Page 99 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 99
TYDZIEŃ 10 • Jakie to ciekawe! • 97
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
do podstawy programowej
dnia Zajęcia w ogrodzie y zabawa badawcza „Odszukaj i pokaż” f śpiewa znane piosenki (IV 7)
DOBIERZ ZWIERZĘTA DO PARY I 5; III 5; IV 2 y y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f wygrywa rytm na samodzielnie wykonanych
rozróżnia odgłosy z otoczenia (IV 7)
wego
f
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
instrumentach (IV 7)
„Zwierzęta na spacer i do domku”
poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
f
wiska (IV 2)
podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
f
(IV 2)
Środa f chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
Aktywność poranna y zabawa „Zgadnij, kto jest ukryty za kurtyną” f reguluje oddech (I 9)
i popołudniowa y ćwiczenia poranne: Zestaw X f rozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
I 5, 9; III 5 y y ćwiczenia oddechowe f potrafi nawiązywać kontakty z rówieśnikami
CO MOŻNA ROZPUŚCIĆ W WODZIE? Zajęcia główne y y y y y ozwiązywanie zagadki f samodzielnie prowadzi proste doświadczenia
(III 5)
zabawa ruchowa na czworakach „Mur
obronny”
zna właściwości wody (IV 18)
f
jest zainteresowane otaczającym światem przy-
f
rody (IV 18, 19)
r
I 7; III 8; IV 5, 13,
wielozmysłowe poznawanie wody
(IV 19)
18, 19
zabawy badawcze „Co rozpuszcza się
uważnie obserwuje przebieg zjawisk (IV 19)
w wodzie?”, „Mały rzeźbiarz”
f
przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
f
wykonanie ćwiczenia z KP1, k. 20
będą skutki czynności manualnych na przed-
miotach (IV 13)
zabawa „Slalom z przeszkodami”
Zajęcia w ogrodzie
zmianach (IV 5)
nelu”
dba o ład i porządek w miejscu pracy (przygo-
f
Czwartek I 5; III 5 y zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tu- f wnioskuje o wprowadzonych i obserwowanych
towuje materiały i je sprząta) (I 7)
odczuwa zadowolenie z wykonanej pracy (III 1)
f
wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
f
f w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
rzędzi (I 5; III 5)
Aktywność poranna y ćwiczenie percepcji wzrokowej „Kto był f potrafi orientować się w przestrzeni (IV 14)
i popołudniowa na początku, idzie na koniec” f umie stosować określenia: w prawo, w lewo,
I 5; IV 14 y ćwiczenia poranne: Zestaw X w bok, do przodu, do tyłu (IV 14)
y y zabawa „Idź i wróć” f skupia uwagę na poleceniach podawanych słownie
FESTIWAL ZAGADEK Zajęcia główne y y y zabawa „Czary-mary” f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
(III 8)
zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”
zapamiętuje kolejność poszczególnych ruchów
i potrafi je biernie odwzorować (I 5)
f
zabawa „Szewczyk” na podstawie opowia-
I 5; II 1; III 8;
odnajduje cechy wspólne dwóch przedmiotów
f
danej historyjki
IV 2, 5, 12
(IV 12)
zabawa dydaktyczna „Koszyk z zagadkami”
przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
Piątek Zajęcia w ogrodzie y zabawa dydaktyczna „Co jest ukryte?” f zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (IV 2)
f
bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
f
I 5; III 5; IV 14 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- ciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5)
wego f przestrzega ustalonych zasad (III 5)
y zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”