Page 98 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 98
96 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
tydzień 10: JAKIE TO CIEKAWE!
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Zgadnij, czyj to znaczek” f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
i popołudniowa połączona z ćwiczeniami fonetycznymi f stosuje się do określonych poleceń (III 5)
I 5; III 5; IV 2 y ćwiczenia poranne: Zestaw X f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
ZABAWA W ZGADYWANIE Zajęcia główne y wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan f jest zaangażowane w zdobywanie nowych doświad-
słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
zabawa „Bociany odlatują”
y
f
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
się na ich temat (IV 2, 3)
y
niem „Kto silniejszy?”
zadaje pytania (IV 2)
rozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
f
wyraża swoje myśli, emocje w formie muzycznej
f
Jacuś i zgadywanki
II 10; IV 1, 2, 3, 5,
(IV 1, 7)
amodzielne wymyślanie zagadek
s
7, 18
y
f
y
czeń (IV 19)
myśli i emocji w formie muzycznej
zabawa dydaktyczna „Czarodziejski kuferek”
y zabawa przy muzyce z gazetami – wyrażanie f wie, jakie warunki są potrzebne zwierzętom
do życia (II 10; IV 18)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 19
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrodnicze – wyszukiwanie f rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków
y
chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
f
z najbliższej okolicy (IV 2, 18)
I 5; II 10; III 5;
ptaków zamieszkujących ogród i najbliższą
IV 2, 18, 19
okolicę
y zabawa „Ptaki do gniazd” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
„W rytmie tamburynu”
Aktywność poranna y ćwiczenia grafomotoryczne – malowanie f wykazuje płynność i dokładność ruchów ręki
i popołudniowa palcami różnych wzorów w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomoto-
I 7, 9; II 4; IV 1, 14, 15 y „Liczymy z Trampolinkiem” – ćwiczenia rycznych (I 7, 9)
liczy elementy (IV 15)
w liczeniu f potrafi malować palcem różne wzory (I 7, 9; IV 8)
TALERZYK DLA TRAMPOLINKA Zajęcia główne y zabawa ruchowa na czworakach „Slalom f prawidłowo dekoduje informacje (IV 5)
rozróżnia prawą i lewą stronę (IV 14)
ćwiczenia poranne: Zestaw X
y
f
zabawa dramowa „Roześmiany klaun”
y
f
nabywa poczucia własnej wartości (III 1)
między kałużami”
f
zadaje pytania i poszukuje odpowiedzi (IV 2)
f
r
ozwiązywanie zagadki
y
prowadzi dialog (IV 2)
f
ozmowa na temat wyglądu i wykorzystania
r
I 5, 7; III 1, 5; IV 1, 2,
y
swobodnie wypowiada się na określony temat
f
talerzy
5, 8
(IV 2)
aktywność plastyczna „Talerzyk dla Trampo-
y
f
linka” – papieroplastyka
umie łączyć ze sobą różne materiały (IV 8)
f
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III
y
potrafi zorganizować sobie stanowisko pracy
f wyraża myśli w sposób plastyczny (IV 1, 8)
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y zabawa zręcznościowa „Zaczarowana postać” f zachowuje ład i porządek (I 7)
(III 5)
I 5; III 5
zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
y
f
uczestniczy w zabawach dramowych (IV 1)
f wyraża emocje w czasie zabaw (II 4)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
ćwiczenia artykulacyjne „Cicho – głośno”
doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
Aktywność poranna
y
DOBIERZ ZWIERZĘTA DO PARY I 5, 9; III 8; IV 11 y ćwiczenia poranne: Zestaw X f koncentruje się na zadaniu (III 8)
f
i popołudniowa
w toku różnorodnych zabaw (I 9)
zabawa „Stary niedźwiedź”
y
zabawa „Mój kolego/moja koleżanko, klęk-
buduje z klocków (IV 11)
f
y
rozróżnia zwierzęta i je nazywa (IV 2, 18)
nij na kolanko”
f
stosuje pojęcie para (IV 2, 15)
konstruowanie z klocków budowli według
f
y
przelicza w zakresie 2 (IV 15)
własnego projektu
f
opisuje wygląd zwierząt (IV 2, 18)
zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”
y
f
Zajęcia główne
y
dostrzega różnice między przedmiotami (IV 12)
f
IV 2, 7, 12, 15, 18, 19
zwierzęta
przestrzega obowiązujących zasad (III 5)
f
zabawa ruchowa „Zwierzątka na spacerze”
y oglądanie obrazków przedstawiających f tworzy kolekcje (IV 12)
odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
Środa y zabawa „Dobierz do pary” prac (III 1)
f
zabawy rytmiczne „Co słychać w listopadzie?”
y