Page 234 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 234
232 • Zestawy gier i zabaw ruchowych
ZABAWY RÓWNOWAŻNE
„Spacer z mamą”
Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane
N. dobiera dzieci parami. Jedno dziecko w parze jest mamą, chodzi wyprostowane i trzyma za rękę dziecko – kolegę, który
chodzi, kucając. Po krótkim czasie następuje zmiana ról.
„Podaj owoc”
Miejsce: sala. Pomoce: jabłko, płyta CD z muzyką dla dzieci
Dzieci ustawione w kole podają sobie z rąk do rąk jabłko w rytm muzyki z płyty CD. Na przerwę w muzyce dziecko, które
trzyma w rękach jabłko, odchodzi z zabawy. Wygrywa dziecko, które do końca pozostanie bez jabłka.
„Baletnica”
Miejsce: sala. Pomoce: płyta CD z muzyką dla dzieci
Dzieci chodzą na palcach w rytm muzyki, na przerwę w nagraniu próbują wykonać „jaskółkę” – jedna noga podniesiona
w tył, tułów pochylony, ręce wyprostowane po obu stronach.
„Idź po śladzie”
Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane
N. przechodzi po wytyczonym terenie, zostawiając ślady na śniegu. Zadaniem dzieci jest kolejno przejść po śladach N.
„Taniec pozytywki”
Miejsce: sala. Pomoce: pozytywka lub nagranie muzyki z pozytywki, obręcze
Dzieci w dowolny sposób tańczą w obręczach rozłożonych na podłodze do muzyki z pozytywki.
„Brodzenie w śniegu”
Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane
Dzieci chodzą po śniegu (w miejscu, gdzie nie ma żadnych śladów) z wysokim unoszeniem kolan i rękami rozłożonymi
na boki.
„Lot szybowcem”
Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane
Dzieci-szybowce biegają na palcach po dywanie z rękoma wyprostowanymi po bokach. Na hasło N.: Lądowanie dzieci
przechodzą do klęku.
„Linoskoczek”
Miejsce: ogródek przedszkolny lub sala. Pomoce: taśma budowlana
W ogrodzie dzieci przechodzą po krawężniku lub brzegach piaskownicy z rękoma wyprostowanymi po bokach. W sali
dzieci przechodzą po linie z nalepionej na podłodze taśmy budowlanej.
ZABAWY TRADYCYJNE
„Labado”
Dzieci trzymają się za ręce, tańczą w kole i śpiewają:
Ref. Tańczymy labado, labado, labado,
Tańczymy labado małego walczyka. (2x)
Hej! (wszyscy podskakują wysoko w górę)
Prowadzący zabawę pyta uczestników:
– Ręce już były?
– Były!
– A ramiona były?
– Nie!