Page 30 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 30

28  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          2.  Omówienie i przeprowadzenie poszczególnych etapów pracy:
               x odrysowywanie ołówkiem na kartonie koła z wykorzystaniem nakrętki od słoika
               x wycięcie koła nożyczkami
               x przymocowanie wstążki za pomocą zszywacza
               x posmarowanie koła klejem za pomocą pędzla i przyklejenie do niego różnego rodzaju nasion w zależności od pomysłu
               dzieci.
          3.  Pozostawienie gotowych prac do wyschnięcia (w piątek dzieci mogą zabrać prace do domu).
          4.  Wspólne porządkowanie sali.

          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Wymarzony pałac”– wznoszenie budowli z piasku. Porównywanie wielkości.
             x Zabawa na zjeżdżalni.
             x Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do dziupli” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          Środa    temat:  Pory roku.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenia artykulacyjne „Ile słyszysz słów – powtórz”. Zabawa „Ciepło – zimno”
          – ćwiczenie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Zabawa integracyjna „Raz, dwa, trzy łapiesz ty”. „Ozda-
          biamy ubranie” – doskonalenie umiejętności dostrzegania i odwzorowywania rytmicznego układu elementów, ćwiczenie
          w liczeniu. Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia przyrodnicze – pory roku. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem wiersza Teresy
          Massalskiej Cztery pory roku – kształtowanie rozumienia znaczenia pojęcia pora roku i utrwalanie nazw pór roku, kształ-
          towanie umiejętności planowania czynności, ćwiczenia w posługiwaniu się określeniami: wiosną, latem, jesienią, zimą.
          Ćwiczenia w liczeniu – KP1.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – z Trampolinkiem przez cały rok. Nauka piosenki Nasz
          przyjaciel Trampolinek. Zabawy rytmiczne kształtujące umiejętność uważnego słuchania. Nauka maszerowania w kole
          i swobodnego poruszania się po sali w jednym kierunku.
            obszary z podstawy programowej: II 1; IV 2, 3, 7, 12, 13, 16, 18, 19

          Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje przyrodnicze. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa bieżna
          „Bieg slalomem między drzewkami”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 18, 19



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Ćwiczenia artykulacyjne „Ile słyszysz słów – powtórz”. N. mówi krótkie zdania, a dzieci powtarzają za nim, np.: Ala ma
            klocki, Jerzy ma skrzypce. Wzbogacanie słownictwa.
             x Zabawa „Ciepło – zimno”. Chętne dziecko chowa czerwony klocek. Drugie dziecko próbuje ten klocek odnaleźć,
            a pozo stałe dzieci pomagają, naprowadzając poszukiwacza słowami ciepło lub zimno w zależności od jego odległości od
            klocka. Ćwiczenie percepcji wzrokowej.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa integracyjna „Raz, dwa, trzy łapiesz ty”. Jedno dziecko wchodzi do środka kręgu i rzuca do wybranej osoby piłkę.
            Jeśli ta złapie piłkę, to teraz ona wchodzi do środka i rzuca piłkę do kolejnego dziecka. Ćwiczenia w łapaniu i rzucaniu.
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35