Page 178 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 178

176  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Grudzień



            nie patrzy na swoje obrazki. Kupujący oglądają swoje obrazki, odwracają je tak, aby nie widział ich sprzedający i usta-
            wiają się w kolejce. Kupują ubrania przedstawione na ich obrazkach. Kupując, muszą pamiętać o zwrotach grzecznościo-
            wych oraz zachować właściwy schemat rozmowy:
            Sprzedawca: Co chcesz kupić?
            Kupujący opisuje ubranie, które ma na swoim obrazku (np. ciepłą, żółtą czapkę z pomponem).
            Sprzedawca: Kiedy będziesz ją nosił? Dlaczego zimą/latem?
            Kupujący podaje nazwę pory roku i uzasadnia swój wybór.
            Sprzedawca odwraca się, wyszukuje obrazek przedstawiający opisywane ubranie i podaje kupującemu.
          6.  N. dziękuje za wspólną zabawę i zaprasza dzieci do ogrodu. W szatni zwraca uwagę na to, jak zimowe ubrania dzieci są
            dostosowane do pogody.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Rysowanie patykiem kółek na śniegu. Usprawnianie ręki.
             x Zabawa „Spłoszone ptaki”. N. wyznacza w ogrodzie miejsce, które będzie gniazdem ptaków. Dzieci biegają swobodnie,
            naśladując fruwanie ptaków. Na klaśnięcie i hasło: Kot idzie spłoszone dzieci-ptaki uciekają do gniazda. Ćwiczenie orien-
            tacji przestrzennej i reagowania na sygnał.
             x Zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

          N. prosi dzieci, aby następnego dnia przyniosły do przedszkola rękawiczki.



          Piątek    temat:  Zimowe widoki.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Królestwo rękawiczek” – ćwiczenia w przeliczaniu, przyporządkowy-
          waniu jeden do jednego, klasyfikowaniu. Utrwalanie pojęcia: para. Ćwiczenia poranne: Zestaw V. Przedstawienie dowolnej
          bajki przy użyciu rękawiczek w roli bohaterów. Zabawy inscenizacyjne. Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 12, 15

          Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia plastyczne inspirowane muzyką – zimowe widoki. Oglądanie prezentacji multimedial-
          nej z wido kami zimowych krajobrazów połączone ze słuchaniem utworu muzycznego – budzenie wrażliwości na piękno
          zimowego krajobrazu. „Zimowe widoki” – swobodna ekspresja malarska z wykorzystaniem nowej techniki „mokre na
          mokrym”, doskonalenie umiejętności malowania farbami akwarelowymi.
            obszary z podstawy programowej: I 7; III 8; IV 2, 7, 8, 16, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Oglądanie przez lupę śniegowych płatków. Rozwijanie zmysłu obserwacji. Dokarmianie ptaków –
          obserwacja zachowania ptaków przy karmniku. Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt. Zabawa „Ptaszki dziobią ziarenka”.
          Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 10, 11; IV 2, 18, 19



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Królestwo rękawiczek”. N. zachęca dzieci do uporządkowania rękawiczek: Taki bałagan. Jak możemy pogrupować
            te rękawiczki?. Wysłuchanie propozycji dzieci. Segregowanie przyniesionych przez dzieci rękawiczek na różne sposoby:
            w pary, według liczby palców (z jednym palcem, z pięcioma palcami), według koloru. Liczenie rękawiczek. Ćwiczenia
            w przeliczaniu, przyporządkowywaniu jeden do jednego, klasyfikowaniu. Utrwalanie pojęcia: para.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Przedstawienie wspólnie z dziećmi dowolnej bajki przy użyciu rękawiczek w roli bohaterów. Zabawy inscenizacyjne.
             x Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183