Page 103 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 103
TYDZIEŃ 12 • Idę z misiem do przedszkola • 101
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa z chustą animacyjną „Miś śpi” f rozwija percepcję słuchową (I 9)
i popołudniowa y ćwiczenie słuchowe „Dzwoneczek” f bawi się zgodnie z innymi dziećmi (III 5)
I 5, 9; IV 7, 14, 15 y y y ćwiczenia poranne: Zestaw II f przelicza w zakresie 3 (IV 15)
zabawa z chustą animacyjną „Miś na karuzeli”
przestrzega zasad dotyczących przeliczania (IV 15)
f
LICZYMY KROPELKI Zajęcia główne y y zabawa matematyczna „Liczymy kropelki” f dostrzega powtarzające się rytmy (IV 12)
zabawa ruchowa na czworakach „Mur
odróżnia błędne liczenie od poprawnego (IV 15)
f
obronny”
grupuje przedmioty w sensowny sposób (IV 12)
f
stara się aktywnie uczestniczyć w zajęciach (III 5)
f
III 5; IV 2, 7, 12, 15
z wykorzystaniem rymowanki
potrafi prowadzić dialog (IV 2)
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 23
dzieli się posiadaną wiedzą (IV 2)
f
reaguje właściwie ruchem na zmiany w muzyce
zabawa na orientację „Liczymy razem”
Środa Zajęcia w ogrodzie y y y zabawy rytmiczne „Bawimy się z misiem” f przestrzega reguł w zabawie (III 5)
f
(IV 7)
I 5; III 5; IV 18
zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego f wykonuje podstawowe kroki taneczne (IV 7)
y zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie” f wie o konieczności przebywania na świeżym
powietrzu (III 5; IV 18)
f jest sprawne ruchowo (I 5)
Aktywność poranna y zabawa z chustą animacyjną „Miś w gawrze” f posługuje się określeniami służącymi do wyra-
i popołudniowa y ćwiczenia poranne: Zestaw II żenia stosunków przestrzennych oraz kierun-
I 5, 9; III 5; IV 14 y ćwiczenia oddechowe ków: prawo, lewo (IV 14)
y y zabawa równoważna „Zaczarowany miś” f zna właściwości miodu (IV 18)
CO Z TYM MIODKIEM? Zajęcia główne y y y y ozwiązywanie zagadki o miodzie f samodzielnie przeprowadza doświadczenia ba-
jest zainteresowane otaczającym światem przy-
zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
f
rody (IV 18, 19)
r
zabawa „Misie śpiące i wędrujące”
III 5, 8; IV 2, 5, 18, 19
dawcze (IV 18, 19)
degustacja miodu: określanie jego wyglądu,
uważnie obserwuje przebieg zjawisk (III 8)
f
smaku oraz zapachu
rozumie przyczynę i skutek określonych działań
f
eksperymentowanie-doświadczanie –
(IV 5)
co z tym miodkiem?
stara się mówić poprawnie pod względem arty-
f
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y y y zabawa równoważna „Droga do misia” f zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (III 8; IV 2)
kulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i skład-
I 5; III 5; IV 18, 19
obserwacja chmur – określanie pogody
niowym (IV 2)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
akceptuje ustalone zasady (III 5)
f
niem „Przepychanka”
f stara się regulować oddech (I 9)
f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
f potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne
(chmury) (IV 2, 18)
Aktywność poranna y ćwiczenie percepcji wzrokowej „Gdzie się f rozumie przyczynę i skutek określonych działań
i popołudniowa ukrył miś?” (IV 5)
I 5, 9; IV 8, 14 y ćwiczenia poranne: Zestaw II f stosuje określenia: na, pod, obok (IV 14)
y zabawy plastyczne plasteliną f słucha tekstu literackiego i chętnie wypowiada
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa się na jego temat (IV 2, 3)
„Zwierzęta na spacer i do domku” f układa zdania (IV 2)
dzieli zdania na wyrazy (IV 2, 4)
PARADA MISIÓW IV 2, 3, 4, 12 y y ozmowa na temat treści opowiadania f stopniuje przymiotniki: gruby – grubszy,
f
wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan
Zajęcia główne
y
porównuje wielkości i kształty (IV 12)
Ucieczka misia
f
r
chudy – chudszy, mały – mniejszy (IV 2, 12)
zabawa dokończ zdanie „Mój miś jest…”
zna słowa związane z określoną tematyką, np.
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 24
przyjaźń, przyjaciel (IV 2)
Zajęcia w ogrodzie y y ysowanie patykiem lub kredą misia f tworzy kompozycje przestrzenne z różnorod-
r
nego materiału plastycznego (IV 8)
Piątek I 5, 7, 9; III 5; IV 8 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f potrafi nadać swojej pracy plastycznej orygi-
wego
y zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tu- nalny charakter (IV 8)
nelu” f sprawnie posługuje się narzędziami odpowied-
nimi do używanego materiału (patyk) (I 7)
f rysuje patykiem lub kredką (I 9)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
z wykorzystaniem sprzętu terenowego (III 5)
f jest sprawne ruchowo (I 5)