Page 98 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 98

96  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad


          tydzień 10: JAKIE TO CIEKAWE!


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Zgadnij, czyj to znaczek”   f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                  i popołudniowa      połączona z ćwiczeniami fonetycznymi  f   stosuje się do określonych poleceń (III 5)
                  I 5; III 5; IV 2  y  ćwiczenia poranne: Zestaw X    f   dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
               ZABAWA W ZGADYWANIE  Zajęcia główne  y  wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan   f   jest zaangażowane w zdobywanie nowych doświad-
                                                                          słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
                                      zabawa „Bociany odlatują”
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                        się na ich temat (IV 2, 3)
                                    y
                                      niem „Kto silniejszy?”
                                                                          zadaje pytania (IV 2)
                                                                          rozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
                                                                      f
                                                                          wyraża swoje myśli, emocje w formie muzycznej
                                                                      f
                                      Jacuś i zgadywanki
                  II 10; IV 1, 2, 3, 5,
                                                                        (IV 1, 7)
                                      amodzielne wymyślanie zagadek
                                      s
                  7, 18
                                    y
                                                                      f
                                    y
                                                                        czeń (IV 19)
                                      myśli i emocji w formie muzycznej
                                      zabawa dydaktyczna „Czarodziejski kuferek”
                                    y  zabawa przy muzyce z gazetami – wyrażanie   f   wie, jakie warunki są potrzebne zwierzętom
                                                                        do życia (II 10; IV 18)
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 19
               Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrodnicze – wyszukiwanie   f   rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków
                                    y
                                                                          chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
                                                                      f
                                                                        z najbliższej okolicy (IV 2, 18)
                  I 5; II 10; III 5;
                                      ptaków zamieszkujących ogród i najbliższą
                  IV 2, 18, 19
                                      okolicę
                                    y  zabawa „Ptaki do gniazd”       f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                      „W rytmie tamburynu”
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenia grafomotoryczne – malowanie   f   wykazuje płynność i dokładność ruchów ręki
                  i popołudniowa      palcami różnych wzorów            w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomoto-
                  I 7, 9; II 4; IV 1, 14, 15  y  „Liczymy z Trampolinkiem” – ćwiczenia   rycznych (I 7, 9)
                                                                          liczy elementy (IV 15)
                                      w liczeniu                      f   potrafi malować palcem różne wzory (I 7, 9; IV 8)
               TALERZYK DLA TRAMPOLINKA  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa na czworakach „Slalom   f   prawidłowo dekoduje informacje (IV 5)
                                                                          rozróżnia prawą i lewą stronę (IV 14)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw X
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa dramowa „Roześmiany klaun”
                                    y
                                                                      f
                                                                          nabywa poczucia własnej wartości (III 1)
                                      między kałużami”
                                                                      f
                                                                          zadaje pytania i poszukuje odpowiedzi (IV 2)
                                                                      f
                                      r
                                      ozwiązywanie zagadki
                                    y
                                                                          prowadzi dialog (IV 2)
                                                                      f
                                      ozmowa na temat wyglądu i wykorzystania
                                      r
                  I 5, 7; III 1, 5; IV 1, 2,
                                    y
                                                                          swobodnie wypowiada się na określony temat
                                                                      f
                                      talerzy
                  5, 8
                                                                        (IV 2)
                                      aktywność plastyczna „Talerzyk dla Trampo-
                                    y
                                                                      f
                                      linka” – papieroplastyka
                                                                          umie łączyć ze sobą różne materiały (IV 8)
                                                                      f
                                      ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III
                                    y
                                                                          potrafi zorganizować sobie stanowisko pracy
                                                                      f   wyraża myśli w sposób plastyczny (IV 1, 8)
               Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa zręcznościowa „Zaczarowana postać”  f   zachowuje ład i porządek (I 7)
                                                                        (III 5)
                  I 5; III 5
                                      zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
                                    y
                                                                      f
                                                                          uczestniczy w zabawach dramowych (IV 1)
                                                                      f   wyraża emocje w czasie zabaw (II 4)
                                                                      f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                      f   właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
                                      ćwiczenia artykulacyjne „Cicho – głośno”
                                                                          doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                  Aktywność poranna
                                    y
               DOBIERZ ZWIERZĘTA DO PARY  I 5, 9; III 8; IV 11  y  ćwiczenia poranne: Zestaw X  f   koncentruje się na zadaniu (III 8)
                                                                      f
                  i popołudniowa
                                                                        w toku różnorodnych zabaw (I 9)
                                      zabawa „Stary niedźwiedź”
                                    y
                                      zabawa „Mój kolego/moja koleżanko, klęk-
                                                                          buduje z klocków (IV 11)
                                                                      f
                                    y
                                                                          rozróżnia zwierzęta i je nazywa (IV 2, 18)
                                      nij na kolanko”
                                                                      f
                                                                          stosuje pojęcie para (IV 2, 15)
                                      konstruowanie z klocków budowli według
                                                                      f
                                    y
                                                                          przelicza w zakresie 2 (IV 15)
                                      własnego projektu
                                                                      f
                                                                          opisuje wygląd zwierząt (IV 2, 18)
                                      zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”
                                    y
                                                                      f
                  Zajęcia główne
                                    y
                                                                          dostrzega różnice między przedmiotami (IV 12)
                                                                      f
                  IV 2, 7, 12, 15, 18, 19
                                      zwierzęta
                                                                          przestrzega obowiązujących zasad (III 5)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Zwierzątka na spacerze”
                                    y  oglądanie obrazków przedstawiających   f   tworzy kolekcje (IV 12)
                                                                          odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
               Środa                y  zabawa „Dobierz do pary”         prac (III 1)
                                                                      f
                                      zabawy rytmiczne „Co słychać w listopadzie?”
                                    y
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103