Page 99 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 99

TYDZIEŃ 10  •  Jakie to ciekawe!  •  97



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
                                                                               do podstawy programowej
              dnia  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa badawcza „Odszukaj i pokaż”  f   śpiewa znane piosenki (IV 7)
               DOBIERZ ZWIERZĘTA   DO PARY  I 5; III 5; IV 2  y y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   wygrywa rytm na samodzielnie wykonanych
                                                                           rozróżnia odgłosy z otoczenia (IV 7)
                                        wego
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                          instrumentach (IV 7)
                                        „Zwierzęta na spacer i do domku”
                                                                           poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
                                                                        f
                                                                          wiska (IV 2)
                                                                           podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
                                                                        f
                                                                          (IV 2)
               Środa                                                    f   chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Zgadnij, kto jest ukryty za kurtyną”  f   reguluje oddech (I 9)
                    i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne: Zestaw X    f   rozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
                    I 5, 9; III 5     y y  ćwiczenia oddechowe          f   potrafi nawiązywać kontakty z rówieśnikami
                CO MOŻNA ROZPUŚCIĆ W WODZIE?  Zajęcia główne  y y y y y  ozwiązywanie zagadki     f   samodzielnie prowadzi proste doświadczenia
                                                                          (III 5)
                                        zabawa ruchowa na czworakach „Mur
                                        obronny”
                                                                           zna właściwości wody (IV 18)
                                                                        f
                                                                           jest zainteresowane otaczającym światem przy-
                                                                        f
                                                                          rody (IV 18, 19)
                                        r
                    I 7; III 8; IV 5, 13,
                                        wielozmysłowe poznawanie wody
                                                                          (IV 19)
                    18, 19
                                        zabawy badawcze „Co rozpuszcza się
                                                                           uważnie obserwuje przebieg zjawisk (IV 19)
                                        w wodzie?”, „Mały rzeźbiarz”
                                                                        f
                                                                           przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia z KP1, k. 20
                                                                          będą skutki czynności manualnych na przed-
                                                                          miotach (IV 13)
                                        zabawa „Slalom z przeszkodami”
                    Zajęcia w ogrodzie
                                                                          zmianach (IV 5)
                                        nelu”
                                                                           dba o ład i porządek w miejscu pracy (przygo-
                                                                        f
                Czwartek   I 5; III 5  y  zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tu-  f   wnioskuje o wprowadzonych i obserwowanych
                                                                          towuje materiały i je sprząta) (I 7)
                                                                           odczuwa zadowolenie z wykonanej pracy (III 1)
                                                                        f
                                                                           wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                                                        f
                                                                        f   w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
                                                                          rzędzi (I 5; III 5)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenie percepcji wzrokowej „Kto był    f   potrafi orientować się w przestrzeni (IV 14)
                    i popołudniowa      na początku, idzie na koniec”   f   umie stosować określenia: w prawo, w lewo,
                    I 5; IV 14        y  ćwiczenia poranne: Zestaw X      w bok, do przodu, do tyłu (IV 14)
                                      y y  zabawa „Idź i wróć”          f   skupia uwagę na poleceniach podawanych słownie
                FESTIWAL ZAGADEK  Zajęcia główne  y y y  zabawa „Czary-mary”  f   rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                                          (III 8)
                                        zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”
                                                                           zapamiętuje kolejność poszczególnych ruchów
                                                                          i potrafi je biernie odwzorować (I 5)
                                                                        f
                                        zabawa „Szewczyk” na podstawie opowia-
                    I 5; II 1; III 8;
                                                                           odnajduje cechy wspólne dwóch przedmiotów
                                                                        f
                                        danej historyjki
                    IV 2, 5, 12
                                                                          (IV 12)
                                        zabawa dydaktyczna „Koszyk z zagadkami”
                                                                           przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
                Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa dydaktyczna „Co jest ukryte?”  f   zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (IV 2)
                                                                        f
                                                                           bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
                                                                        f
                    I 5; III 5; IV 14  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  ciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                          instrukcji słownej i pokazu (I 5)
                                        wego                            f   przestrzega ustalonych zasad (III 5)
                                      y  zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104