Page 235 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 235
TYDZIEŃ 20 • Czyj to dom? • 233
2. Wyjście na wycieczkę po najbliższej okolicy. Omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie wyjścia poza
teren przedszkola.
3. Omówienie celu wycieczki – oglądanie budowli, określanie ich wyglądu, położenia, odległości od przedszkola, układu
przestrzennego parków, ulic, alejek.
4. Powrót do przedszkola – rozmowa na temat wrażeń z wycieczki.
5. Rysunek „Moja okolica”. Zorganizowanie wystawy prac.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
x Zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Piątek temat: Mój dom.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Budujemy domy” – konstruowanie z klocków różnego rodzaju domów.
Ćwiczenia poranne: Zestaw X. Zabawa dydaktyczna „Co jest w środku?” – rozwijanie wrażliwości dotykowej. Zabawa
ruchowa skoczna „Skoczki”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 2, 5, 11
Zajęcia główne: ▶ Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne – mój dom. Rozmowa nawiązująca do spaceru po najbliższej okolicy.
Praca plastyczno-konstrukcyjna – wykonanie domów z tekturowych pudełek. Wyeksponowanie prac. Porównywanie wielkości.
obszary z podstawy programowej: I 7; III 1, 5; IV 8, 11, 12
Zajęcia w ogrodzie: „Czy ptaki w ogrodzie nie są głodne?” – wykonywanie prac porządkowych w karmnikach. Obserwo-
wanie przylatujących ptaków. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku”.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 10; IV 2, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Budujemy domy”. Dzieci konstruują z klocków różnego rodzaju domy i porównują ich wielkość. Metodą prób
i błędów starają się znaleźć środek ciężkości podczas wznoszenia wysokich budowli. Rozwijanie wyobraźni przestrzen-
nej, nauka planowania, kształtowanie zainteresowań technicznych.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa dydaktyczna „Co jest w środku?”. N. rozciąga przez środek sali sznurek na wysokości wzrostu dzieci. Do sznurka
przypina klamerkami dziecięce skarpetki wypełnione rozmaitymi materiałami, np.: watą, ryżem, fasolą, drobnymi kloc-
kami. Dzieci przez skarpetę próbują dotykiem rozpoznać, co jest w środku. Rozwijanie wrażliwości dotykowej.
x Zabawa ruchowa skoczna „Skoczki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczno-konstrukcyjne.
Temat: Mój dom.
Cele:
r
ozwijanie wyobraźni przestrzennej
n
auka łączenia różnorodnych materiałów plastycznych
doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
drażanie do sprzątania po zakończonej pracy.
w