Page 101 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 101
TYDZIEŃ 11 • Nasze zwierzaki • 99
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa matematyczna „Droga do domu” f podejmuje próby oceny prac własnych i kolegów
III 1, 5; IV 2, 7, 12, y słuchanie i nauka piosenki Popatrzcie (III 1)
13, 15 na jamniczka (CD) f współdziała podczas zabaw (III 5)
y zabawy rytmiczne doskonalące rozróżnianie f poznaje słowa związane z określoną tematyką
i nazywanie odgłosów i dźwięków f akceptuje ustalone zasady (III 5)
(IV 2)
DROGA DO DOMU I 5; III 5; IV 18, 19 y y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f wykonuje kompozycje przestrzenne z różno-
obserwacje przyrodnicze – poszukiwanie
Zajęcia w ogrodzie
piórek ptaków i oglądanie ich przez lupę
rodnego materiału (IV 11)
odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (III 1)
f
wego
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
y
reaguje właściwie ruchem na zmiany w muzyce
f
niem „Piłka w dołku” f rozróżnia i nazywa odgłosy i dźwięki (IV 7)
(IV 7)
Środa f śpiewa piosenki (IV 7)
poznaje świat przyrody (IV 18, 19)
f
f bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
ciach ruchowych (I 5)
f poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
wiska (IV 2)
Aktywność poranna y ćwiczenie percepcji wzrokowej „Co się f rozwija percepcję wzrokową (I 9)
i popołudniowa ukryło na obrazku?” f zna podstawowe informacje na temat życia zwie-
I 5, 9; IV 1, 8, 18 y ćwiczenia poranne: Zestaw I rząt domowych (IV 18)
y zabawa dydaktyczna „Tak – nie” f rozumie znaczenie zwierząt w życiu człowieka
y „Byliśmy u weterynarza” – wykonanie albu- (IV 18)
mu z prac rysunkowych dzieci f jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt (II 10)
y zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa f potrafi opisać słownie wygląd zwierząt (IV 2, 18)
kotów piłkami” f właściwie zachowuje się podczas spotkania (III 5)
U WETERYNARZA II 10; III 5; IV 2, 18, 20 y wycieczka do gabinetu weterynarza – za- f zna zawód weterynarza (IV 20)
jest zainteresowane przyrodą (IV 18)
f
omówienie zasad bezpiecznego poruszania
Zajęcia główne
y
się w czasie wycieczki poza terenem przed-
wypowiada się na określony temat (IV 2)
f
szkola
zadaje pytania (IV 2)
f
posiada wiedzę na temat opieki nad zwierzętami
f
poznanie się z pracą weterynarza, poznanie
(IV 18)
zwierząt najczęściej odwiedzających gabinet
weterynaryjny oraz sprzętów niezbędnych
Czwartek y rozmowa z weterynarzem na temat jego f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
(IV 2)
do ich leczenia
stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
f
wykonuje pracę plastyczno-techniczną (IV 1, 8)
f
pracy i pacjentów
s
y kładanie i sklejanie szablonu pieska według f ilustruje treść własnych przeżyć i wyobrażeń
(IV 1, 8)
wzoru – KA, k. 7
f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Znajdź mieszkanie pająka”
r
I 5, 9; IV 8, 18 y ysowanie na ziemi pajęczyny własnego pro-
jektu
y zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem
między drzewkami”
Aktywność poranna y y zabawa słowna „Nasi milusińscy” – tworze- f układa proste zdania (IV 2)
rozpoznaje odgłosy z otoczenia (IV 7)
nie swobodnego tekstu
i popołudniowa
NASZE ZWIERZACZKI WRACAJĄ DO DOMU y y y zabawa zręcznościowa „Pieski gonią kotki” f zna zwyczaje niektórych zwierząt (IV 18)
f
ćwiczenia poranne: Zestaw I
I 5, 7, 9; IV 2
potrafi wydobyć nietypowe dźwięki; ćwiczy na-
f
rządy mowy (IV 7, 9)
ćwiczenia rozmachowe rąk „Czy piesek do-
zna nazwy i rozpoznaje wygląd niektórych zwie-
goni kotka?”
f
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
rząt hodowlanych (IV 18)
„Słońce – deszcz”
nazywa zwierzęta dorosłe i ich młode (IV 2, 18)
f
dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie
f
Piątek Zajęcia główne y y zabawa dydaktyczna – łączenie obrazków f jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt (II 10)
II 10; IV 2, 7, 12, 18
w logiczne pary
zwierząt i sposobie ich życia (IV 12, 18)
ćwiczenie dźwiękonaśladowcze – naślado-
wanie odgłosów zwierząt f swobodnie wypowiada się na określone tematy
(IV 2)