Page 96 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 96
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
LISTOPAD
tydzień 9: KAP, KAP, KAP
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Pod parasolem” f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
r
i popołudniowa y ysowanie po śladzie f interesuje się zjawiskami przyrody (IV 18)
I 5, 9; III 5 y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f rozumie pojęcie prognoza pogody (IV 2, 18)
y zabawa zręcznościowa „Pogoda” f umie opisać pogodę za oknem (IV 2, 18)
wie, o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę
zabawa dydaktyczna „Poszukiwacze śladów”
KAPRYŚNA POGODA Zajęcia główne y wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Deszcz f interesuje się czytaniem i pisaniem (IV 2, 8)
y
f
zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”
(IV 18)
y
słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
f
I 5; IV 2, 3, 18
r
ozmowa na temat treści wiersza
y
się na ich temat (IV 2, 3)
zabawa „Dokończ zdanie: Kiedy pada
y
rozumie sens podawanych informacji (IV 2)
f
deszcz…”
y
(III 5)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 17
y zabawa „Wysepki” f porusza się zgodnie z podawanymi poleceniami
potrafi ubrać się stosownie do pogody (I 2; III 5;
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrodnicze – dostrzeganie f ma bogaty zasób słownictwa czynnego umożli-
f
IV 18)
zmian zachodzących w przyrodzie
I 2, 5; III 5; IV 18
wiający wypowiadanie się na określony temat
zabawa równoważna „Skaczemy przez stru-
y
(IV 2)
myk”
y zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” f podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
(IV 12)
f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
Aktywność poranna y zabawa z chustą animacyjną „Kapryśna po- f nazywa i rozpoznaje zjawiska atmosferyczne
i popołudniowa goda” (IV 2, 18)
I 5, 9 y ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij kropelkę” f uczestniczy w zabawach oddechowych (I 9)
y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f wypowiada się na temat konieczności dostoso-
wania ubrania do pogody (IV 2, 18)
y ćwiczenie percepcji słuchowej „Co słyszysz?” f jest zaangażowane w zdobywanie nowych
DESZCZOWA POGODA Zajęcia główne y aktywność plastyczna – malowanie farbami f potrafi w sposób plastyczny odtworzyć usłyszaną
zabawa dydaktyczna „Dobierz do pary”
y
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
doświadczeń (IV 19)
y
niem „Piłka w dołku”
muzykę (IV 1, 7, 8)
sprawnie posługuje się pędzlem (I 7, 9)
f
na fizelinie
I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 2,
wykonuje kompozycje plastyczne według własne-
f
7, 8, 9, 11, 18
oprawienie pracy w ramkę
y
go projektu (IV 11)
y
zorganizowanie wystawy prac
y nadanie tytułu obrazkowi f dba o ład i porządek w swoim otoczeniu (I 7)
opowiada treść swoich rysunków, tworzy roz-
f
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y obserwowanie zmian zachodzących w przy- f wie, że informacje mogą być przekazywane
budowane wypowiedzi (IV 2)
y
rodzie jesienią
I 5; III 5; IV 18, 19
w formie pracy plastycznej (IV 1)
y przyglądanie się przez lupę korze drzew f umie opisać słownie usłyszane dźwięki (IV 2)
y zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” f chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
f przestrzega ustalonych zasad (III 5)
f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
KOLOROWE PARASOLKI i popołudniowa y zabawa „Przed burzą” f umie regulować fazę wdechu i wydechu (I 9)
aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
ćwiczenia artykulacyjne „Wiatr”
Aktywność poranna
f
nych (I 9)
y
I 5, 9; IV 1, 7, 8, 15
ćwiczenia poranne: Zestaw IX
y
rozpoznaje wybrane figury geometryczne i je
zabawa plastyczna „Deszczyk pada”
y
f
nazywa (IV 12)
Środa y zabawa dydaktyczna „Liczymy kropelki” f porównuje wygląd, wielkość i kształt przedmio-
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
y
tów (IV 12)
„Słońce – deszcz”