Page 41 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 41

TYDZIEŃ 3  •  Jestem przedszkolakiem  •  39



            3.  Ćwiczenie graficzne „Minki – buźki”. Dzieci otrzymują rysunki konturowe twarzy (buźki smutne, wesołe, zdziwione,
              zagniewane) i kolorują je kredkami. Następnie opowiadają, jakie emocje wyraża buźka na ich rysunku.
            4.  Zabawa pantomimiczna. Dzieci pokazują całym ciałem i mimiką, jak wyglądają i co robią, gdy są smutne, wesołe,
              zagniewane, zdziwione, złe.



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Puszczanie baniek mydlanych. Dzieci puszczają bańki, a potem biegną za nimi, starając się je złapać.
              x Zabawa „Kora drzew”. Każde dziecko przykłada kartkę papieru do pnia drzewa i rysuje kredkami (lub węglem) po jej
              powierzchni. W ten sposób na kartce odbija się faktura kory. Rozmowa na temat tego, jaki jest pień drzewa (szorstki,
              chropowaty, gładki). Rozwijanie sprawności manualnych.
              x Zabawy na sprzęcie ogrodowym. N. zwraca uwagę dzieci na zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw na zjeżdżalni,
              huśtawce, karuzeli i drabinkach.




                          t
            PIĄTEK   emat:  Dziewczynka i chłopiec.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawy z gazetami – rozwijanie płynności ruchów – doskonalenie koordynacji
            słuchowo-ruchowej. Zabawa tematyczna „Obiad u lalek” – rozwijanie umiejętności pełnienia ról z wykorzystaniem rekwi-
            zytów – zabawek. Ćwiczenia poranne: Zestaw III. „Jeżyki budują domek” – zabawa z elementem czworakowania. Zabawa
            ruchowa „Dotknij czerwonego”. Zabawa z chustą animacyjną.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 8l III 1, 5; IV 1, 7

            Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, społeczna, ruchowa – dziewczynka i chłopiec. Zabawa plastyczna „Dziew-
            czynka lub chłopiec” – doklejanie na konturowym rysunku postaci dziewczynki lub chłopca brakujących elementów ciała
            i ubrania – utrwalanie znajomości części ciała, poznanie sposobów posługiwania się klejem z zachowaniem zasad bezpie-
            czeństwa. Zabawa ruchowa „Ręka do ręki”. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 1, 5; IV 1

            Zajęcia w ogrodzie: „Wiewiórki” – zabawa bieżna z elementem skoku. Zabawa „Jesienny kwiat” – ćwiczenie dużych grup
            mięśniowych. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jesień w ogrodzie”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawy z gazetami – rozwijanie płynności ruchów. Każde dziecko otrzymuje gazetę. Wykonuje siad skrzyżny i rytmicz-
              nie porusza gazetą trzymaną w wyciągniętych dłoniach – na przemian do muzyki szybkiej i wolnej. Doskonalenie ko-
              ordynacji słuchowo-ruchowej.
              x Zabawa tematyczna „Obiad u lalek”. Dzieci sadzają na krzesełkach lalki i misie, a potem nakrywają stół do obiadu – roz-
              kładają talerzyki, kubki, łyżeczki, serwetki. Następnie karmią lalki. Wycierają im buzie serwetkami i sprzątają ze stołu.
              Po skończonej zabawie odkładają zabawki na miejsca. Rozwijanie umiejętności odgrywania ról z wykorzystaniem re-
              kwizytów – zabawek.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x „Jeżyki budują domek” – zabawa z elementem czworakowania. Na podłodze rozłożone są woreczki. Dzieci-jeżyki chodzą mię-
              dzy nimi na czworakach. Na hasło N. zbierają woreczki, wstają i zanoszą je na wyznaczone miejsce, np. wkładają do obręczy.
              x Zabawa ruchowa „Dotknij czerwonego”. Dzieci poruszają się swobodnie przy muzyce. Na przerwę w nagraniu wyko-
              nują kolejne polecenia N.: Dotknijcie czegoś w kolorze czerwonym. Dotknijcie swoją ręką czyjejś ręki (swoją nogą czyjejś
              nogi, czegoś miękkiego) itp.
              x Zabawa z chustą animacyjną. Dzieci, trzymając chustę za uchwyty, falują nią do góry i na dół. Rozwijanie ogólnej spraw-
              ności ruchowej.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46