą do przedszkola wychodzą z domu i przechodzą do przedszkola –
              drugiego kwadratu. Na hasło N.: Dzieci do domu maszerują w rytm bębenka do domu.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Sprzątanie zabawek”.
              Dzieci wspinają się na palcach, wyciągają w górę ręce i naśladują ruchem układanie zabawek na półkach w przedszkolu.

            II.
            3.  Ćwiczenie kształtujące tułowia „Dobranoc, dzień dobry”.
              Dzieci leżą tyłem na dywanie; na hasło N.: Dobranoc leżą w bezruchu, na hasło: Dzień dobry siadają. Odmiana
              zabawy: leżenie przodem (na brzuchu), na hasło: Dzień dobry unoszenie głowy i tułowia.
            4.  Zabawa na czworakach „Tunel”.
              Dzieci przechodzą przez tunel jedno za drugim.
            5.  Ćwiczenie z elementem równowagi „Omiń kałuże”.
              Dzieci biegną na palcach wężykiem między rozłożonymi na podłodze szarfami-kałużami, omijając je raz z jednej, raz
              z drugiej strony, tak by nie zamoczyć nóg w kałuży.
            6.  Rzuty.
              N. dzieli salę taśmą malarską na 2 części. Dzieci stoją z jednej strony sali i rzucają woreczki na drugą stronę. Następnie
              przechodzą na drugą stronę, podnoszą woreczki i rzucają w przeciwnym kierunku.

            III.
            7.  Ćwiczenie wyprostne.
              Marsz po sali z woreczkiem na głowie.

            Zestaw II

            Miejsce: sala.
            Przybory: bębenek, woreczki.

            I.
            1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Plastelinki”.
              Dzieci maszerują w różnych kierunkach. Kiedy N. uderzy w bębenek, zatrzymują się i wykonują dowolną figurę,
              np. wyciągają ręce, wykonują skłon, wysuwają nogi.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Niebo – ziemia”.
              Dzieci stoją w rozsypce. Na hasło N.: Niebo dzieci podskakują do góry, unosząc ręce nad głową. Na hasło: Ziemia wy-
              konują przysiad podparty.

            II.
            3.  Ćwiczenie kształtujące szyję „Zegar bije bim, bam, bom”.
              Dzieci stoją w kole i wykonują polecenia N.: Przechylamy głowę na bok, teraz do przodu, na drugi bok, do tyłu.
              Ćwiczenie powtarzamy 2 razy.
            4.  Ćwiczenie kształtujące ręce „Wachlarzyki”.
              Dzieci stoją bokiem do środka koła z rękoma wyciągniętymi w górę, rozkładają ręce na bok. Zabawę powtarzamy 2 razy.
            5.  Ćwiczenie skoczne „Przeskok przez woreczek”.
              Dzieci stoją w rozsypce. Każde otrzymuje woreczek z grochem i kładzie go przed sobą na podłodze. N. podaje kolejno
              hasła: Przeskocz przez woreczek do przodu, do tyłu, w bok, dzieci wykonują polecenia.
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242