Page 95 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 95
TYDZIEŃ 8 • Kącik zabawek • 93
s
t
osowanie określeń: na, pod, obok, wyżej, niżej
ozwijanie spostrzegawczości.
r
Pomoce: regał z zabawkami (samochody, lalki, misie, klocki), dowolne nagranie ze skoczną muzyką, odtwarzacz CD,
KP1.
Przebieg zajęć:
1. Zabawa naśladowcza „Zabawki”. Dzieci poruszają się swobodnie po sali przy muzyce. Na ustalone hasło naśladują
ruchy różnych zabawek, np. po usłyszeniu słowa pajacyki dzieci zaczynają skakać i machać rękami, na słowo samocho
dziki – udają jadące samochody.
2. Dzieci siadają na dywanie naprzeciwko regału z zabawkami. N. prosi, aby dokładnie się im przyjrzały. Chętne dzieci
próbują opisać, gdzie znajduje się wskazana przez N. zabawka, wykorzystując określenia: na, pod, obok, wyżej, niżej.
3. N. wprowadza utrudnienie – zdejmuje wszystkie zabawki i umieszcza je obok pustego regału. Zaprasza chętne dzieci,
aby kolejno podchodziły do zabawek, wybierały dowolną z nich, umieszczały ją na swoim miejscu i opisywały jej poło-
żenie, stosując powyższe określenia.
4. Wykonanie ćwiczenia z KP1, k. 16.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Zaczarowane koło”. Jedno dziecko z zasłoniętymi oczami stoi w środku, a pozostałe dzieci poruszają się
w kręgu dookoła niego. Kiedy N. powie: zaczarowane koło, dzieci w kręgu stają, a dziecko z zasłoniętymi oczami zaczyna
chodzić wśród nieruchomych postaci, dopóki nie natrafi na którąś z nich. Dotyka jej twarzy i stara się odgadnąć,
kto to jest. Jeśli nie odgadnie, zabawa powtarza się, a ono próbuje jeszcze raz. Jeśli zgadnie, zdejmuje opaskę z oczu
i oddaje ją rozpoznanemu dziecku. Zabawa trwa dalej. Rozwijanie wrażliwości dotykowej i zaufania do innych.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
x Zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).