Page 246 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 246

244  •  Zestawy ćwiczeń gimnastycznych



          II.
          3.  Ćwiczenie kształtujące tułowia „Skłony w przód”.
            Dzieci stoją w rozkroku, nogi lekko ugięte w kolanach, trzymają wstążkę oburącz nad głową, następnie pochylają się
            do przodu i kładą wstążkę na ziemi. Odpoczynek i wyprost – podnoszenie wstążki oburącz i przenoszenie nad głowę.
          4.  Zabawa na czworakach.
            Dzieci rozkładają wstążki jedna za drugą na podłodze w linii prostej i przechodzą wzdłuż nich na czworakach, w jed-
            ną i drugą stronę.
          5.  Rzuty.
            Podrzucanie zwiniętej wstążki jak najwyżej i ponowne chwytanie jej rękoma.
            Podskoki.
            Każde dziecko rozkłada na dywanie wstążkę i przeskakuje ją obunóż w jedną i drugą stronę na całej długości wstążki.

          III.
          6.  Ćwiczenie stóp.
            Zwijanie palcami stóp wstążki leżącej na podłodze.

          Zestaw XIX

          Miejsce: sala.
          Przybory: szarfa.

          I.
          1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Sikorki w karmniku”.
            Dzieci chodzą małymi krokami po obwodzie koła. Na hasło N.: Sikorki do karmnika dzieci zbiegają się do środka koła.
            Zabawę powtarzamy 3 razy.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Wspinaczka po górach”.
            Dzieci stają w kole i wykonują przysiad podparty. N. podaje hasło: Wspinamy się na górę, dzieci podnoszą się, prostują
            nogi w kolanach i stają na palcach. Zabawę powtarzamy 2 razy.

          II.
          3.  Ćwiczenie kształtujące ręce „Motolotnia”.
            Dzieci stoją z rękoma uniesionymi do góry. Na hasło N.: Motolotnia leci nad ziemią rozkładają ręce na boki i poruszają
            się w różnych kierunkach po sali.
          4.  Ćwiczenie kształtujące nogi „Ćwiczenia narciarza”.
            Dzieci wykonują wymachy nóg, raz jedną, raz drugą nogą. Następnie na przemian zginają nogi w kolanach. Zabawę
            powtarzamy 2 razy.
          5.  Ćwiczenie bieżne „Zajączek biegnie po marchewkę”.
            Dzieci stoją w rzędzie, N. wyznacza start i metę. Na linii biegu rozkłada szarfę – marchewkę. Dzieci kolejno biegną,
            podnoszą szarfę i pędzą do mety.
          6.  Ćwiczenie zręcznościowe „Przełóż szarfę”.
            Dzieci stoją w rzędzie, każde podchodzi do szarfy, przekłada ją przez siebie, zaczynając od głowy, i odkłada.

          III.
          7.  Ćwiczenie uspokajające.
            Dzieci maszerują parami po obwodzie koła, raz wolniej, raz szybciej.

          Zestaw XX

          Miejsce: sala.
          Przybory: krążek dla każdego dziecka.

          I.
          1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe.
            Dzieci spacerują parami w różnych kierunkach, trzymając się z ręce. Na hasło N.: Zmiana par dzieci szukają innego
            dziecka do pary.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
            Dzieci klęczą na dywanie w kole, przed każdym leży krążek gimnastyczny. Na hasło N.: Przekładamy krążek obracają
            się wszystkie w tę samą stronę i układają krążek za sobą. Na kolejne hasło: Przekładamy krążek odwracają się w drugą
            stronę i układają krążek przed sobą.
   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251