Page 47 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 47

TYDZIEŃ 4  •  Kosz Pani Jesieni  •  45



            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).

            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa tropiąca „Gdzie jest ukryte jabłko?”. Dzieci próbują odnaleźć w ogrodzie jabłko ukryte tam wcześniej przez N.
              Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
              x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            Środa    temat:  W sklepie warzywnym.


            Zapis w dzienniku:


            Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenia artykulacyjne „W jesiennym kręgu”. Zabawa dydaktyczna „Owoce
            i warzywa” – rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw. Ćwiczenia poranne: Zestaw IV. Zabawa „Zjedz i powiedz,
            co to” – rozwijanie wrażliwości smakowej. Praca plastyczna „Wyklej jabłko lub gruszkę” – wyklejanie kawałkami kolorowego
            papieru konturu owoców – wzmacnianie ogólnej sprawności manualnej. Zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 2, 8, 18


            Zajęcia główne:   ▶  1. Zabawa matematyczna – w sklepie warzywnym. Próby wyjaśnienia pojęć: sklep, warzywa, owo­
            ce, owoce egzotyczne z wykorzystaniem techniki burza mózgów. Zabawa dydaktyczna – segregowanie owoców i warzyw –
            liczenie elementów zbioru zgodnie z możliwościami dzieci, tworzenie zbiorów.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – skarby
            jesieni. Zabawy rytmiczne – zapoznanie się z przykładami muzyki poważnej, powtarzanie prostych rytmów, reagowanie
            na sygnał dźwiękowy.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 5, 7, 12, 15, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa tropiąca „Gdzie jest jabłko?”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa
            z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5

            I Aktywność poranna i popołudniowa


            Zadania poranne
              x Ćwiczenia artykulacyjne „W jesiennym kręgu”. N. prosi o powtarzanie za nim różnych wyrażeń, np.: kosz kasztanów,
              pyszna gruszka, kasztanowy sos, gruszkowy kapelusz, szyszkowy sok. Ćwiczenie narządów mowy.
              x Zabawa dydaktyczna „Owoce i warzywa” – łączenie w całość przeciętych na pół konturów owoców i warzyw. Rozpozna-
              wanie i nazywanie owoców i warzyw.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Zjedz i powiedz, co to”. N. ma przygotowane na talerzyku kawałki wybranych owoców. Dzieci za pomocą smaku
              mają rozpoznać, jaki to owoc. Rozwijanie wrażliwości smakowej.
              x Zabawa „Wyklej jabłko lub gruszkę”. Dzieci otrzymują kontur jabłka lub gruszki i wyklejają go kawałkami papieru
              kolorowego (wydzieranka). Wzmacnianie ogólnej sprawności manualnej.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Skoczki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zabawa matematyczna.
            Temat: W sklepie warzywnym.
            Cele:
              liczenie elementów zbioru zgodnie z możliwościami dzieci
              worzenie zbiorów
              t
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52