Page 165 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 165
TYDZIEŃ 14 • Zabawa w teatr • 163
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Zimno wróbelkom”. Dzieci obunóż wskakują do narysowanych na śniegu (lub na ziemi) kół i z nich wyskakują.
Na hasło: Kot się skrada dzieci-wróbelki wyskakują i uciekają w wyznaczone miejsce, na hasło: Kota nie ma wracają
i wskakują do kół-gniazdek. Zwrócenie uwagi na oddychanie przez nos.
x Zabawy z elementem wspinania się z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad
bezpieczeństwa podczas zabaw terenowych zimą.
x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Środa temat: Uczymy misie liczyć.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca grupę „Czyj to cień?”. Zabawa z szablonami figur geome-
trycznych – utrwalanie nazw i kształtu figur, rozwijanie logicznego myślenia. Ćwiczenia poranne: Zestaw IV. Zabawa
dydaktyczna „Czy to moje dziecko?”. Zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – uczymy misie liczyć. Zabawa dydaktyczna „Uczymy misia liczyć” –
ustalanie wyniku dodawania i odejmowania: liczenie przedmiotów, dokładanie i zabieranie przedmiotów oraz ich liczenie
po każdej takiej zmianie. Utrwalanie pojęć związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni. ▶ 2. Zajęcia
umuzykalniające – spotkanie bajek. Zabawy rytmiczne – nauka chodzenia po obwodzie koła, improwizacja ruchowa
na zadany temat.
obszary z podstawy programowej: III 5; IV 7, 14, 15
Zajęcia w ogrodzie: Układanie na śniegu kompozycji przestrzennych z patyków lub gałązek. Zabawa „Slalom między
krzewami”. Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do dziupli”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa integrująca grupę „Czyj to cień?”. Dzieci odgadują, czyj cień widzą na ekranie teatrzyku cieni, podając imię
kolegi lub koleżanki. Rozpoznawanie członków grupy.
x Zabawa z szablonami figur geometrycznych. Utrwalanie nazw i kształtu figur, rozwijanie logicznego myślenia.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa dydaktyczna „Czy to moje dziecko?”. Dzieci w parach obrysowują na dużym arkuszu papieru sylwetkę kolegi
lub koleżanki leżących na papierze. Następnie zamalowują sylwetkę szarą farbą za pomocą gąbki. Zorganizowanie
wystawy w szatni w formie zagadki dla rodziców: „Czyj to cień? – odszukaj swoje dziecko”. Ćwiczenie sprawności
manualnej, spostrzegawczości, integrowanie rodziców wokół zadań grupy.
x Zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Uczymy misie liczyć.
Cele:
u
stalanie wyniku dodawania i odejmowania: liczenie przedmiotów
dokładanie i zabieranie przedmiotów oraz ich liczenie po każdej takiej zmianie
trwalanie pojęć związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni.
u