Page 36 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 36

34  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień




          TYDZIEŃ 3    To ja




          Poniedziałek    temat:  Kogo widzę w lustrze?



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Lustro” – rozwijanie umiejętności reagowania na polecenia
          niewerbalne. Zabawa „Drabina” – rozbudzanie wyobraźni. Ćwiczenia poranne: Zestaw III. Zabawa „O czym mówię?” –
          poszerzanie słownictwa. Lepienie z plasteliny dowolnych kształtów – rozwijanie wyobraźni, ćwiczenie palców dłoni.
          Zabawa ruchowa na czworakach „Slalom między kałużami”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 1

          Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia społeczne – kogo widzę w lustrze? Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej W lustrze.
          Rozmowa na temat treści wiersza. „To ja” – doświadczalne obserwacje lustrzanego odbicia. Zabawa dramowa „Znajdź
          lustro” – ćwiczenia w nazywaniu poszczególnych części ciała. Zabawa dydaktyczna „Kto to jest?”. Wymyślanie nazwy grupy.
          Wykonanie ćwiczenia z KP1 „Czego brakuje Trampolinkowi?” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej.
            obszary z podstawy programowej: II 3; III 1, 2, 5, 6; IV 2, 3, 4, 7, 8

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Marsz przedszkolaków” – utrwalanie kierunków w przestrzeni. Zabawa w piaskownicy –
          badanie struktury piasku. Zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 6; III 5; IV 19


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integrująca „Lustro”. Dzieci przy dowolnej muzyce naśladują ruchy N., a potem jednego z kolegów. Właściwe
            reagowanie na polecenia niewerbalne.
             x Zabawa „Drabina”. N. układa na dywanie drabinę z szarf. Zadaniem dzieci jest po niej przejść w wymyślony przez siebie
            sposób, np. na czworakach. Budzenie wyobraźni.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „O czym mówię?”. N. wymienia dwie rzeczy, a dzieci mają się domyślić, o jaką czynność mu chodzi, np. mydło
            i ręcznik (mycie), lalka i wózek (zabawa). Poszerzanie słownictwa.
             x Lepienie z plasteliny dowolnych kształtów – rozwijanie wyobraźni, ćwiczenie palców dłoni.
             x Prace porządkowe – układanie na półce zabawek według ich rodzaju.
             x Zabawa ruchowa na czworakach „Slalom między kałużami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
          Temat: Kogo widzę w lustrze?
          Cele:
            czerpanie radości z uczestniczenia we wspólnych zabawach
             t
            s
            warzanie sytuacji do swobodnego wypowiadania się i dzielenia się doświadczeniami
            r
            ozwijanie poczucia rytmu
            integracja grupy.
               Pomoce: tekst wiersza Urszuli Piotrowskiej W lustrze, lusterko dla każdego dziecka (ewentualnie jedno duże
               lustro), dowolne nagranie skocznej muzyki, arkusz szarego papieru, guziki, KP1.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41