Page 167 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 167

TYDZIEŃ 14  •  Zabawa w teatr  •  165



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Układanie na śniegu kompozycji przestrzennych z patyków lub gałązek. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat
              własnych kompozycji. Rozwijanie wyobraźni i ćwiczenia w formułowaniu zdań opisujących.
              x Zabawa „Slalom między krzewami”. Dwie grupy dzieci mają przebiec wyznaczoną w ogrodzie ścieżką wśród krzewów,
              tak aby nie strącić śniegu z ich gałęzi. N. z wyznaczonymi dziećmi ocenia wykonanie zadania. Ćwiczenie umiejętności
              pokonywania trudności w terenie.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do dziupli” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




            Czwartek    temat:  Co jest ciepłe, a co zimne?



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa dydaktyczna „Zimowa orkiestra” – rozwijanie wrażliwości słuchowej.
            Zaba wy swobodne w teatrzyku kukiełkowym – animowanie wybranych postaci, wymyślanie ich przygód. Ćwiczenia
            poranne: Zestaw IV. Zabawa dydaktyczna „Układamy rymy” – ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej. Układanie puzzli –
            obrazka przedstawiającego pojedynczy, wyraźnie wyodrębniony wzór – kształtowanie umiejętności analizy i syntezy
            wzrokowej. Zabawa „Znajdź taką samą gwiazdkę” – ćwiczenie spostrzegawczości, poszukiwanie środka symetrii. Zabawa
            ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 2, 7, 12

            Zajęcia główne:   ▶  Zabawa dydaktyczna – co jest ciepłe, a co zimne? Odgadywanie zagadek. Zabawa dydaktyczna
            „Prawda – fałsz”. Zabawa badawcza „Ciepłe, cieplejsze, najcieplejsze”. Zabawa „Lodowe rzeźby”. Zabawa dydaktyczna
            „Ciepłe – zimne” – zachęcanie do podejmo wania zabaw badawczych, rozwijających zmysł dotyku, klasyfikowanie według
            określonej cechy.
              obszary z podstawy programowej: III 5, 6, 9; IV 5, 7, 12, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Jadą traktory” – rozwijanie spostrzegawczości. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
            niem „Piłka w dołku”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa dydaktyczna „Zimowa orkiestra” – wystukiwanie patyczkiem prostych melodii na szklanych butelkach napeł-
              nionych wodą do różnej wysokości. Rozwijanie wrażliwości słuchowej, czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
              x Zabawy swobodne w teatrzyku kukiełkowym – animowanie wybranych postaci, wymyślanie ich przygód. Rozwijanie
              wyobraźni, formułowanie wypowiedzi.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa dydaktyczna „Układamy rymy” – dobieranie w pary przygotowanych wcześniej przez N. obrazków przedstawia-
              jących przedmioty, których nazwy się rymują (np.: kotek – płotek, sanki – dzbanki). Ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej.
              x Układanie puzzli z pociętych części obrazka przedstawiającego pojedynczy, wyraźnie wyodrębniony wzór (np.: sanki,
              bałwana, śniegową gwiazdkę). Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowej.
              x Zabawa „Znajdź taką samą gwiazdkę” – poszukiwanie wśród rozrzuconych na stole gwiazdek dwóch jednakowych, składa-
              nie ich na pół i sprawdzanie, czy obydwie połowy są identyczne. Ćwiczenie spostrzegawczości, poszukiwanie środka symetrii.
              x Zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: zabawa dydaktyczna.
            Temat: Co jest ciepłe, a co zimne?
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172