Page 244 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 244

242  •  Zestawy ćwiczeń gimnastycznych



            go i wrócić na linię startu. Następny renifer rusza dopiero wtedy, kiedy poprzedni przekroczy linię startu. Wygrywa
            ta drużyna reniferów, której uczestnicy szybciej pokonają wyznaczony dystans.
          4.  Zabawa równoważna „Przejście z prezentami po dachu”.
            Dzieci przechodzą po ławeczce z rozłożonymi na bok rękoma, w dłoniach trzymają prezenty – złożone, swobodnie zwi-
            sające szarfy.
          5.  Zabawa bieżna „Bieg zaprzęgów”.
            Dzieci ustawione w parach, jedno za drugim. Dziecko z przodu jest reniferem, dziecko z tyłu jest Mikołajem – chwy-
            ta dziecko z przodu w pasie i tak powstałe zaprzęgi biegają w kole w rytm janczarów. Na przerwę w muzyce następuje
            zmiana ról.
          6.  Zabawa z elementem rzutu i celowania „Wrzucanie prezentów przez okno”.
            Dzieci ustawione w rzędzie, podchodzą kolejno do okna – obręczy trzymanej przez N. na wysokości ok. 0,5 m od pod-
            łogi – i wrzucają przez nie woreczki z grochem – prezenty.

          III.
          7.  Ćwiczenie wyprostne.
            Dzieci ustawione w kole. Każde z nich trzyma za plecami w obu dłoniach szarfę i napręża ją mocno. Dzieci maszerują
            w kole w pozycji wyprostowanej w rytm janczarów.

          Zestaw XV

          Miejsce: sala.
          Przybory: lina, tamburyn, woreczki dla każdego dziecka.

          I.
          1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zmęczone ptaszki”.
            Dzieci-ptaszki biegają po sali w rytm tamburynu, ramionami naśladują ruchy ptasich skrzydeł. Na przerwę w muzyce
            dzieci-ptaszki siadają na gałęzi – wykonują przysiad podparty na linie, jedno obok drugiego.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Wiewiórki wchodzą do dziupli”.
            Dzieci leżą tyłem, ruchem naśladują wspinanie się wiewiórek do dziupli – wykonują ruchy naprzemienne wyciągnię-
            tych rąk i nóg.

          II.
          3.  Ćwiczenie kształtujące tułowia „Głodne ptaszki”.
            Dzieci-ptaszki wykonują klęk na dywanie, ręce złożone za plecami. Wykonują skłony tułowia raz w jedną, raz w drugą
            stronę, pochylając głowę jak najniżej.
          4.  Zabawa na czworakach „Koty gonią ptaszki”.
            Dzieci dobierają się w pary. Jedno jest kotem, a drugie ptaszkiem. Dzieci-koty na czworakach gonią dzieci-ptaszki, któ-
            re biegają w pozycji wyprostowanej. Zmiana ról i zabawa toczy się dalej.
          5.  Zabawa równoważna „Przejście ptaszków po parapecie”.
            N. rozkłada na dywanie wyprostowaną linę. Dzieci-ptaszki po kolei przechodzą po linie z ramionami rozłożonymi na boki.
          6.  Podskoki „Zmarznięte ptaszki”.
            Dzieci-ptaszki skaczą obunóż w różnych kierunkach, żeby się rozgrzać.

          III.
          7.  Ćwiczenie wyprostne.
            Marsz w kole z woreczkiem na głowie.

          Zestaw XVI

          Miejsce: sala.
          Przybory: laska do ćwiczeń, zestaw niedużych klocków, pojemnik, krążki dla każdego dziecka.

          I.
          1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Księżyc czarodziej”.
            Dzieci stoją w różnych miejscach sali. N. jest księżycem, spaceruje między dziećmi i dotyka laseczką dowolne dzieci.
            Dziecko, którego dotknie, zaczyna biegać po sali.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Zbieramy jabłka w sadzie”.
            N. rozkłada klocki na dywanie. Dzieci spacerują po sali i schylają się, aby je podnieść. Następnie wkładają klocki
            do pojemnika.
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249