Page 47 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 47
TYDZIEŃ 4 • Kosz Pani Jesieni • 45
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa tropiąca „Gdzie jest ukryte jabłko?”. Dzieci próbują odnaleźć w ogrodzie jabłko ukryte tam wcześniej przez N.
Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Środa temat: W sklepie warzywnym.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenia artykulacyjne „W jesiennym kręgu”. Zabawa dydaktyczna „Owoce
i warzywa” – rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw. Ćwiczenia poranne: Zestaw IV. Zabawa „Zjedz i powiedz,
co to” – rozwijanie wrażliwości smakowej. Praca plastyczna „Wyklej jabłko lub gruszkę” – wyklejanie kawałkami kolorowego
papieru konturu owoców – wzmacnianie ogólnej sprawności manualnej. Zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 2, 8, 18
Zajęcia główne: ▶ 1. Zabawa matematyczna – w sklepie warzywnym. Próby wyjaśnienia pojęć: sklep, warzywa, owo
ce, owoce egzotyczne z wykorzystaniem techniki burza mózgów. Zabawa dydaktyczna – segregowanie owoców i warzyw –
liczenie elementów zbioru zgodnie z możliwościami dzieci, tworzenie zbiorów. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – skarby
jesieni. Zabawy rytmiczne – zapoznanie się z przykładami muzyki poważnej, powtarzanie prostych rytmów, reagowanie
na sygnał dźwiękowy.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 5, 7, 12, 15, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa tropiąca „Gdzie jest jabłko?”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa
z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Ćwiczenia artykulacyjne „W jesiennym kręgu”. N. prosi o powtarzanie za nim różnych wyrażeń, np.: kosz kasztanów,
pyszna gruszka, kasztanowy sos, gruszkowy kapelusz, szyszkowy sok. Ćwiczenie narządów mowy.
x Zabawa dydaktyczna „Owoce i warzywa” – łączenie w całość przeciętych na pół konturów owoców i warzyw. Rozpozna-
wanie i nazywanie owoców i warzyw.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Zjedz i powiedz, co to”. N. ma przygotowane na talerzyku kawałki wybranych owoców. Dzieci za pomocą smaku
mają rozpoznać, jaki to owoc. Rozwijanie wrażliwości smakowej.
x Zabawa „Wyklej jabłko lub gruszkę”. Dzieci otrzymują kontur jabłka lub gruszki i wyklejają go kawałkami papieru
kolorowego (wydzieranka). Wzmacnianie ogólnej sprawności manualnej.
x Zabawa ruchowa skoczna „Skoczki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zabawa matematyczna.
Temat: W sklepie warzywnym.
Cele:
liczenie elementów zbioru zgodnie z możliwościami dzieci
worzenie zbiorów
t