Page 43 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 43
TYDZIEŃ 4 • Kosz Pani Jesieni • 41
x tamburyn – tańczą tylko ręce
x trójkąt – tańczy tylko głowa
x bębenek – tańczy dziecko.
Zabawę powtarzamy kilka razy. Ilustrowanie muzyki ruchem. Różnicowanie dźwięków.
x Zabawa dydaktyczna „Trampolinek liczy” – dzieci przeliczają z Trampolinkiem liczmany zgodnie z poleceniem N.:
Trampolinek ma 2 kasztany. Ty masz 1. Ile macie razem? – ćwiczenia w dodawaniu, wyznaczaniu wyniku dodawania.
x Zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Dzielny przedszkolak.
Cele:
ozwijanie świadomości swoich mocnych stron
r
drażanie do koncentrowania uwagi na danym działaniu
w
zachęcanie do współdziałania w zespole
r
ozwijanie twórczego myślenia.
Pomoce: dyplomy, medale sprawności dzielnego przedszkolaka, szablony figur geometrycznych, tamburyn,
klawesy, trójkąt, bębenek, dowolne nagranie ze skoczną muzyką, odtwarzacz CD, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Zabawa „Magnesiki”. Dzieci swobodnie poruszają się zgodnie z rytmem wystukiwanym na tamburynie – raz szybciej,
raz wolniej.
2. N. zapoznaje dzieci z warunkami zdobycia sprawności dzielnego przedszkolaka:
x wspólne zaśpiewanie znanej piosenki, np. Jestem sobie przedszkolaczek
x przejście z jednego końca sali na drugi stopa za stopą
x ułożenie z figur geometrycznych Trampolinka i przyklejenie go do kartki.
3. Zabawa „Trampolinkowe tańce-tupańce” (opis zabawy: zob. Zadania popołudniowe).
4. Wykonanie ćwiczenia z KP1, k. 6. Wykonanie ćwiczenia poprzedza rozmowa z dziećmi. N.: Jaką porę roku przedstawiono
na obrazkach? Gdzie znajdują się dzieci? Co robi chłopiec? Jak myślicie, co powinna zrobić dziewczynka, gdy zoriento
wała się, że zepsuła chłopcu zamek? Co czujecie, gdy ktoś zepsuje waszą budowlę?
5. Wręczenie dzieciom medali i dyplomów sprawności dzielnego przedszkolaka.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z chustą animacyjną „Kto się schował?”. Dzieci trzymają chustę za uchwyty. N. prosi, aby zamknęły oczy,
po czym dotyka trojga dzieci, które chowają się pod chustę. Dzieci otwierają oczy i próbują odgadnąć, kto jest pod chustą.
Zabawę powtarzamy. Ćwiczenie percepcji wzrokowej i spostrzegawczości.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
TYDZIEŃ 4 Kosz Pani Jesieni
Poniedziałek temat: Spacer leśną ścieżką.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Jabłka – gruszki”. Zabawa matematyczna „Cztery misie” –
utrwalanie i stosowanie liczebników porządkowych. Ćwiczenia poranne: Zestaw IV. Zabawa „Jesienny król na tronie siedzi
w koronie” – ilustrowanie treści zabawy i stosowanie się do zasad. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 15