Page 33 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 33

TYDZIEŃ 2  •  Razem jest wesoło  •  31



                1 .   Nasz przyjaciel Trampolinek      2 .   Nasz przyjaciel Trampolinek
                  marchewkową ma czuprynę,               robi do nas śmieszną minę,
                  oczy czarne jak węgielki,              śpiewa z nami, tańczy z nami,
                  do zabawy zapał wielki .               dużo pięknych przygód mamy .
              Ref .   Z Trampolinkiem przez cały rok   Ref .   Z Trampolinkiem przez cały rok…
                  na trampolinie hopsa hop,
                  skacz wysoko tak, tak, tak
                  i słonko złap .
                  Z Trampolinkiem przez cały rok
                  na trampolinie hopsa hop,
                  skacz wysoko tak, tak, tak
                  i słonko złap .


            3. Na zakończenie N. dziękuje dzieciom za wspólną zabawę i obiecuje, że jeszcze nie raz się tak wesoło pobawią.



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Obserwowanie ziemi przez lornetkę wykonaną z rurki po papierze toaletowym.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
              x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            Czwartek    temat:  Zaczarowany obraz.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Wymyśl słowo” – poszerzanie słownictwa. Zabawa „Pajacyki” – dosko-
            nalenie koncentracji uwagi. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Ćwiczenia oddechowe „Niesforna kartka”. Układanie puzzli
            w zespołach. Zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 2

            Zajęcia główne:   ▶  Eksperymentowanie-doświadczanie – zabawa badawcza „Zaczarowany obraz”. Malowanie
            niety powymi przyborami. Tworzenie niepowtarzalnych obrazów – rozbudzanie ciekawości poznawczej, rozwijanie myśle-
            nia przyczynowo-skutkowego, odkrywanie właściwości rzeczy i zjawisk, rozwijanie inwencji twórczej.
              obszary z podstawy programowej: III 1, 5; IV 2, 4, 5, 8, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z chustą animacyjną „Piłka”. „Koszyk skarbów” – ćwiczenie percepcji wzrokowej. Zabawa
            ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Wymyśl słowo”. Dzieci mają za zadanie wymyślać nazwy zabawek i starać się nie powtarzać po innych. Poszerza-
              nie słownictwa.
              x Zabawa „Pajacyki”. Dzieci chodzą po dywanie w dowolnych kierunkach. Na hasło pajacyki zamieniają się w pajacyki –
               klaszczą w dłonie i skaczą, na zmianę odstawiając i dostawiając nogi. Na hasło stop chodzą dalej. Zabawę powtarzamy.
              Ćwiczenie koncentracji uwagi.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Ćwiczenia oddechowe „Niesforna kartka”. Dzieci mają do dyspozycji kartkę A4 i dmuchają na nią, próbując ją przesuwać
              po stole.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38