Page 102 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 102

100  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
               NASZE ZWIERZACZKI    Zajęcia w ogrodzie   zabawa „Koty na płoty”  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 22
                                                                          w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
                                    y
                                                                      f
                                    y  zabawa „Zwierzęta do domu”     f   jest sprawne ruchowo (I 5)
                                                                        rzędzi (III 5)
            Piątek   WRACAJĄ DO DOMU  I 5; III 5  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  zabaw w ogrodzie (III 5)
                                    y
                                      wego
                                      zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
                                    y

          tydzień 12: IDĘ Z MISIEM DO PRZEDSZKOLA


           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Bitwa misiów na gaze-  f   współdziała w zespole (III 5)
                  i popołudniowa      towe kule”                      f   słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
                  I 5, 7, 9; III 5  y  ćwiczenia poranne: Zestaw II     się na ich temat (IV 2, 3)
                                    y  ćwiczenia grafomotoryczne      f   uważnie słucha i zadaje pytania do treści (III 8;
                                      ćwiczenia oddechowe „Talerzyk dla misia”
                                                                        IV 2)
                                    y
               MIŚ ŁAKOMCZUSZEK  Zajęcia główne  y  wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek Miś  f   formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                          chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
                                    y
                                                                      f
                                      niem „Kto silniejszy?”
                                                                          stosuje pojęcie para (IV 2, 15)
                                                                      f
                                                                          posiada podstawowe informacje na temat życia
                                                                      f
                                      r
                                      ozmowa na temat treści wiersza
                  III 8; IV 2, 3, 12, 15, 18
                                    y
                                                                        niedźwiedzi (IV 18)
                                      zabawa dydaktyczna „Co lubią zwierzęta?”
                                    y
                                                                          wykazuje płynność i dokładność ruchów ręki
                                                                        w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomoto-
                                                                        rycznych (I 7, 9)
                                      obserwacje przyrodnicze – wyszukiwanie
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Miś idzie na spacer”  f   dba o ład i porządek w miejscu pracy (I 7)
                                    y
               Poniedziałek         y  zabawa  „Miś za drzewem” – ćwiczenie   f   poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
                                      gatunków drzew liściastych i odgadywanie
                  I 5; IV 2, 7, 14, 18, 19
                                                                      f
                                      ich nazw
                                                                        wiska (IV 2)
                                                                          poznaje słowa związane z określoną tematyką
                                      orientacji przestrzennej
                                    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „W ryt-  f  (IV 2)
                                      mie tamburynu”                  f   rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki drzew
                                                                        z najbliższej okolicy (IV 2, 18)
                                                                      f   reaguje na sygnał dźwiękowy w zabawach rucho-
                                                                        wych (IV 7)
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Wdechy i wydechy   f   aktywnie uczestniczy ćwiczeniach oddechowych
                  i popołudniowa      misia”                            (I 9)
                  I 5, 7, 9; III 1, 5;    y  wyklejanie sylwety misia – KA, k. 8  f   doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
                                      zabawy z misiem – ćwiczenie wrażliwości
                                                                          wykonuje polecenia według określonego wzoru
                  IV 1, 8
                                    y
                                                                      f
               MIŚ Z KLAPNIĘTYMI USZKAMI  Zajęcia główne  y  zabawa „Wesołe i smutne misie”  f   dostrzega różnice w wyglądzie przedmiotów
                                                                        (III 5)
                                      słuchowej
                                                                          rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geo-
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw II
                                    y
                                                                      f
                                                                        metryczne (koło) (IV 12)
                                      zabawa ruchowa na czworakach „Slalom
                                    y
                                                                        (IV 12)
                                      między kałużami”
                                                                          stosuje określenia duży – mały (IV 2, 12)
                                                                      f
                                      aktywność plastyczna „Miś z klapniętymi
                                    y
                                                                          zna techniki umożliwiające twórczość plastyczną
                                                                      f
                                      uszkami” – zastosowanie techniki origami
                  I 5, 7, 9; III 1; IV 2, 8,
                                                                        (IV 8)
                  11, 12
                                      z kół
                                                                        łami i przyborami plastycznymi (IV 8)
                                                                          sprząta po skończonej pracy; utrzymuje porzą-
                                      zabawa tropiąca „Szukamy ukrytego misia”
                  Zajęcia w ogrodzie  y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III  f   swobodnie posługuje się dostępnymi materia-
                                                                      f
                                    y
               Wtorek   I 5, 9; III 5  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (III 1)
                                                                        dek w otoczeniu (I 7)
                                      wego
                                                                          potrafi wyrazić swoje emocje mimiką i ruchem
                                      zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
                                                                      f
                                    y
                                                                        (IV 1)
                                                                      f   bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
                                                                        ciach ruchowych (I 5)
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107