Page 235 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 235

TYDZIEŃ 20  •  Czyj to dom?  •  233



            2.  Wyjście na wycieczkę po najbliższej okolicy. Omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie wyjścia poza
              teren przedszkola.
            3.  Omówienie celu wycieczki – oglądanie budowli, określanie ich wyglądu, położenia, odległości od przedszkola, układu
              przestrzennego parków, ulic, alejek.
            4.  Powrót do przedszkola – rozmowa na temat wrażeń z wycieczki.
            5.  Rysunek „Moja okolica”. Zorganizowanie wystawy prac.



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




            Piątek    temat:  Mój dom.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Budujemy domy” – konstruowanie z klocków różnego rodzaju domów.
            Ćwiczenia poranne: Zestaw X. Zabawa dydaktyczna „Co jest w środku?” – rozwijanie wrażliwości dotykowej. Zabawa
            ruchowa skoczna „Skoczki”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 2, 5, 11

            Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne – mój dom. Rozmowa nawiązująca do spaceru po najbliższej okolicy.
            Praca plastyczno-konstrukcyjna – wykonanie domów z tekturowych pudełek. Wyeksponowanie prac. Porównywanie wielkości.
              obszary z podstawy programowej: I 7; III 1, 5; IV 8, 11, 12

            Zajęcia w ogrodzie: „Czy ptaki w ogrodzie nie są głodne?” – wykonywanie prac porządkowych w karmnikach. Obserwo-
            wanie przylatujących ptaków. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; II 10; IV 2, 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Budujemy domy”. Dzieci konstruują z klocków różnego rodzaju domy i porównują ich wielkość. Metodą prób
              i błędów starają się znaleźć środek ciężkości podczas wznoszenia wysokich budowli. Rozwijanie wyobraźni przestrzen-
              nej, nauka planowania, kształtowanie zainteresowań technicznych.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa dydaktyczna „Co jest w środku?”. N. rozciąga przez środek sali sznurek na wysokości wzrostu dzieci. Do sznurka
              przypina klamerkami dziecięce skarpetki wypełnione rozmaitymi materiałami, np.: watą, ryżem, fasolą, drobnymi kloc-
              kami. Dzieci przez skarpetę próbują dotykiem rozpoznać, co jest w środku. Rozwijanie wrażliwości dotykowej.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Skoczki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczno-konstrukcyjne.
            Temat: Mój dom.
            Cele:
              r
              ozwijanie wyobraźni przestrzennej
              n
              auka łączenia różnorodnych materiałów plastycznych
              doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
              drażanie do sprzątania po zakończonej pracy.
              w
   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240