Page 27 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 27

TYDZIEŃ 2  •  Razem jest wesoło  •  25




            TYDZIEŃ 2    Razem jest wesoło




            Poniedziałek    temat:  Zaczarowane mieszkanko.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Witajcie”. Zabawa artykulacyjna „Malujemy”. Ćwiczenia
            poranne: Zestaw II. Zabawa „Wyścigi z piłeczkami” – rozwijanie koncentracji uwagi. Ćwiczenia oddechowe „Wyścigi piłe-
            czek”. Zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 1; III 5; IV 7

            Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – zaczarowane mieszkanko. Wysłuchanie opowia-
            dania Urszuli Piotrowskiej Nasz przyjaciel Trampolinek – rozmowa na temat jego treści. Zabawa „Mieszkanko”. Zabawa
            dydaktyczna „Słuchaj i rysuj”. Opowiadanie przez dzieci o ich ulubionych zabawach – tworzenie sytuacji do swobodnego
            wypowiadania się na określony temat i dzielenia się własnymi przeżyciami.
              obszary z podstawy programowej: I 7, 9; II 1; IV 2, 3, 5, 7, 8, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Wyszukiwanie drzew liściastych i obserwowanie, czy liście zmieniają kolor. Zabawa „Most do drzewa” –
            rozwijanie orientacji przestrzennej. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa integrująca „Witajcie”. Dzieci swobodnie poruszają się po sali przy muzyce. Na hasło stop N. podaje sposób po-
              witania, np. witamy się plecami, brzuszkami, a dzieci stykają się wymienianymi częściami ciała. Wdrażanie do słuchania
              ze zrozumieniem.
              x Zabawa artykulacyjna „Malujemy”. Dzieci poruszają językiem według instrukcji N.: Malujemy naszą salę. Najpierw
              sufit (przesuwamy językiem po podniebieniu od zębów do podniebienia miękkiego). Teraz zamalowujemy plamy
              w kilku miejscach (czubkiem języka dotykamy kilka razy podniebienia). Następnie malujemy ściany (przesuwamy języ-
              kiem po wewnętrznej powierzchni policzków) – najpierw jedną, potem drugą. Na koniec malujemy podłogę (opuszczamy
              jak najniżej język i przesuwamy nim po dolnych dziąsłach). Ćwiczenie narządów mowy.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Wyścigi z piłeczkami”. Dzieci stają trójkami na wyznaczonej linii startu. Każde dziecko ma w jednej ręce łyżkę
              z umieszczoną na niej piłeczką do ping-ponga. Na sygnał N. dzieci ruszają jak najszybciej do mety, starając się,
              by piłeczka nie spadła z łyżki. Zabawę powtarzamy kilka razy. Rozwijanie koncentracji uwagi.
              x Ćwiczenia oddechowe „Wyścigi piłeczek”. Dzieci w parach dmuchają na piłeczkę pingpongową, prowadząc ją od linii
              startu do wyznaczonej mety. Regulowanie oddechu, wprowadzenie elementu współzawodnictwa.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy.
            Temat: Zaczarowane mieszkanko.
            Cele:
              drażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się
              w
              s
               t
              warzanie sytuacji do swobodnego wypowiadania się na określony temat i dzielenia się własnymi doświadczeniami
              b
              udzenie nastroju radosnego ożywienia
              ozwijanie aktywności twórczej
              r
              yrabianie poczucia rytmu.
              w
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32