Page 103 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 103

TYDZIEŃ 12  •  Idę z misiem do przedszkola  •  101



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa z chustą animacyjną „Miś śpi”  f   rozwija percepcję słuchową (I 9)
                    i popołudniowa    y  ćwiczenie słuchowe „Dzwoneczek”  f   bawi się zgodnie z innymi dziećmi (III 5)
                    I 5, 9; IV 7, 14, 15  y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw II  f   przelicza w zakresie 3 (IV 15)
                                        zabawa z chustą animacyjną „Miś na karuzeli”
                                                                           przestrzega zasad dotyczących przeliczania (IV 15)
                                                                        f
                LICZYMY KROPELKI  Zajęcia główne  y y  zabawa matematyczna „Liczymy kropelki”   f   dostrzega powtarzające się rytmy (IV 12)
                                        zabawa ruchowa na czworakach „Mur
                                                                           odróżnia błędne liczenie od poprawnego (IV 15)
                                                                        f
                                        obronny”
                                                                           grupuje przedmioty w sensowny sposób (IV 12)
                                                                        f
                                                                           stara się aktywnie uczestniczyć w zajęciach (III 5)
                                                                        f
                    III 5; IV 2, 7, 12, 15
                                        z wykorzystaniem rymowanki
                                                                           potrafi prowadzić dialog (IV 2)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 23
                                                                           dzieli się posiadaną wiedzą (IV 2)
                                                                        f
                                                                           reaguje właściwie ruchem na zmiany w muzyce
                                        zabawa na orientację „Liczymy razem”
                Środa   Zajęcia w ogrodzie  y y y  zabawy rytmiczne „Bawimy się z misiem”  f   przestrzega reguł w zabawie (III 5)
                                                                        f
                                                                          (IV 7)
                    I 5; III 5; IV 18
                                        zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                        wego                            f   wykonuje podstawowe kroki taneczne (IV 7)
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”  f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                                                          powietrzu (III 5; IV 18)
                                                                        f   jest sprawne ruchowo (I 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa z chustą animacyjną „Miś w gawrze”  f   posługuje się określeniami służącymi do wyra-
                    i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne: Zestaw II     żenia stosunków przestrzennych oraz kierun-
                    I 5, 9; III 5; IV 14  y  ćwiczenia oddechowe          ków: prawo, lewo (IV 14)
                                      y y  zabawa równoważna „Zaczarowany miś”  f   zna właściwości miodu (IV 18)
                CO Z TYM MIODKIEM?  Zajęcia główne  y y y y  ozwiązywanie zagadki o miodzie     f   samodzielnie przeprowadza doświadczenia ba-
                                                                           jest zainteresowane otaczającym światem przy-
                                        zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
                                                                        f
                                                                          rody (IV 18, 19)
                                        r
                                        zabawa „Misie śpiące i wędrujące”
                    III 5, 8; IV 2, 5, 18, 19
                                                                          dawcze (IV 18, 19)
                                        degustacja miodu: określanie jego wyglądu,
                                                                           uważnie obserwuje przebieg zjawisk (III 8)
                                                                        f
                                        smaku oraz zapachu
                                                                           rozumie przyczynę i skutek określonych działań
                                                                        f
                                        eksperymentowanie-doświadczanie –
                                                                          (IV 5)
                                        co z tym miodkiem?
                                                                           stara się mówić poprawnie pod względem arty-
                                                                        f
                Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y y y  zabawa równoważna „Droga do misia”  f   zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (III 8; IV 2)
                                                                          kulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i skład-
                    I 5; III 5; IV 18, 19
                                        obserwacja chmur – określanie pogody
                                                                          niowym (IV 2)
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                           akceptuje ustalone zasady (III 5)
                                                                        f
                                        niem „Przepychanka”
                                                                        f   stara się regulować oddech (I 9)
                                                                        f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                                                        f   potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne
                                                                          (chmury) (IV 2, 18)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenie percepcji wzrokowej „Gdzie się   f   rozumie przyczynę i skutek określonych działań
                    i popołudniowa      ukrył miś?”                       (IV 5)
                    I 5, 9; IV 8, 14  y  ćwiczenia poranne: Zestaw II   f   stosuje określenia: na, pod, obok (IV 14)
                                      y  zabawy plastyczne plasteliną   f   słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada
                                      y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   się na jego temat (IV 2, 3)
                                        „Zwierzęta na spacer i do domku”  f   układa zdania (IV 2)
                                                                           dzieli zdania na wyrazy (IV 2, 4)
                PARADA MISIÓW  IV 2, 3, 4, 12  y y  ozmowa na temat treści opowiadania  f   stopniuje przymiotniki:  gruby – grubszy,
                                                                        f
                                        wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan
                    Zajęcia główne
                                      y
                                                                           porównuje wielkości i kształty (IV 12)
                                        Ucieczka misia
                                                                        f
                                        r
                                                                          chudy – chudszy, mały – mniejszy (IV 2, 12)
                                        zabawa dokończ zdanie „Mój miś jest…”
                                                                           zna słowa związane z określoną tematyką, np.
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 24
                                                                          przyjaźń, przyjaciel (IV 2)
                    Zajęcia w ogrodzie  y y  ysowanie patykiem lub kredą misia  f   tworzy kompozycje przestrzenne z różnorod-
                                        r
                                                                          nego materiału plastycznego (IV 8)
                Piątek   I 5, 7, 9; III 5; IV 8  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   potrafi nadać swojej pracy plastycznej orygi-
                                        wego
                                      y  zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tu-  nalny charakter (IV 8)
                                        nelu”                           f   sprawnie posługuje się narzędziami odpowied-
                                                                          nimi do używanego materiału (patyk) (I 7)
                                                                        f   rysuje patykiem lub kredką (I 9)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
                                                                          z wykorzystaniem sprzętu terenowego (III 5)
                                                                        f   jest sprawne ruchowo (I 5)
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108