Page 97 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 97

TYDZIEŃ 10  •  Kap, kap, kap  •  95



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  zajęcia matematyczne „Kolorowe parasolki”  f   dzieli się własnymi doświadczeniami (IV 2)
                    I 7; IV 2, 7, 8, 11,   y  „Kapryśna pogoda” – zabawy rytmiczne   f   wyraża emocje za pomocą ekspresji plastycznej
                 KOLOROWE PARASOLKI   y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   tworzy kompozycje plastyczne (IV 8, 11)
                                        z wykorzystaniem nagrania odgłosów desz-
                                                                          (IV 1, 8)
                    12, 15
                                        czu
                                        obserwowanie chmur – porównywanie ich   f   przelicza elementy (IV 15)
                                                                           porządkuje miejsce pracy (IV 7)
                                                                        f
               Środa   Zajęcia w ogrodzie  y  kształtów, kolorów i wielkości  f   rozpoznaje instrumenty po ich brzmieniu (IV 7)
                    I 5; III 5; IV 12, 18, 19
                                                                           naśladuje ruchy w określonym rytmie (IV 7)
                                                                        f
                                        wego
                                                                        f

                                        zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki
                                      y
                                                                           chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
                                                                        f
                                        do dziupli”
                                                                           w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
                                                                        f   reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa (IV 7)
                                                                          rzędzi (I 5; III 5)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia słuchowe „Deszczowa orkiestra”  f   posługuje się określeniami dotyczącymi zjawisk
                    i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX     atmosferycznych (IV 2, 18)
                    I 5; III 8; IV 7, 8  y  zabawa „Kolorowa tęcza” – nazywanie     f   rozpoznaje dźwięki z otoczenia (IV 7)
                                        kolorów                         f   rozpoznaje zjawiska atmosferyczne (IV 18)
                                      y  ćwiczenia rozmachowe rąk „Jesienny wiatr”   f   słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich
                ZAGADKOWY WIATR  Zajęcia główne  y y y  zabawa ruchowa na czworakach „Mur   f   zna cechy charakterystyczne aktualnej pory roku
                                                                          temat (IV 2, 3)
                                        – rysowanie na dużych arkuszach papieru
                                                                           potrafi bawić się przy muzyce (IV 7)
                                        długich, płynnych linii o dowolnym kształcie
                                                                        f
                                                                          (IV 16, 18)
                                        obronny”
                                                                           projektuje na całej płaszczyźnie kartki pracę
                                                                        f
                                        wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Wiatr
                                                                          według wzoru (IV 8)
                                        r
                                        ozmowa na temat treści wiersza
                    III 8; IV 2, 3, 7, 16, 18
                                                                           potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu
                                                                        f
                                                                          (III 8)
                                        „Pogoda”
                Czwartek              y y y  zabawa integracyjna z chustą animacyjną   f   akceptuje zasady i stosuje się do nich (III 5)
                                        oglądanie ilustracji przedstawiających wiatr
                                                                           bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                                                        f
                                        i ich omawianie
                                                                          wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                        zabawa inscenizacyjno-muzyczna „Wiatr”
                                                                          słownej i pokazu (I 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa dydaktyczno-ruchowa „Znajdź    f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
                    I 2, 5; III 5; IV 18  tajemniczy przedmiot”           IV 18)
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem
                                        między drzewkami”
                    Aktywność poranna   y  zabawa ortofoniczna „Burza na morzu”  f   doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                                        t
                    i popołudniowa    y  worzenie kompozycji płaskiej z gotowych   w toku różnorodnych zabaw (I 9)
                    I 9; III 5; IV 1, 8  y y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX  f   przestrzega zasad, jest wytrwałe, chętnie wykonu-
                                        elementów – KA, k. 6
                DESZCZOWA POGODA Z TRAMPOLINKIEM  Zajęcia główne  y y y y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   opisuje ilustrację (IV 2, 5)
                                                                          je zadania (III 5)
                                        zabawa inscenizacyjna „Wyprawa Trampo-
                                                                           wykonuje prace według określonego wzoru (III 5)
                                                                        f
                                        linka w deszczu”
                                                                           rozwija umiejętności plastyczne (IV 1, 8)
                                                                        f
                                                                           poznaje słowa związane z określoną tematyką
                                        „W rytmie tamburynu”
                                                                        f
                                                                          (IV 2)
                                        zabawa dydaktyczna – deszczowa pogoda
                                                                           dostrzega różnice i podobieństwa między przed-
                                                                        f
                                        oglądanie ilustracji przedstawiającej desz-
                    I 9; III 5; IV 2, 5, 12,
                                                                          miotami (IV 12)
                    16, 18
                                        czową pogodę
                                                                           segreguje elementy według określonej zasady
                                                                        f
                                        egregowanie obrazków według podanego
                                        s
                                                                          (IV 12)
                                        kryterium
                                                                           współpracuje w grupie (III 5)
                                                                        f
                                        wiającej deszczową pogodę
                                                                           dostrzega i odwzorowuje układ elementów (IV 12)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 18
                                                                           posiada podstawowe informacje na temat po-
                                                                        f
                                                                          gody (IV 18)
                                        plener malarski „Nasz ogród”
                    Zajęcia w ogrodzie  y y y  wykonanie gazetki tematycznej przedsta-  f   rozwija sprawność grafomotoryczną (I 9)
                                                                           dzieli się wiadomościami na temat pór roku
                Piątek   III 5; IV 2, 8, 18  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f  i sposobów ubierania się na deszczową pogodę
                                        wego
                                      y  zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”  (IV 2, 16, 18)
                                                                        f   właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
                                                                        f   stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102