Page 235 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 235
Zestawy gier i zabaw ruchowych • 233
Wszyscy tańczą i śpiewają refren, trzymając osoby obok za ramiona.
– Ręce już były?
– Były!
– A ramiona już były?
– Były!
– A uszy już były?
– Nie!
Dzieci śpiewają refren i tańczą, trzymając osoby obok za uszy. W kolejnych zwrotkach prowadzący w pytaniach podaje
wszystkie dotychczas wymienione nazwy części ciała, a na koniec nową nazwę (np. plecy, kolana, kostki).
„Stary niedźwiedź”
Jedno dziecko jest niedźwiedziem, przykuca i wtula twarz w dłonie. Pozostałe dzieci chodzą wokół niego i śpiewają:
Stary niedźwiedź mocno śpi. (2x)
My się go boimy,
na palcach chodzimy.
Jak się zbudzi, będzie zły. (2x)
Teraz dzieci zatrzymują się i mówią:
Pierwsza godzina – niedźwiedź śpi. (dzieci pokazują kciuk)
Druga godzina – niedźwiedź chrapie. (dzieci pokazują kciuk i palec wskazujący)
Trzecia godzina – niedźwiedź łapie! (dzieci pokazują kciuk, palec wskazujący i środkowy)
Teraz niedźwiedź się zrywa, a dzieci uciekają. Mogą przykucnąć na chwilę, gdyż niedźwiedź może złapać tylko dziecko sto-
jące. Złapane dziecko zostaje niedźwiedziem.
„Rolnik sam w dolinie”
Dzieci tworzą koło i trzymając się za ręce, tańczą. Jedno dziecko jest w środku i chodzi w przeciwnym kierunku. Dzieci
śpiewają:
Rolnik sam w dolinie, (2x)
hejże dzieci, hejże ha.
Rolnik sam w dolinie.
Rolnik bierze żonę (2x)
Hejże dzieci, hejże ha.
Rolnik bierze żonę. (dziecko w środku dobiera sobie jedno dziecko z koła i dalej chodzą razem, trzymając się
za ręce; dzieje się tak po każdej kolejnej zwrotce) .
Żona bierze dziecko (2x)
Hejże dzieci, hejże ha.
Żona bierze dziecko.
Dziecko bierze nianię…
Niania bierze kotka…
Kotek bierze myszkę…
Myszka bierze serek…
Ser zostaje w kole (2x)
Hejże dzieci, hejże ha.
Ser zostaje w kole.
Ostatnie wybrane dziecko zostaje następnym rolnikiem i zabawa jest powtarzana.
„Cebulka”
Dzieci siedzą w kole na dywanie. Jedno dziecko w środku koła podskakuje w rytm śpiewanej przez grupę piosenki:
Cebulka, cebulka, okrągła jak kulka, buraczka wołała, bo potańczyć chciała (melodia popularna). Dziecko, które jest
w środku koła (cebulka), wybiera kolegę (buraczka) do wspólnego tańca. Buraczek i cebulka chwytają się za ręce i tańczą do
piosenki śpiewanej przez grupę: Buraczek, buraczek ma czerwony fraczek, z cebulką tańcował, nóżek nie żałował. Dzieci dzię-
kują sobie za wspólny taniec ukłonem. W kole pozostaje dziecko, które było buraczkiem. Zabawa zaczyna się od początku.