Page 94 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 94

92  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          4.  Zabawa „Złap bańkę”. Dzieci wydmuchują bańki przez słomkę i próbują je złapać w dłonie, ale bańki pękają. N. wybiera
            jedno chętne dziecko i prosi, by włożyło na dłoń rękawiczkę i spróbowało złapać bańkę mydlaną jeszcze raz – teraz
            próba się udaje.


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Bańki mydlane”. Dzieci zabierają do ogrodu kubeczki z płynem oraz słomki i bawią się bańkami w dowolny
            sposób. Ćwiczenia oddechowe.
             x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




          Piątek    temat:  Gdzie są zabawki?



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Zaczarowany worek” – ćwiczenie wrażliwości dotykowej. „Kolorowe
          szlaczki” – odwzorowywanie stemplowanych wzorów dwuelementowych – ćwiczenia w uważnej obserwacji oraz koordy-
          nacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII. „Ulepianki” – lepienie z plasteliny miniaturowych mebelków
          według własnego pomysłu oraz odwzorowywanie zabawek znajdujących się w sali – ćwiczenia manualne rąk i poznawanie
          właściwości plasteliny. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 8, 11

          Zajęcia główne:   ▶  Zabawa dydaktyczna – gdzie są zabawki? Zabawa naśladowcza „Zabawki”. Praktyczne ćwiczenia
          w stosowaniu określeń: na, pod, obok, wyżej, niżej; rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów – orientacja
          przestrzenna. Wykonanie ćwiczenia z KP1.
            obszary z podstawy programowej: III 5; IV 2, 14

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Zaczarowane koło” – rozwijanie wrażliwości dotykowej i zaufania do innych. Zabawy
          z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Zaczarowany worek”. N. chowa w worku kilka zabawek z sali. Dzieci mają rozpoznać zabawki dotykiem
            i nazwać je. Podczas gdy jedno dziecko wykonuje zadanie, pozostałe sprawdzają, czy się nie pomyliło. Ćwiczenie wrażli-
            wości dotykowej.
             x „Kolorowe szlaczki” – odwzorowywanie stemplowanych wzorów tworzonych przez różny układ dwóch elementów.
            Ćwiczenia w uważnej obserwacji oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x „Ulepianki”. Dzieci otrzymują plastelinę w  różnych kolorach i  lepią z  niej miniaturowe mebelki według
            własnego pomysłu oraz odwzorowują zabawki znajdujące się w sali. Ćwiczenia manualne rąk i poznawanie właściwości
            plasteliny.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku” (zob. Zestawy gier i zabaw rucho wych).



          II Zajęcia główne

          Rodzaj zajęć: zabawa dydaktyczna.
          Temat: Gdzie są zabawki?
          Cele:
            r
            ozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów – orientacja przestrzenna
            o
            kreślanie położenia względem siebie
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99