Page 102 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 102
100 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
NASZE ZWIERZACZKI Zajęcia w ogrodzie zabawa „Koty na płoty” f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 22
w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
y
f
y zabawa „Zwierzęta do domu” f jest sprawne ruchowo (I 5)
rzędzi (III 5)
Piątek WRACAJĄ DO DOMU I 5; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- zabaw w ogrodzie (III 5)
y
wego
zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
y
tydzień 12: IDĘ Z MISIEM DO PRZEDSZKOLA
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Bitwa misiów na gaze- f współdziała w zespole (III 5)
i popołudniowa towe kule” f słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
I 5, 7, 9; III 5 y ćwiczenia poranne: Zestaw II się na ich temat (IV 2, 3)
y ćwiczenia grafomotoryczne f uważnie słucha i zadaje pytania do treści (III 8;
ćwiczenia oddechowe „Talerzyk dla misia”
IV 2)
y
MIŚ ŁAKOMCZUSZEK Zajęcia główne y wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek Miś f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
y
f
niem „Kto silniejszy?”
stosuje pojęcie para (IV 2, 15)
f
posiada podstawowe informacje na temat życia
f
r
ozmowa na temat treści wiersza
III 8; IV 2, 3, 12, 15, 18
y
niedźwiedzi (IV 18)
zabawa dydaktyczna „Co lubią zwierzęta?”
y
wykazuje płynność i dokładność ruchów ręki
w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomoto-
rycznych (I 7, 9)
obserwacje przyrodnicze – wyszukiwanie
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Miś idzie na spacer” f dba o ład i porządek w miejscu pracy (I 7)
y
Poniedziałek y zabawa „Miś za drzewem” – ćwiczenie f poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
gatunków drzew liściastych i odgadywanie
I 5; IV 2, 7, 14, 18, 19
f
ich nazw
wiska (IV 2)
poznaje słowa związane z określoną tematyką
orientacji przestrzennej
y zabawa orientacyjno-porządkowa „W ryt- f (IV 2)
mie tamburynu” f rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki drzew
z najbliższej okolicy (IV 2, 18)
f reaguje na sygnał dźwiękowy w zabawach rucho-
wych (IV 7)
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Wdechy i wydechy f aktywnie uczestniczy ćwiczeniach oddechowych
i popołudniowa misia” (I 9)
I 5, 7, 9; III 1, 5; y wyklejanie sylwety misia – KA, k. 8 f doskonali sprawność manualną (I 7, 9)
zabawy z misiem – ćwiczenie wrażliwości
wykonuje polecenia według określonego wzoru
IV 1, 8
y
f
MIŚ Z KLAPNIĘTYMI USZKAMI Zajęcia główne y zabawa „Wesołe i smutne misie” f dostrzega różnice w wyglądzie przedmiotów
(III 5)
słuchowej
rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geo-
ćwiczenia poranne: Zestaw II
y
f
metryczne (koło) (IV 12)
zabawa ruchowa na czworakach „Slalom
y
(IV 12)
między kałużami”
stosuje określenia duży – mały (IV 2, 12)
f
aktywność plastyczna „Miś z klapniętymi
y
zna techniki umożliwiające twórczość plastyczną
f
uszkami” – zastosowanie techniki origami
I 5, 7, 9; III 1; IV 2, 8,
(IV 8)
11, 12
z kół
łami i przyborami plastycznymi (IV 8)
sprząta po skończonej pracy; utrzymuje porzą-
zabawa tropiąca „Szukamy ukrytego misia”
Zajęcia w ogrodzie y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III f swobodnie posługuje się dostępnymi materia-
f
y
Wtorek I 5, 9; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (III 1)
dek w otoczeniu (I 7)
wego
potrafi wyrazić swoje emocje mimiką i ruchem
zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
f
y
(IV 1)
f bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
ciach ruchowych (I 5)