Page 165 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 165

TYDZIEŃ 14  •  Zabawa w teatr  •  163



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Zimno wróbelkom”. Dzieci obunóż wskakują do narysowanych na śniegu (lub na ziemi) kół i z nich wyskakują.
              Na hasło: Kot się skrada dzieci-wróbelki wyskakują i uciekają w wyznaczone miejsce, na hasło: Kota nie ma wracają
              i wskakują do kół-gniazdek. Zwrócenie uwagi na oddychanie przez nos.
              x Zabawy z elementem wspinania się z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad
              bezpieczeństwa podczas zabaw terenowych zimą.
              x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




            Środa    temat:  Uczymy misie liczyć.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca grupę „Czyj to cień?”. Zabawa z szablonami figur geome-
            trycznych – utrwalanie nazw i kształtu figur, rozwijanie logicznego myślenia. Ćwiczenia poranne: Zestaw IV. Zabawa
            dydaktyczna „Czy to moje dziecko?”. Zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – uczymy misie liczyć. Zabawa dydaktyczna „Uczymy misia liczyć” –
            ustalanie wyniku dodawania i odejmowania: liczenie przedmiotów, dokładanie i zabieranie przedmiotów oraz ich liczenie
            po każdej takiej zmianie. Utrwalanie pojęć związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni.  ▶  2. Zajęcia
            umuzykalniające – spotkanie bajek. Zabawy rytmiczne – nauka chodzenia po obwodzie koła, improwizacja ruchowa
            na zadany temat.
              obszary z podstawy programowej: III 5; IV 7, 14, 15

            Zajęcia w ogrodzie: Układanie na śniegu kompozycji przestrzennych z patyków lub gałązek. Zabawa „Slalom między
            krzewami”. Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do dziupli”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa integrująca grupę „Czyj to cień?”. Dzieci odgadują, czyj cień widzą na ekranie teatrzyku cieni, podając imię
              kolegi lub koleżanki. Rozpoznawanie członków grupy.
              x Zabawa z szablonami figur geometrycznych. Utrwalanie nazw i kształtu figur, rozwijanie logicznego myślenia.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa dydaktyczna „Czy to moje dziecko?”. Dzieci w parach obrysowują na dużym arkuszu papieru sylwetkę kolegi
              lub koleżanki leżących na papierze. Następnie zamalowują sylwetkę szarą farbą za pomocą gąbki. Zorganizowanie
              wystawy w szatni w formie zagadki dla rodziców: „Czyj to cień? – odszukaj swoje dziecko”. Ćwiczenie sprawności
              manualnej, spostrzegawczości, integrowanie rodziców wokół zadań grupy.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
            Temat: Uczymy misie liczyć.
            Cele:
              u
              stalanie wyniku dodawania i odejmowania: liczenie przedmiotów
              dokładanie i zabieranie przedmiotów oraz ich liczenie po każdej takiej zmianie
              trwalanie pojęć związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni.
              u
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170