Page 101 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 101

TYDZIEŃ 11  •  Nasze zwierzaki  •  99



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  zabawa matematyczna „Droga do domu”  f   podejmuje próby oceny prac własnych i kolegów
                    III 1, 5; IV 2, 7, 12,   y  słuchanie i  nauka piosenki  Popatrzcie    (III 1)
                    13, 15              na jamniczka (CD)               f   współdziała podczas zabaw (III 5)
                                      y  zabawy rytmiczne doskonalące rozróżnianie   f   poznaje słowa związane z określoną tematyką
                                        i nazywanie odgłosów i dźwięków  f   akceptuje ustalone zasady (III 5)
                                                                          (IV 2)
                DROGA DO DOMU  I 5; III 5; IV 18, 19  y y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   wykonuje kompozycje przestrzenne z różno-
                                        obserwacje przyrodnicze – poszukiwanie
                    Zajęcia w ogrodzie
                                        piórek ptaków i oglądanie ich przez lupę
                                                                          rodnego materiału (IV 11)
                                                                           odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (III 1)
                                                                        f
                                        wego
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                      y
                                                                           reaguje właściwie ruchem na zmiany w muzyce
                                                                        f
                                        niem „Piłka w dołku”            f   rozróżnia i nazywa odgłosy i dźwięki (IV 7)
                                                                          (IV 7)
                Środa                                                   f   śpiewa piosenki (IV 7)
                                                                           poznaje świat przyrody (IV 18, 19)
                                                                        f
                                                                        f   bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
                                                                          ciach ruchowych (I 5)
                                                                        f   poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
                                                                          wiska (IV 2)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenie  percepcji  wzrokowej  „Co  się   f   rozwija percepcję wzrokową (I 9)
                    i popołudniowa      ukryło na obrazku?”             f   zna podstawowe informacje na temat życia zwie-
                    I 5, 9; IV 1, 8, 18  y  ćwiczenia poranne: Zestaw I   rząt domowych (IV 18)
                                      y  zabawa dydaktyczna „Tak – nie”  f   rozumie znaczenie zwierząt w życiu człowieka
                                      y  „Byliśmy u weterynarza” – wykonanie albu-  (IV 18)
                                        mu z prac rysunkowych dzieci    f   jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt (II 10)
                                      y  zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa   f   potrafi opisać słownie wygląd zwierząt (IV 2, 18)
                                        kotów piłkami”                  f   właściwie zachowuje się podczas spotkania (III 5)
                U WETERYNARZA  II 10; III 5; IV 2, 18, 20  y  wycieczka do gabinetu weterynarza – za-  f   zna zawód weterynarza (IV 20)
                                                                           jest zainteresowane przyrodą (IV 18)
                                                                        f
                                        omówienie zasad bezpiecznego poruszania
                    Zajęcia główne
                                      y
                                        się w czasie wycieczki poza terenem przed-
                                                                           wypowiada się na określony temat (IV 2)
                                                                        f
                                        szkola
                                                                           zadaje pytania (IV 2)
                                                                        f
                                                                           posiada wiedzę na temat opieki nad zwierzętami
                                                                        f
                                        poznanie się z pracą weterynarza, poznanie
                                                                          (IV 18)
                                        zwierząt najczęściej odwiedzających gabinet
                                        weterynaryjny oraz sprzętów niezbędnych
                Czwartek              y  rozmowa z weterynarzem na temat jego   f   formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                          (IV 2)
                                        do ich leczenia
                                                                           stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
                                                                        f
                                                                           wykonuje pracę plastyczno-techniczną (IV 1, 8)
                                                                        f
                                        pracy i pacjentów
                                        s
                                      y  kładanie i sklejanie szablonu pieska według   f   ilustruje treść własnych przeżyć i wyobrażeń
                                                                          (IV 1, 8)
                                        wzoru – KA, k. 7
                                                                        f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Znajdź mieszkanie pająka”
                                        r
                    I 5, 9; IV 8, 18  y  ysowanie na ziemi pajęczyny własnego pro-
                                        jektu
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem
                                        między drzewkami”
                    Aktywność poranna   y y  zabawa słowna „Nasi milusińscy” – tworze-  f   układa proste zdania (IV 2)
                                                                           rozpoznaje odgłosy z otoczenia (IV 7)
                                        nie swobodnego tekstu
                    i popołudniowa
               NASZE ZWIERZACZKI   WRACAJĄ DO DOMU  y y y  zabawa zręcznościowa „Pieski gonią kotki”  f   zna zwyczaje niektórych zwierząt (IV 18)
                                                                        f
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw I
                    I 5, 7, 9; IV 2
                                                                           potrafi wydobyć nietypowe dźwięki; ćwiczy na-
                                                                        f
                                                                          rządy mowy (IV 7, 9)
                                        ćwiczenia rozmachowe rąk „Czy piesek do-
                                                                           zna nazwy i rozpoznaje wygląd niektórych zwie-
                                        goni kotka?”
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                          rząt hodowlanych (IV 18)
                                        „Słońce – deszcz”
                                                                           nazywa zwierzęta dorosłe i ich młode (IV 2, 18)
                                                                        f
                                                                           dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie
                                                                        f
               Piątek   Zajęcia główne  y y  zabawa dydaktyczna – łączenie obrazków   f   jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt (II 10)
                    II 10; IV 2, 7, 12, 18
                                        w logiczne pary
                                                                          zwierząt i sposobie ich życia (IV 12, 18)
                                        ćwiczenie dźwiękonaśladowcze – naślado-
                                        wanie odgłosów zwierząt         f   swobodnie wypowiada się na określone tematy
                                                                          (IV 2)
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106