Page 246 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 246
244 • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych
II.
3. Ćwiczenie kształtujące tułowia „Skłony w przód”.
Dzieci stoją w rozkroku, nogi lekko ugięte w kolanach, trzymają wstążkę oburącz nad głową, następnie pochylają się
do przodu i kładą wstążkę na ziemi. Odpoczynek i wyprost – podnoszenie wstążki oburącz i przenoszenie nad głowę.
4. Zabawa na czworakach.
Dzieci rozkładają wstążki jedna za drugą na podłodze w linii prostej i przechodzą wzdłuż nich na czworakach, w jed-
ną i drugą stronę.
5. Rzuty.
Podrzucanie zwiniętej wstążki jak najwyżej i ponowne chwytanie jej rękoma.
Podskoki.
Każde dziecko rozkłada na dywanie wstążkę i przeskakuje ją obunóż w jedną i drugą stronę na całej długości wstążki.
III.
6. Ćwiczenie stóp.
Zwijanie palcami stóp wstążki leżącej na podłodze.
Zestaw XIX
Miejsce: sala.
Przybory: szarfa.
I.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Sikorki w karmniku”.
Dzieci chodzą małymi krokami po obwodzie koła. Na hasło N.: Sikorki do karmnika dzieci zbiegają się do środka koła.
Zabawę powtarzamy 3 razy.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Wspinaczka po górach”.
Dzieci stają w kole i wykonują przysiad podparty. N. podaje hasło: Wspinamy się na górę, dzieci podnoszą się, prostują
nogi w kolanach i stają na palcach. Zabawę powtarzamy 2 razy.
II.
3. Ćwiczenie kształtujące ręce „Motolotnia”.
Dzieci stoją z rękoma uniesionymi do góry. Na hasło N.: Motolotnia leci nad ziemią rozkładają ręce na boki i poruszają
się w różnych kierunkach po sali.
4. Ćwiczenie kształtujące nogi „Ćwiczenia narciarza”.
Dzieci wykonują wymachy nóg, raz jedną, raz drugą nogą. Następnie na przemian zginają nogi w kolanach. Zabawę
powtarzamy 2 razy.
5. Ćwiczenie bieżne „Zajączek biegnie po marchewkę”.
Dzieci stoją w rzędzie, N. wyznacza start i metę. Na linii biegu rozkłada szarfę – marchewkę. Dzieci kolejno biegną,
podnoszą szarfę i pędzą do mety.
6. Ćwiczenie zręcznościowe „Przełóż szarfę”.
Dzieci stoją w rzędzie, każde podchodzi do szarfy, przekłada ją przez siebie, zaczynając od głowy, i odkłada.
III.
7. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci maszerują parami po obwodzie koła, raz wolniej, raz szybciej.
Zestaw XX
Miejsce: sala.
Przybory: krążek dla każdego dziecka.
I.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe.
Dzieci spacerują parami w różnych kierunkach, trzymając się z ręce. Na hasło N.: Zmiana par dzieci szukają innego
dziecka do pary.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dzieci klęczą na dywanie w kole, przed każdym leży krążek gimnastyczny. Na hasło N.: Przekładamy krążek obracają
się wszystkie w tę samą stronę i układają krążek za sobą. Na kolejne hasło: Przekładamy krążek odwracają się w drugą
stronę i układają krążek przed sobą.