Page 234 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 234

232  •  Zestawy gier i zabaw ruchowych



          ZABAWY RÓWNOWAŻNE

          „Spacer z mamą”
          Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane
          N. dobiera dzieci parami. Jedno dziecko w parze jest mamą, chodzi wyprostowane i trzyma za rękę dziecko – kolegę, który
          chodzi, kucając. Po krótkim czasie następuje zmiana ról.

          „Podaj owoc”
          Miejsce: sala. Pomoce: jabłko, płyta CD z muzyką dla dzieci
          Dzieci ustawione w kole podają sobie z rąk do rąk jabłko w rytm muzyki z płyty CD. Na przerwę w muzyce dziecko, które
          trzyma w rękach jabłko, odchodzi z zabawy. Wygrywa dziecko, które do końca pozostanie bez jabłka.

          „Baletnica”
          Miejsce: sala. Pomoce: płyta CD z muzyką dla dzieci
          Dzieci chodzą na palcach w rytm muzyki, na przerwę w nagraniu próbują wykonać „jaskółkę” – jedna noga podniesiona
          w tył, tułów pochylony, ręce wyprostowane po obu stronach.

          „Idź po śladzie”
          Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane
          N. przechodzi po wytyczonym terenie, zostawiając ślady na śniegu. Zadaniem dzieci jest kolejno przejść po śladach N.

          „Taniec pozytywki”
          Miejsce: sala. Pomoce: pozytywka lub nagranie muzyki z pozytywki, obręcze
          Dzieci w dowolny sposób tańczą w obręczach rozłożonych na podłodze do muzyki z pozytywki.

          „Brodzenie w śniegu”
          Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane
          Dzieci chodzą po śniegu (w miejscu, gdzie nie ma żadnych śladów) z wysokim unoszeniem kolan i rękami rozłożonymi
          na boki.

          „Lot szybowcem”
          Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane
          Dzieci-szybowce biegają na palcach po dywanie z rękoma wyprostowanymi po bokach. Na hasło N.: Lądowanie dzieci
          przechodzą do klęku.

          „Linoskoczek”
          Miejsce: ogródek przedszkolny lub sala. Pomoce: taśma budowlana
          W ogrodzie dzieci przechodzą po krawężniku lub brzegach piaskownicy z rękoma wyprostowanymi po bokach. W sali
          dzieci przechodzą po linie z nalepionej na podłodze taśmy budowlanej.


          ZABAWY TRADYCYJNE

          „Labado”
          Dzieci trzymają się za ręce, tańczą w kole i śpiewają:

                 Ref.  Tańczymy labado, labado, labado,
            Tańczymy labado małego walczyka. (2x)
            Hej! (wszyscy podskakują wysoko w górę)

          Prowadzący zabawę pyta uczestników:

            – Ręce już były?
            – Były!
            – A ramiona były?
            – Nie!
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239