Page 97 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 97
TYDZIEŃ 10 • Kap, kap, kap • 95
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y zajęcia matematyczne „Kolorowe parasolki” f dzieli się własnymi doświadczeniami (IV 2)
I 7; IV 2, 7, 8, 11, y „Kapryśna pogoda” – zabawy rytmiczne f wyraża emocje za pomocą ekspresji plastycznej
KOLOROWE PARASOLKI y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f tworzy kompozycje plastyczne (IV 8, 11)
z wykorzystaniem nagrania odgłosów desz-
(IV 1, 8)
12, 15
czu
obserwowanie chmur – porównywanie ich f przelicza elementy (IV 15)
porządkuje miejsce pracy (IV 7)
f
Środa Zajęcia w ogrodzie y kształtów, kolorów i wielkości f rozpoznaje instrumenty po ich brzmieniu (IV 7)
I 5; III 5; IV 12, 18, 19
naśladuje ruchy w określonym rytmie (IV 7)
f
wego
f
zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki
y
chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
f
do dziupli”
w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
f reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa (IV 7)
rzędzi (I 5; III 5)
Aktywność poranna y ćwiczenia słuchowe „Deszczowa orkiestra” f posługuje się określeniami dotyczącymi zjawisk
i popołudniowa y ćwiczenia poranne: Zestaw IX atmosferycznych (IV 2, 18)
I 5; III 8; IV 7, 8 y zabawa „Kolorowa tęcza” – nazywanie f rozpoznaje dźwięki z otoczenia (IV 7)
kolorów f rozpoznaje zjawiska atmosferyczne (IV 18)
y ćwiczenia rozmachowe rąk „Jesienny wiatr” f słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich
ZAGADKOWY WIATR Zajęcia główne y y y zabawa ruchowa na czworakach „Mur f zna cechy charakterystyczne aktualnej pory roku
temat (IV 2, 3)
– rysowanie na dużych arkuszach papieru
potrafi bawić się przy muzyce (IV 7)
długich, płynnych linii o dowolnym kształcie
f
(IV 16, 18)
obronny”
projektuje na całej płaszczyźnie kartki pracę
f
wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Wiatr
według wzoru (IV 8)
r
ozmowa na temat treści wiersza
III 8; IV 2, 3, 7, 16, 18
potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu
f
(III 8)
„Pogoda”
Czwartek y y y zabawa integracyjna z chustą animacyjną f akceptuje zasady i stosuje się do nich (III 5)
oglądanie ilustracji przedstawiających wiatr
bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
f
i ich omawianie
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
zabawa inscenizacyjno-muzyczna „Wiatr”
słownej i pokazu (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa dydaktyczno-ruchowa „Znajdź f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
I 2, 5; III 5; IV 18 tajemniczy przedmiot” IV 18)
y zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem
między drzewkami”
Aktywność poranna y zabawa ortofoniczna „Burza na morzu” f doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
t
i popołudniowa y worzenie kompozycji płaskiej z gotowych w toku różnorodnych zabaw (I 9)
I 9; III 5; IV 1, 8 y y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f przestrzega zasad, jest wytrwałe, chętnie wykonu-
elementów – KA, k. 6
DESZCZOWA POGODA Z TRAMPOLINKIEM Zajęcia główne y y y y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f opisuje ilustrację (IV 2, 5)
je zadania (III 5)
zabawa inscenizacyjna „Wyprawa Trampo-
wykonuje prace według określonego wzoru (III 5)
f
linka w deszczu”
rozwija umiejętności plastyczne (IV 1, 8)
f
poznaje słowa związane z określoną tematyką
„W rytmie tamburynu”
f
(IV 2)
zabawa dydaktyczna – deszczowa pogoda
dostrzega różnice i podobieństwa między przed-
f
oglądanie ilustracji przedstawiającej desz-
I 9; III 5; IV 2, 5, 12,
miotami (IV 12)
16, 18
czową pogodę
segreguje elementy według określonej zasady
f
egregowanie obrazków według podanego
s
(IV 12)
kryterium
współpracuje w grupie (III 5)
f
wiającej deszczową pogodę
dostrzega i odwzorowuje układ elementów (IV 12)
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 18
posiada podstawowe informacje na temat po-
f
gody (IV 18)
plener malarski „Nasz ogród”
Zajęcia w ogrodzie y y y wykonanie gazetki tematycznej przedsta- f rozwija sprawność grafomotoryczną (I 9)
dzieli się wiadomościami na temat pór roku
Piątek III 5; IV 2, 8, 18 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f i sposobów ubierania się na deszczową pogodę
wego
y zabawa ruchowa skoczna „Skoczki” (IV 2, 16, 18)
f właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
f stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)