Page 237 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 237
ZESTAWY ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH
Zestaw I
Miejsce: sala.
Przybory: taśma malarska, tunel, szarfy, woreczki, bębenek.
I.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci w domu – dzieci idą do przedszkola”.
N. za pomocą taśmy malarskiej w 2 narożnikach sali wyznacza kwadraty o wymiarach 3x3 m. Dzieci stają w jed-
nym kwadracie – są w domu. Na hasło N.: Dzieci idą do przedszkola wychodzą z domu i przechodzą do przedszkola –
drugiego kwadratu. Na hasło N.: Dzieci do domu maszerują w rytm bębenka do domu.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Sprzątanie zabawek”.
Dzieci wspinają się na palcach, wyciągają w górę ręce i naśladują ruchem układanie zabawek na półkach w przedszkolu.
II.
3. Ćwiczenie kształtujące tułowia „Dobranoc, dzień dobry”.
Dzieci leżą tyłem na dywanie; na hasło N.: Dobranoc leżą w bezruchu, na hasło: Dzień dobry siadają. Odmiana
zabawy: leżenie przodem (na brzuchu), na hasło: Dzień dobry unoszenie głowy i tułowia.
4. Zabawa na czworakach „Tunel”.
Dzieci przechodzą przez tunel jedno za drugim.
5. Ćwiczenie z elementem równowagi „Omiń kałuże”.
Dzieci biegną na palcach wężykiem między rozłożonymi na podłodze szarfami-kałużami, omijając je raz z jednej, raz
z drugiej strony, tak by nie zamoczyć nóg w kałuży.
6. Rzuty.
N. dzieli salę taśmą malarską na 2 części. Dzieci stoją z jednej strony sali i rzucają woreczki na drugą stronę. Następnie
przechodzą na drugą stronę, podnoszą woreczki i rzucają w przeciwnym kierunku.
III.
7. Ćwiczenie wyprostne.
Marsz po sali z woreczkiem na głowie.
Zestaw II
Miejsce: sala.
Przybory: bębenek, woreczki.
I.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Plastelinki”.
Dzieci maszerują w różnych kierunkach. Kiedy N. uderzy w bębenek, zatrzymują się i wykonują dowolną figurę,
np. wyciągają ręce, wykonują skłon, wysuwają nogi.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Niebo – ziemia”.
Dzieci stoją w rozsypce. Na hasło N.: Niebo dzieci podskakują do góry, unosząc ręce nad głową. Na hasło: Ziemia wy-
konują przysiad podparty.
II.
3. Ćwiczenie kształtujące szyję „Zegar bije bim, bam, bom”.
Dzieci stoją w kole i wykonują polecenia N.: Przechylamy głowę na bok, teraz do przodu, na drugi bok, do tyłu.
Ćwiczenie powtarzamy 2 razy.
4. Ćwiczenie kształtujące ręce „Wachlarzyki”.
Dzieci stoją bokiem do środka koła z rękoma wyciągniętymi w górę, rozkładają ręce na bok. Zabawę powtarzamy 2 razy.
5. Ćwiczenie skoczne „Przeskok przez woreczek”.
Dzieci stoją w rozsypce. Każde otrzymuje woreczek z grochem i kładzie go przed sobą na podłodze. N. podaje kolejno
hasła: Przeskocz przez woreczek do przodu, do tyłu, w bok, dzieci wykonują polecenia.