Page 100 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 100
98 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
tydzień 1 1: NASZE ZWIERZAKI
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Wpadnie czy nie wpad- f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
i popołudniowa nie?” f doskonali umiejętność liczenia (IV 15)
I 5; III 5; IV 8, 15 y zabawa z liczmanami – rozwijanie umiejęt- f słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada
ności liczenia f posiada podstawowe informacje na temat życia
się na jego temat (IV 2, 3)
ćwiczenia poranne: Zestaw I
y
NOWA BUDA DLA BURKA Zajęcia główne y aktywność plastyczna – lepienie z plasteliny f prowadzi dialog, zadaje pytania i poszukuje
ćwiczenie spostrzegawczości „Zgadnij, co tu
zwierząt domowych (IV 18)
y
jest ukryte”
odpowiedzi (IV 2)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt (II 10)
y
f
dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie
niem „Przepychanka”
f
zwierząt (IV 12, 18)
oglądanie teatrzyku kukiełkowego według
y
zna pojęcie schronisko dla zwierząt (IV 2)
f
opowiadania Maciejki Mazan Remont
I 7; II 10; III 1;
przewiduje działania i łączy działanie ze skut-
f
kiem (IV 5)
uwrażliwienie na potrzeby zwierząt
Poniedziałek IV 2, 3, 5, 8, 12, 18 y rozmowa inspirowana opowiadaniem – f potrafi formować postacie zwierząt z plasteliny
zabawa ortofoniczna
y
(IV 8)
wykonanie ćwiczenia z KP1, k. 21
y
posługuje się nożyczkami (I 7)
f
zabawa ruchowa „Buda Burka”
y
troszczy się o estetyczny wygląd sali (I 7; IV 8)
f
Zajęcia w ogrodzie
prac (III 1)
I 5; III 5 y zabawa równoważna „Piłka na spacerze” f odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki
y
do dziupli” f bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
ciach ruchowych (I 5)
f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Rośniemy – malejemy” f aktywnie uczestniczy w zabawach oddechowych
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna – rozwijanie umiejęt- (I 9)
I 5, 9; IV 12 ności kontynuacji układów rytmicznych f jest zaangażowane w zdobywanie nowych do-
y ćwiczenia poranne: Zestaw I świadczeń (IV 19)
y zabawa „Papużki piją wodę” – ćwiczenie f interesuje się światem zwierząt (IV 18)
reagowania ruchem na umówiony sygnał f zna techniki umożliwiające twórczość plastyczną
(IV 8)
y zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa f swobodnie posługuje się dostępnymi materia-
kotów piłkami”
MÓJ PIESEK Zajęcia główne y ozwiązywanie zagadki f gromadzi doświadczenia konstrukcyjne i tech-
łami i przyborami plastycznymi (I 7; IV 8)
r
zabawa dramowa „Mały i duży pies”
I 5, 7; II 1; III 1;
y
niczne (IV 11)
IV 1, 8, 12, 19
lepienie z masy solnej postaci pieska – roz-
y
Wtorek wijanie zainteresowania światem zwierząt, f układa i kontynuuje rytmy (IV 12)
uczestniczy w zabawach dramowych (IV 1)
f
dostrzeganie szczegółów w wyglądzie psa, roz-
przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
f
wijanie wyobraźni i oryginalności myślenia
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III f odczuwa satysfakcję z prezentowania własnych
wytworów (III 1)
Zajęcia w ogrodzie y umieszczenie w ogrodzie karmników dla f interesuję się ptakami występującymi w najbliż-
II 10, 11; IV 18 ptaków i obserwowanie zachowania ptaków szym otoczeniu (IV 18)
po wysypaniu im pokarmu f wie, jakie warunki potrzebne są ptakom do życia
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa (IV 18)
„W rytmie tamburynu” f przejawia opiekuńczy stosunek do przyrody
(II 10, 11)
Aktywność poranna y zabawa zręcznościowa „Złap rybkę w akwa- f doskonali sprawność dotyczącą orientacji prze-
strzennej (IV 14)
rium”
i popołudniowa
DROGA DO DOMU y malowanie rybek farbami plakatowymi f przelicza w zakresie 3 (IV 15)
I 5; III 5; IV 11, 14 y praca plastyczna „Rybka” f reaguje na polecenia słowne (IV 2)
ćwiczenia poranne: Zestaw I
planuje i organizuje własną pracę (III 5)
f
Środa y ćwiczenia oddechowe „Rybka na wędce” stosuje określenia dotyczące długości: długi,
krótki, krótszy od, dłuższy od (IV 12)
y
według własnego pomysłu
f
mierzy długość dowolnie obraną miarą
zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”
y
f
(IV 13)