Page 94 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 94
92 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
4. Zabawa „Złap bańkę”. Dzieci wydmuchują bańki przez słomkę i próbują je złapać w dłonie, ale bańki pękają. N. wybiera
jedno chętne dziecko i prosi, by włożyło na dłoń rękawiczkę i spróbowało złapać bańkę mydlaną jeszcze raz – teraz
próba się udaje.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Bańki mydlane”. Dzieci zabierają do ogrodu kubeczki z płynem oraz słomki i bawią się bańkami w dowolny
sposób. Ćwiczenia oddechowe.
x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Piątek temat: Gdzie są zabawki?
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Zaczarowany worek” – ćwiczenie wrażliwości dotykowej. „Kolorowe
szlaczki” – odwzorowywanie stemplowanych wzorów dwuelementowych – ćwiczenia w uważnej obserwacji oraz koordy-
nacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII. „Ulepianki” – lepienie z plasteliny miniaturowych mebelków
według własnego pomysłu oraz odwzorowywanie zabawek znajdujących się w sali – ćwiczenia manualne rąk i poznawanie
właściwości plasteliny. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 8, 11
Zajęcia główne: ▶ Zabawa dydaktyczna – gdzie są zabawki? Zabawa naśladowcza „Zabawki”. Praktyczne ćwiczenia
w stosowaniu określeń: na, pod, obok, wyżej, niżej; rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów – orientacja
przestrzenna. Wykonanie ćwiczenia z KP1.
obszary z podstawy programowej: III 5; IV 2, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Zaczarowane koło” – rozwijanie wrażliwości dotykowej i zaufania do innych. Zabawy
z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Zaczarowany worek”. N. chowa w worku kilka zabawek z sali. Dzieci mają rozpoznać zabawki dotykiem
i nazwać je. Podczas gdy jedno dziecko wykonuje zadanie, pozostałe sprawdzają, czy się nie pomyliło. Ćwiczenie wrażli-
wości dotykowej.
x „Kolorowe szlaczki” – odwzorowywanie stemplowanych wzorów tworzonych przez różny układ dwóch elementów.
Ćwiczenia w uważnej obserwacji oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x „Ulepianki”. Dzieci otrzymują plastelinę w różnych kolorach i lepią z niej miniaturowe mebelki według
własnego pomysłu oraz odwzorowują zabawki znajdujące się w sali. Ćwiczenia manualne rąk i poznawanie właściwości
plasteliny.
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku” (zob. Zestawy gier i zabaw rucho wych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: zabawa dydaktyczna.
Temat: Gdzie są zabawki?
Cele:
r
ozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów – orientacja przestrzenna
o
kreślanie położenia względem siebie