Page 52 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 52
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
PAŹDZIERNIK
tydzień 5: MOJA RODZINA I JA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Hop, do koła” f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Opowiedz, co wi- f opowiada treść obrazka (IV 2)
I 5, 7, 9; III 5; IV 2 dzisz” f układa obrazek pocięty na części (IV 12)
y ćwiczenia poranne: Zestaw V f wypowiada się na temat rodziny (III 2; IV 2, 20)
y zabawa graficzna „Wesoły portrecik” f odgaduje zagadki (IV 5)
y zabawa „Dokończ zdanie: Lubię z rodzicami…” f uczestniczy w rozmowach (IV 2)
MOJA RODZINA I JA Zajęcia główne y ozwiązywanie zagadki o rodzinie f potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem
zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
swobodnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
y
f
stara się łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
f
r
(III 3)
oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzie-
III 2, 3, 5; IV 2, 5,
y
rozumie pojęcie rodzina (III 2; IV 2)
f
ci; rozmowa na temat: Co to jest rodzina?
12, 20
układanka „Rodzinna fotografia” – składa-
y
zna członków swojej rodziny (III 2)
f
nie obrazka z części f nazywa własne obowiązki domowe (III 5; IV 2)
umie wymienić imiona członków najbliższej
f
Poniedziałek y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 9 f umie poprawnie wykonywać ćwiczenia graficzne
zabawa dydaktyczna „Kto to taki?”
y
rodziny (III 2)
(I 7, 9)
r
Zajęcia w ogrodzie
I 5; III 5; IV 8 y ysowanie patykiem na ziemi swojej rodziny f klasyfikuje przedmioty według określonych cech
zabawa ruchowa „Wesoły balonik”
y
(IV 12)
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- f w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
niem „Przepychanka” rzędzi (I 5; III 5)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij serduszko” f chętnie uczestniczy w zabawach oddechowych
i popołudniowa y ćwiczenie orientacji przestrzennej „Labirynt (I 9)
I 5, 9; III 5; IV 7, 15 pokoi” f poznaje otaczający świat za pomocą zajęć
y ćwiczenia poranne: Zestaw V plastyczno-technicznych (IV 1, 8)
y ćwiczenie percepcji słuchowej „Co sły- f stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
szysz?” f wykazuje się płynnością i precyzją ruchów
zabawa dydaktyczna „Jesienne listeczki.
w wykonywaniu własnych prac (I 7)
KOLOROWE SERWETKI Zajęcia główne y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zwie- f dba o ład i porządek w swoim otoczeniu (I 7)
y
doskonali umiejętność przeliczania (IV 15)
Ile? Tyle!”
f
rzęta na spacer i do domku”
opowiada treść swoich rysunków, tworzy roz-
f
budowane wypowiedzi (IV 2, 8)
wie, że informacje mogą być przekazywane
f
rozmowa porządkująca wiadomości na
y
w formie pracy plastycznej (IV 1, 8)
temat rodziny
I 5, 7; III 1, 8;
słyszy i nazywa dźwięki z otoczenia (IV 7)
f
na płótnie kompozycji według własnego
Wtorek IV 1, 2, 8, 14 y „Kolorowe serwetki” – malowanie farbami f uważnie słucha (III 8)
jest sprawne w ubieraniu i rozbieraniu się (I 2)
f
projektu
jest sprawne ruchowo (I 5)
zorganizowanie wystawy
f
y
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II f bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
ciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa tropiąca „Szukamy serduszka” f prezentuje wykonaną pracę (III 1)
I 2, 5; III 5 y zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do f rozwija orientację przestrzenną (IV 14)
tunelu”