Page 95 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 95

TYDZIEŃ 8  •  Kącik zabawek  •  93



              s
               t
              osowanie określeń: na, pod, obok, wyżej, niżej
              ozwijanie spostrzegawczości.
              r
                 Pomoce: regał z zabawkami (samochody, lalki, misie, klocki), dowolne nagranie ze skoczną muzyką, odtwarzacz CD,
                 KP1.

            Przebieg zajęć:
            1.  Zabawa naśladowcza „Zabawki”. Dzieci poruszają się swobodnie po sali przy muzyce. Na ustalone hasło naśladują
              ruchy różnych zabawek, np. po usłyszeniu słowa pajacyki dzieci zaczynają skakać i machać rękami, na słowo samocho­
              dziki – udają jadące samochody.
            2.  Dzieci siadają na dywanie naprzeciwko regału z zabawkami. N. prosi, aby dokładnie się im przyjrzały. Chętne dzieci
              próbują opisać, gdzie znajduje się wskazana przez N. zabawka, wykorzystując określenia: na, pod, obok, wyżej, niżej.
            3.  N. wprowadza utrudnienie – zdejmuje wszystkie zabawki i umieszcza je obok pustego regału. Zaprasza chętne dzieci,
              aby kolejno podchodziły do zabawek, wybierały dowolną z nich, umieszczały ją na swoim miejscu i opisywały jej poło-
              żenie, stosując powyższe określenia.
            4.  Wykonanie ćwiczenia z KP1, k. 16.



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Zaczarowane koło”. Jedno dziecko z zasłoniętymi oczami stoi w środku, a pozostałe dzieci poruszają się
              w kręgu dookoła niego. Kiedy N. powie: zaczarowane koło, dzieci w kręgu stają, a dziecko z zasłoniętymi oczami zaczyna
              chodzić wśród nieruchomych postaci, dopóki nie natrafi na którąś z nich. Dotyka jej twarzy i stara się odgadnąć,
              kto to jest. Jeśli nie odgadnie, zabawa powtarza się, a ono próbuje jeszcze raz. Jeśli zgadnie, zdejmuje opaskę z oczu
              i oddaje ją rozpoznanemu dziecku. Zabawa trwa dalej. Rozwijanie wrażliwości dotykowej i zaufania do innych.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100