Page 232 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 232

230  •  Zestawy gier i zabaw ruchowych



          „Dogoń piłkę”
          Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: piłka
          Dzieci ustawione w rzędzie przed linią startu. N. toczy piłkę do przodu, dzieci po kolei biegną za piłką, łapią ją i odnoszą
          na linię startu.

          „Kto pierwszy na mecie”
          Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane
          Dzieci biegną całą grupą po wyznaczonym przez N. terenie od linii startu do mety.

          „Berek”
          Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane
          N. wyznacza pole wielkości około 15x15 m. Jedno dziecko jest berkiem i goni, reszta ucieka. Jeżeli dziecko kucnie, berek
          nie może go złapać. Jeżeli uda się berkowi dotknąć jakiegoś dziecka, zanim kucnie, zostaje ono berkiem, a dotychczasowy
          berek dołącza do grupy.

          „Berek ze śnieżkami”
          Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: śnieżka
          N. wyznacza pole wielkości około 15x15 m. Jedno dziecko jest berkiem i goni, reszta ucieka. Berek ma za zadanie trafić
          śnieżką jedno dziecko. Nie może celować w dziecko, które kucnie. Trafiony kolega zostaje berkiem.

          „Wyścigi bałwanków”
          Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: 2 obręcze
          N. wytycza trasę biegu i rysuje na ziemi linię startu i mety. Dwoje dzieci ustawia się na linii startu, wchodzi do obrę-
          czy, podnosi je z ziemi i trzyma obiema dłońmi na wysokości bioder – dzieci są teraz bałwankami. Na dźwięk gwizdka
          rozpoczyna się wyścig bałwanków. Druga para biegnie dopiero wtedy, kiedy pierwsza przekaże jej obręcze.


          GRY I ZABAWY SKOCZNE

          „Przeskocz listek”
          Miejsce: sala. Pomoce: po 1 liściu dla każdego dziecka
          N. rozkłada liście na dywanie, każde dziecko staje przy 1 liściu. Zadaniem dzieci jest przeskoczyć liść dwukrotnie.
          Po 2 podskokach następuje odpoczynek – ćwiczenie oddechowe: wciąganie powietrza nosem, wydychanie ustami.
          Po odpoczynku wznawiamy skoki przez liście.

          „Pajacyk”
          Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane
          Dzieci stoją w rozsypce na dywanie. Podskakują jak pajacyk: raz podskok, rozkrok, ręce w bok; raz podskok, nogi złączo-
          ne, ręce wzdłuż tułowia. Dzieci wykonują kilka podskoków na przemian.

          „Piłeczki”
          Miejsce: sala. Pomoce: tamburyn
          Dzieci w rytm tamburynu podskakują na palcach obunóż w miejscu, jak małe piłeczki. Na mocne uderzenie w tamburyn
          następuje wyskok jak najwyżej, jak duża piłeczka.

          „Kropelki”
          Miejsce: sala. Pomoce: kilkanaście woreczków z grochem
          Dzieci stoją na obwodzie koła. W środku, w różnych miejscach, leżą woreczki z grochem. N. mówi rytmicznie: Kap,
          kap, kap…, dzieci w tym samym rytmie przeskakują przez woreczki, w różnych kierunkach. Gdy sygnał milknie, dzieci
          zatrzymują się. Zabawę można powtarzać kilka razy.

          „Raz na morzu, raz na brzegu”
          Miejsce: sala. Pomoce: lina lub skakanka
          N. wytycza skakanką lub sznurkiem linię na dywanie. Dzieci stoją w szeregu przed linią – na brzegu. Kiedy N. powie: Mo-
          rze, dzieci przeskakują linię. N. powtarza zabawę wielokrotnie, mówiąc raz: Brzeg, raz: Morze. Utrudnieniem może być my-
          lenie dzieci przez powtarzanie kilka razy tego samego hasła – wówczas dzieci nie przeskakują linii.
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237