Page 33 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 33
TYDZIEŃ 2 • Razem jest wesoło • 31
1 . Nasz przyjaciel Trampolinek 2 . Nasz przyjaciel Trampolinek
marchewkową ma czuprynę, robi do nas śmieszną minę,
oczy czarne jak węgielki, śpiewa z nami, tańczy z nami,
do zabawy zapał wielki . dużo pięknych przygód mamy .
Ref . Z Trampolinkiem przez cały rok Ref . Z Trampolinkiem przez cały rok…
na trampolinie hopsa hop,
skacz wysoko tak, tak, tak
i słonko złap .
Z Trampolinkiem przez cały rok
na trampolinie hopsa hop,
skacz wysoko tak, tak, tak
i słonko złap .
3. Na zakończenie N. dziękuje dzieciom za wspólną zabawę i obiecuje, że jeszcze nie raz się tak wesoło pobawią.
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwowanie ziemi przez lornetkę wykonaną z rurki po papierze toaletowym.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Czwartek temat: Zaczarowany obraz.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Wymyśl słowo” – poszerzanie słownictwa. Zabawa „Pajacyki” – dosko-
nalenie koncentracji uwagi. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Ćwiczenia oddechowe „Niesforna kartka”. Układanie puzzli
w zespołach. Zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 2
Zajęcia główne: ▶ Eksperymentowanie-doświadczanie – zabawa badawcza „Zaczarowany obraz”. Malowanie
niety powymi przyborami. Tworzenie niepowtarzalnych obrazów – rozbudzanie ciekawości poznawczej, rozwijanie myśle-
nia przyczynowo-skutkowego, odkrywanie właściwości rzeczy i zjawisk, rozwijanie inwencji twórczej.
obszary z podstawy programowej: III 1, 5; IV 2, 4, 5, 8, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z chustą animacyjną „Piłka”. „Koszyk skarbów” – ćwiczenie percepcji wzrokowej. Zabawa
ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Wymyśl słowo”. Dzieci mają za zadanie wymyślać nazwy zabawek i starać się nie powtarzać po innych. Poszerza-
nie słownictwa.
x Zabawa „Pajacyki”. Dzieci chodzą po dywanie w dowolnych kierunkach. Na hasło pajacyki zamieniają się w pajacyki –
klaszczą w dłonie i skaczą, na zmianę odstawiając i dostawiając nogi. Na hasło stop chodzą dalej. Zabawę powtarzamy.
Ćwiczenie koncentracji uwagi.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Ćwiczenia oddechowe „Niesforna kartka”. Dzieci mają do dyspozycji kartkę A4 i dmuchają na nią, próbując ją przesuwać
po stole.