Page 100 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 100

98  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad


          tydzień 1 1: NASZE ZWIERZAKI


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Wpadnie czy nie wpad-  f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                  i popołudniowa      nie?”                           f   doskonali umiejętność liczenia (IV 15)
                  I 5; III 5; IV 8, 15  y  zabawa z liczmanami – rozwijanie umiejęt-  f   słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada
                                      ności liczenia                  f   posiada podstawowe informacje na temat życia
                                                                        się na jego temat (IV 2, 3)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw I
                                    y
               NOWA BUDA DLA BURKA  Zajęcia główne  y  aktywność plastyczna – lepienie z plasteliny  f   prowadzi dialog, zadaje pytania i poszukuje
                                      ćwiczenie spostrzegawczości „Zgadnij, co tu
                                                                        zwierząt domowych (IV 18)
                                    y
                                      jest ukryte”
                                                                        odpowiedzi (IV 2)
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                          jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt (II 10)
                                    y
                                                                      f
                                                                          dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie
                                      niem „Przepychanka”
                                                                      f
                                                                        zwierząt (IV 12, 18)
                                      oglądanie teatrzyku kukiełkowego według
                                    y
                                                                          zna pojęcie schronisko dla zwierząt (IV 2)
                                                                      f
                                      opowiadania Maciejki Mazan Remont
                  I 7; II 10; III 1;
                                                                          przewiduje działania i łączy działanie ze skut-
                                                                      f
                                                                        kiem (IV 5)
                                      uwrażliwienie na potrzeby zwierząt
               Poniedziałek   IV 2, 3, 5, 8, 12, 18  y  rozmowa inspirowana opowiadaniem –   f   potrafi formować postacie zwierząt z plasteliny
                                      zabawa ortofoniczna
                                    y
                                                                        (IV 8)
                                      wykonanie ćwiczenia z KP1, k. 21
                                    y
                                                                          posługuje się nożyczkami (I 7)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Buda Burka”
                                    y
                                                                          troszczy się o estetyczny wygląd sali (I 7; IV 8)
                                                                      f
                  Zajęcia w ogrodzie
                                                                        prac (III 1)
                  I 5; III 5        y  zabawa równoważna „Piłka na spacerze”     f   odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
                                      zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki
                                    y
                                      do dziupli”                     f   bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
                                                                        ciach ruchowych (I 5)
                                                                      f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Rośniemy – malejemy”  f   aktywnie uczestniczy w zabawach oddechowych
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna – rozwijanie umiejęt-  (I 9)
                  I 5, 9; IV 12       ności kontynuacji układów rytmicznych  f   jest zaangażowane w zdobywanie nowych do-
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw I      świadczeń (IV 19)
                                    y  zabawa „Papużki piją wodę” – ćwiczenie   f   interesuje się światem zwierząt (IV 18)
                                      reagowania ruchem na umówiony sygnał  f   zna techniki umożliwiające twórczość plastyczną
                                                                        (IV 8)
                                    y  zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa   f   swobodnie posługuje się dostępnymi materia-
                                      kotów piłkami”
               MÓJ PIESEK  Zajęcia główne  y  ozwiązywanie zagadki    f   gromadzi doświadczenia konstrukcyjne i tech-
                                                                        łami i przyborami plastycznymi (I 7; IV 8)
                                      r
                                      zabawa dramowa „Mały i duży pies”
                  I 5, 7; II 1; III 1;
                                    y
                                                                        niczne (IV 11)
                  IV 1, 8, 12, 19
                                      lepienie z masy solnej postaci pieska – roz-
                                    y
               Wtorek                 wijanie zainteresowania światem zwierząt,   f   układa i kontynuuje rytmy (IV 12)
                                                                          uczestniczy w zabawach dramowych (IV 1)
                                                                      f
                                      dostrzeganie szczegółów w wyglądzie psa, roz-
                                                                          przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
                                                                      f
                                      wijanie wyobraźni i oryginalności myślenia
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III  f   odczuwa satysfakcję z prezentowania własnych
                                                                        wytworów (III 1)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  umieszczenie w ogrodzie karmników dla   f   interesuję się ptakami występującymi w najbliż-
                  II 10, 11; IV 18    ptaków i obserwowanie zachowania ptaków   szym otoczeniu (IV 18)
                                      po wysypaniu im pokarmu         f   wie, jakie warunki potrzebne są ptakom do życia
                                    y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   (IV 18)
                                      „W rytmie tamburynu”            f   przejawia opiekuńczy stosunek do przyrody
                                                                        (II 10, 11)
                  Aktywność poranna   y  zabawa zręcznościowa „Złap rybkę w akwa-  f   doskonali sprawność dotyczącą orientacji prze-
                                                                        strzennej (IV 14)
                                      rium”
                  i popołudniowa
                DROGA DO DOMU       y  malowanie rybek farbami plakatowymi     f   przelicza w zakresie 3 (IV 15)
                  I 5; III 5; IV 11, 14  y  praca plastyczna „Rybka”  f   reaguje na polecenia słowne (IV 2)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw I
                                                                          planuje i organizuje własną pracę (III 5)
                                                                      f
             Środa                  y  ćwiczenia oddechowe „Rybka na wędce”    stosuje określenia dotyczące długości: długi,
                                                                        krótki, krótszy od, dłuższy od (IV 12)
                                    y
                                      według własnego pomysłu
                                                                      f
                                                                          mierzy długość dowolnie obraną miarą
                                      zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”
                                    y
                                                                      f
                                                                        (IV 13)
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105