Page 236 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 236
234 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
Pomoce: tekturowe pudełka różnej wielkości, papier kolorowy, klej, nożyczki.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa nawiązująca do niedawnego spaceru po najbliższej okolicy. Przykładowe pytania:
– Jakie domy są w naszej okolicy? Wysokie czy niskie?
– W jakim domu mieszkacie?
– Ile wasz dom ma pięter?
– Jaki wasz dom ma dach: płaski czy spadzisty?
2. Praca plastyczno-konstrukcyjna – oklejanie tekturowych pudełek papierem kolorowym. Naklejanie na nich wyciętych
z papieru elementów domu: okien, drzwi, dachu itp.
3. Wyeksponowanie prac. Swobodne wypowiedzi dzieci na ich temat. Porównywanie wysokości i wielkości poszczególnych
domów.
III Zajęcia w ogrodzie
x „Czy ptaki w ogrodzie nie są głodne?” – wykonywanie prac porządkowych w karmnikach: sprawdzanie ich zawartości,
wysypywanie ziaren zbóż, wywieszanie słoninki dla sikorek. Obserwowanie przylatujących ptaków. Rozwijanie wrażli-
wości przyrodniczej.
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).