Page 96 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 96

PLAN PRACY

          WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

          LISTOPAD







          tydzień 9: KAP, KAP, KAP


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Pod parasolem”  f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                                      r
                  i popołudniowa    y  ysowanie po śladzie            f   interesuje się zjawiskami przyrody (IV 18)
                  I 5, 9; III 5     y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX   f   rozumie pojęcie prognoza pogody (IV 2, 18)
                                    y  zabawa zręcznościowa „Pogoda”  f   umie opisać pogodę za oknem (IV 2, 18)
                                                                          wie, o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę
                                      zabawa dydaktyczna „Poszukiwacze śladów”
               KAPRYŚNA POGODA  Zajęcia główne  y  wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Deszcz  f   interesuje się czytaniem i pisaniem (IV 2, 8)
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”
                                                                        (IV 18)
                                    y
                                                                          słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
                                                                      f
                  I 5; IV 2, 3, 18
                                      r
                                      ozmowa na temat treści wiersza
                                    y
                                                                        się na ich temat (IV 2, 3)
                                      zabawa „Dokończ  zdanie:  Kiedy pada
                                    y
                                                                          rozumie sens podawanych informacji (IV 2)
                                                                      f
                                      deszcz…”
                                    y
                                                                        (III 5)
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 17
                                    y  zabawa „Wysepki”               f   porusza się zgodnie z podawanymi poleceniami
                                                                          potrafi ubrać się stosownie do pogody (I 2; III 5;
               Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrodnicze – dostrzeganie   f   ma bogaty zasób słownictwa czynnego umożli-
                                                                      f
                                                                        IV 18)
                                      zmian zachodzących w przyrodzie
                  I 2, 5; III 5; IV 18
                                                                        wiający wypowiadanie się na określony temat
                                      zabawa równoważna „Skaczemy przez stru-
                                    y
                                                                        (IV 2)
                                      myk”
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”  f   podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
                                                                        (IV 12)
                                                                      f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                      f   rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                  Aktywność poranna   y  zabawa z chustą animacyjną „Kapryśna po-  f   nazywa i rozpoznaje zjawiska atmosferyczne
                  i popołudniowa      goda”                             (IV 2, 18)
                  I 5, 9            y  ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij kropelkę”  f   uczestniczy w zabawach oddechowych (I 9)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX   f   wypowiada się na temat konieczności dostoso-
                                                                        wania ubrania do pogody (IV 2, 18)
                                    y  ćwiczenie percepcji słuchowej „Co słyszysz?”  f   jest zaangażowane w  zdobywanie nowych
               DESZCZOWA POGODA  Zajęcia główne  y  aktywność plastyczna – malowanie farbami   f   potrafi w sposób plastyczny odtworzyć usłyszaną
                                      zabawa dydaktyczna „Dobierz do pary”
                                    y
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                        doświadczeń (IV 19)
                                    y
                                      niem „Piłka w dołku”
                                                                        muzykę (IV 1, 7, 8)
                                                                          sprawnie posługuje się pędzlem (I 7, 9)
                                                                      f
                                      na fizelinie
                  I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 2,
                                                                          wykonuje kompozycje plastyczne według własne-
                                                                      f
                  7, 8, 9, 11, 18
                                      oprawienie pracy w ramkę
                                    y
                                                                        go projektu (IV 11)
                                    y
                                      zorganizowanie wystawy prac
                                    y  nadanie tytułu obrazkowi       f   dba o ład i porządek w swoim otoczeniu (I 7)
                                                                          opowiada treść swoich rysunków, tworzy roz-
                                                                      f
                                      ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III
               Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y  obserwowanie zmian zachodzących w przy-  f   wie, że informacje mogą być przekazywane
                                                                        budowane wypowiedzi (IV 2)
                                    y
                                      rodzie jesienią
                  I 5; III 5; IV 18, 19
                                                                        w formie pracy plastycznej (IV 1)
                                    y  przyglądanie się przez lupę korze drzew  f   umie opisać słownie usłyszane dźwięki (IV 2)
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”  f   chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
                                                                      f   przestrzega ustalonych zasad (III 5)
                                                                      f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
             KOLOROWE   PARASOLKI  i popołudniowa  y  zabawa „Przed burzą”  f   umie regulować fazę wdechu i wydechu (I 9)
                                                                          aktywnie uczestniczy w zabawach artykulacyj-
                                      ćwiczenia artykulacyjne „Wiatr”
                  Aktywność poranna
                                                                      f
                                                                        nych (I 9)
                                    y
                  I 5, 9; IV 1, 7, 8, 15
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw IX
                                    y
                                                                          rozpoznaje wybrane figury geometryczne i je
                                      zabawa plastyczna „Deszczyk pada”
                                    y
                                                                      f
                                                                        nazywa (IV 12)
             Środa                  y  zabawa dydaktyczna „Liczymy kropelki”  f   porównuje wygląd, wielkość i kształt przedmio-
                                      zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                    y
                                                                        tów (IV 12)
                                      „Słońce – deszcz”
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101