Page 41 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 41

TYDZIEŃ 3  •  To ja  •  39



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa z lusterkiem – oglądanie w lusterku różnych przedmiotów znajdujących się w ogrodzie. Budzenie zaintereso-
              wania otaczającym światem.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




            Czwartek    temat:  Zaczarowana butelka.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Wieża z klocków” – budzenie zainteresowania techniką poprzez zabawy
            konstrukcyjne. „Segregowanie klocków” – ćwiczenia w grupowaniu klocków i formułowaniu uogólnień typu: to do tego
            pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne. Ćwiczenia poranne: Zestaw III. Ćwiczenia oddechowe „Wyścigi kapsli”. Zabawa
            ruchowa na czworakach „Mur obronny”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 12

            Zajęcia główne:   ▶  Eksperymentowanie-doświadczanie – zaczarowana butelka. Zabawa „Gdzie schowała się butelka?”.
            Zabawa badawcza „Leci – nie leci” – rozbudzanie ciekawości poznawczej, zwrócenie uwagi na konieczność oszczędzania
            wody. Zabawa „Woda w kranie” – rozwijanie percepcji słuchowo-rytmicznej.
              obszary z podstawy programowej: III 5, 8; IV 12, 13, 18, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Deszczyk dla roślin”. Zabawy dowolne na sprzęcie terenowym. Zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”.
              obszary z podstawy programowej: III 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Wieża z klocków”. N. prosi dzieci, aby wybrały dla siebie po trzy klocki. Następnie dzieli dzieci na cztery
              zespoły. Zada nie polega na zbudowaniu w zespołach jak najwyższej wieży w taki sposób, żeby się nie przewróciła.
              Budzenie zainte resowania techniką poprzez zabawy konstrukcyjne.
              x Zabawa dydaktyczna „Segregowanie klocków” – ćwiczenia w grupowaniu klocków w sensowny sposób i formułowaniu
              uogólnień typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Ćwiczenia oddechowe „Wyścigi kapsli”. N. wytycza dwie równoległe trasy z taśmy tynkarskiej. Dzieci parami dmuchają
              w kapsle, by jak najszybciej doprowadzić je do mety, a pozostali dopingują. Wprowadzenie elementu rywalizacji.
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Mur obronny” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: eksperymentowanie-doświadczanie.
            Temat: Zaczarowana butelka.
            Cele:
              r
              ozbudzanie ciekawości poznawczej
              r
              ozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
              o
              dkrywanie właściwości zjawisk
              zwrócenie uwagi na konieczność oszczędzania wody
              ozwijanie percepcji słuchowo-rytmicznej.
              r
                 Pomoce: tace (po jednej dla każdego dziecka), półlitrowe butelki z zakrętką (po jednej dla każdego dziecka), barwnik
                 spożywczy, igła, dzbanek z wodą, lejek, bębenek.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46