Page 52 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 52

PLAN PRACY

          WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

          PAŹDZIERNIK









          tydzień 5: MOJA RODZINA I JA


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Hop, do koła”  f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Opowiedz, co wi-  f   opowiada treść obrazka (IV 2)
                  I 5, 7, 9; III 5; IV 2  dzisz”                      f   układa obrazek pocięty na części (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw V    f   wypowiada się na temat rodziny (III 2; IV 2, 20)
                                    y  zabawa graficzna „Wesoły portrecik”  f   odgaduje zagadki (IV 5)
                                    y  zabawa „Dokończ zdanie: Lubię z rodzicami…”  f   uczestniczy w rozmowach (IV 2)
               MOJA RODZINA I JA  Zajęcia główne  y  ozwiązywanie zagadki o rodzinie  f   potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem
                                      zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
                                                                          swobodnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
                                    y
                                                                      f
                                                                          stara się łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                                                                      f
                                      r
                                                                        (III 3)
                                      oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzie-
                  III 2, 3, 5; IV 2, 5,
                                    y
                                                                          rozumie pojęcie rodzina (III 2; IV 2)
                                                                      f
                                      ci; rozmowa na temat: Co to jest rodzina?
                  12, 20
                                      układanka „Rodzinna fotografia” – składa-
                                    y
                                                                          zna członków swojej rodziny (III 2)
                                                                      f
                                      nie obrazka z części            f   nazywa własne obowiązki domowe (III 5; IV 2)
                                                                          umie wymienić imiona członków najbliższej
                                                                      f
               Poniedziałek         y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 9  f   umie poprawnie wykonywać ćwiczenia graficzne
                                      zabawa dydaktyczna „Kto to taki?”
                                    y
                                                                        rodziny (III 2)
                                                                        (I 7, 9)
                                      r
                  Zajęcia w ogrodzie
                  I 5; III 5; IV 8  y  ysowanie patykiem na ziemi swojej rodziny  f   klasyfikuje przedmioty według określonych cech
                                      zabawa ruchowa „Wesoły balonik”
                                    y
                                                                        (IV 12)
                                    y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f   w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
                                      niem „Przepychanka”               rzędzi (I 5; III 5)
                                                                      f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                      f   stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij serduszko”  f   chętnie uczestniczy w zabawach oddechowych
                  i popołudniowa    y  ćwiczenie orientacji przestrzennej „Labirynt   (I 9)
                  I 5, 9; III 5; IV 7, 15  pokoi”                     f   poznaje otaczający świat za pomocą zajęć
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw V      plastyczno-technicznych (IV 1, 8)
                                    y  ćwiczenie percepcji słuchowej „Co sły-  f   stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
                                      szysz?”                           f   wykazuje się płynnością i precyzją ruchów
                                      zabawa dydaktyczna „Jesienne listeczki.
                                                                        w wykonywaniu własnych prac (I 7)
               KOLOROWE SERWETKI  Zajęcia główne  y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zwie-    f   dba o ład i porządek w swoim otoczeniu (I 7)
                                    y
                                                                          doskonali umiejętność przeliczania (IV 15)
                                      Ile? Tyle!”
                                                                      f
                                      rzęta na spacer i do domku”
                                                                          opowiada treść swoich rysunków, tworzy roz-
                                                                      f
                                                                        budowane wypowiedzi (IV 2, 8)
                                                                          wie, że informacje mogą być przekazywane
                                                                      f
                                      rozmowa porządkująca wiadomości na
                                    y
                                                                        w formie pracy plastycznej (IV 1, 8)
                                      temat rodziny
                  I 5, 7; III 1, 8;
                                                                          słyszy i nazywa dźwięki z otoczenia (IV 7)
                                                                      f
                                      na płótnie kompozycji według własnego
               Wtorek   IV 1, 2, 8, 14  y  „Kolorowe serwetki” – malowanie farbami   f   uważnie słucha (III 8)
                                                                          jest sprawne w ubieraniu i rozbieraniu się (I 2)
                                                                      f
                                      projektu
                                                                          jest sprawne ruchowo (I 5)
                                      zorganizowanie wystawy
                                                                      f
                                    y
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II  f   bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
                                                                        ciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                        instrukcji słownej i pokazu (I 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa tropiąca „Szukamy serduszka”  f   prezentuje wykonaną pracę (III 1)
                  I 2, 5; III 5     y  zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do    f   rozwija orientację przestrzenną (IV 14)
                                      tunelu”
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57