Page 236 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 236

234  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



               Pomoce: tekturowe pudełka różnej wielkości, papier kolorowy, klej, nożyczki.

          Przebieg zajęć:
          1.  Rozmowa nawiązująca do niedawnego spaceru po najbliższej okolicy. Przykładowe pytania:
            –   Jakie domy są w naszej okolicy? Wysokie czy niskie?
            –   W jakim domu mieszkacie?
            –   Ile wasz dom ma pięter?
            –   Jaki wasz dom ma dach: płaski czy spadzisty?
          2.  Praca plastyczno-konstrukcyjna – oklejanie tekturowych pudełek papierem kolorowym. Naklejanie na nich wyciętych
            z papieru elementów domu: okien, drzwi, dachu itp.
          3.  Wyeksponowanie prac. Swobodne wypowiedzi dzieci na ich temat. Porównywanie wysokości i wielkości poszczególnych
            domów.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x „Czy ptaki w ogrodzie nie są głodne?” – wykonywanie prac porządkowych w karmnikach: sprawdzanie ich zawartości,
            wysypywanie ziaren zbóż, wywieszanie słoninki dla sikorek. Obserwowanie przylatujących ptaków. Rozwijanie wrażli-
            wości przyrodniczej.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241