Page 41 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 41
TYDZIEŃ 3 • Jestem przedszkolakiem • 39
3. Ćwiczenie graficzne „Minki – buźki”. Dzieci otrzymują rysunki konturowe twarzy (buźki smutne, wesołe, zdziwione,
zagniewane) i kolorują je kredkami. Następnie opowiadają, jakie emocje wyraża buźka na ich rysunku.
4. Zabawa pantomimiczna. Dzieci pokazują całym ciałem i mimiką, jak wyglądają i co robią, gdy są smutne, wesołe,
zagniewane, zdziwione, złe.
III Zajęcia w ogrodzie
x Puszczanie baniek mydlanych. Dzieci puszczają bańki, a potem biegną za nimi, starając się je złapać.
x Zabawa „Kora drzew”. Każde dziecko przykłada kartkę papieru do pnia drzewa i rysuje kredkami (lub węglem) po jej
powierzchni. W ten sposób na kartce odbija się faktura kory. Rozmowa na temat tego, jaki jest pień drzewa (szorstki,
chropowaty, gładki). Rozwijanie sprawności manualnych.
x Zabawy na sprzęcie ogrodowym. N. zwraca uwagę dzieci na zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw na zjeżdżalni,
huśtawce, karuzeli i drabinkach.
t
PIĄTEK emat: Dziewczynka i chłopiec.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawy z gazetami – rozwijanie płynności ruchów – doskonalenie koordynacji
słuchowo-ruchowej. Zabawa tematyczna „Obiad u lalek” – rozwijanie umiejętności pełnienia ról z wykorzystaniem rekwi-
zytów – zabawek. Ćwiczenia poranne: Zestaw III. „Jeżyki budują domek” – zabawa z elementem czworakowania. Zabawa
ruchowa „Dotknij czerwonego”. Zabawa z chustą animacyjną.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8l III 1, 5; IV 1, 7
Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, społeczna, ruchowa – dziewczynka i chłopiec. Zabawa plastyczna „Dziew-
czynka lub chłopiec” – doklejanie na konturowym rysunku postaci dziewczynki lub chłopca brakujących elementów ciała
i ubrania – utrwalanie znajomości części ciała, poznanie sposobów posługiwania się klejem z zachowaniem zasad bezpie-
czeństwa. Zabawa ruchowa „Ręka do ręki”. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 1, 5; IV 1
Zajęcia w ogrodzie: „Wiewiórki” – zabawa bieżna z elementem skoku. Zabawa „Jesienny kwiat” – ćwiczenie dużych grup
mięśniowych. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jesień w ogrodzie”.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawy z gazetami – rozwijanie płynności ruchów. Każde dziecko otrzymuje gazetę. Wykonuje siad skrzyżny i rytmicz-
nie porusza gazetą trzymaną w wyciągniętych dłoniach – na przemian do muzyki szybkiej i wolnej. Doskonalenie ko-
ordynacji słuchowo-ruchowej.
x Zabawa tematyczna „Obiad u lalek”. Dzieci sadzają na krzesełkach lalki i misie, a potem nakrywają stół do obiadu – roz-
kładają talerzyki, kubki, łyżeczki, serwetki. Następnie karmią lalki. Wycierają im buzie serwetkami i sprzątają ze stołu.
Po skończonej zabawie odkładają zabawki na miejsca. Rozwijanie umiejętności odgrywania ról z wykorzystaniem re-
kwizytów – zabawek.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x „Jeżyki budują domek” – zabawa z elementem czworakowania. Na podłodze rozłożone są woreczki. Dzieci-jeżyki chodzą mię-
dzy nimi na czworakach. Na hasło N. zbierają woreczki, wstają i zanoszą je na wyznaczone miejsce, np. wkładają do obręczy.
x Zabawa ruchowa „Dotknij czerwonego”. Dzieci poruszają się swobodnie przy muzyce. Na przerwę w nagraniu wyko-
nują kolejne polecenia N.: Dotknijcie czegoś w kolorze czerwonym. Dotknijcie swoją ręką czyjejś ręki (swoją nogą czyjejś
nogi, czegoś miękkiego) itp.
x Zabawa z chustą animacyjną. Dzieci, trzymając chustę za uchwyty, falują nią do góry i na dół. Rozwijanie ogólnej spraw-
ności ruchowej.