Page 53 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 53
TYDZIEŃ 5 • Moja rodzina i ja • 51
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y ćwiczenia artykulacyjne „Śmiechy-chichy” f chętnie uczestniczy w zabawach artykulacyjnych
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Dotknij tego” (I 9)
I 9; III 5; IV 2, 7 y ćwiczenia poranne: Zestaw V f stara się dokładnie wykonywać ćwiczenia (III 5)
y zabawa plastyczna „Plastelinowa wyklejan- f zna nazwę miejsca zamieszkania (III 3)
ka” – wyklejanie plasteliną modelu swojego f wypowiada się na temat rodziny, nazywa po-
domu prawnie jej członków (III 2; IV 2)
y zabawa dydaktyczna „Złap kolor” f nazywa wybrane kolory (IV 2)
y zabawa ruchowa na czworakach „Mur f posługuje się pojęciem para (IV 2, 12)
MÓJ DOM Zajęcia główne y zabawa „Kolorowy deszcz” f akceptuje ustalone zasady (III 5)
nazywa figury geometryczne (IV 2, 12)
obronny”
f
dzieli się własnymi doświadczeniami (IV 2)
f
I 5, 9; III 2, 3, 5;
IV 1, 2, 7, 8, 12 y y zabawa matematyczna „Dobierz do pary” f wie, że informacje mogą być przekazywane
zabawa „Figury do domu”
w formie rysunków i znaków graficznych (IV 1)
Środa y układanka „Mój dom” – kompozycje z figur f wskazuje różnice i podobieństwa między przed-
geometrycznych
miotami (IV 12)
y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 10 f rozwija motorykę małą (I 9; IV 8)
y „W naszej kuchni” – zabawy rytmiczne f wykonuje improwizacje muzyczne (IV 7)
z wykorzystaniem przedmiotów codzien- przedstawia ruchem rytm słyszanej muzyki (IV 7)
nego użytku jako instrumentów f
f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Dzieci, dzieci, do domu” f w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
I 5; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego rzędzi (I 5; III 5)
y zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy” f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Aktywność poranna y ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej f projektuje na całej płaszczyźnie kartki pracę
i popołudniowa „Co widzisz?” według wzoru (IV 8)
r
I 5, 7, 9; III 5; IV 8 y ysowanie kredkami czynności, w których f przeprowadza samodzielnie proste doświadcze-
nia badawcze (IV 19)
dzieci pomagają rodzicom f potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu
ZACZAROWANY ATRAMENT Zajęcia główne y y y y obrazek dla bliskich – wyklejanka f wyciąga wnioski (IV 5)
ćwiczenia poranne: Zestaw V
y
ćwiczenia oddechowe
(III 8)
y
poznaje znaczenie słowa portret (IV 2)
zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”
f
gromadzi doświadczenia techniczne (IV 19)
f
ozwiązywanie zagadki
r
potrafi wykonywać czynności manipulacyjne
f
I 4, 6; III 8; IV 2, 5, 8,
„Mój autoportret” – malowanie portretu
(I 7)
sokiem z cytryny
18, 19
riały (I 6)
Zajęcia w ogrodzie
akceptuje zasady i stosuje się do nich (III 5)
I 5; III 5; IV 18, 19 y y obserwowanie chmur – porównywanie ich f umiejętnie stara się łączyć ze sobą różne mate-
wielkości, kształtu, koloru
f
stara się regulować oddech (I 9)
odwzorowywanie kształtów chmur na ziemi
Czwartek y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- f troszczy się o higienę narządów zmysłu (I 4)
f
za pomocą patyka
poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
f
wiska (IV 2)
niem „Piłka w dołku”
f podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
(IV 2)
f chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
Aktywność poranna y y y zabawa „Wysoko – nisko” f posługuje się określeniami kierunku (IV 14)
IDZIEMY RAZEM NA SPACER IV 14 y y y y zabawy sensoryczne „Co ukrywam w worku?” f przestrzega zasad, jest wytrwałe, chętnie wyko-
prawidłowo stosuje określenia: wysoko, nisko
ćwiczenia rozmachowe rąk „Spadające listki”
i popołudniowa
f
(IV 14)
ćwiczenia poranne: Zestaw V
I 5, 6, 7, 9; III 2, 5;
nuje zadania (III 5)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
wymienia członków rodziny (III 2)
„Słońce – deszcz”
f
potrafi określić pokrewieństwo – babcia, dzia
f
zabawa „Wesoła powitanka”
Zajęcia główne
dek, brat, siostra (III 2; IV 2)
opowieść ruchowa „Idziemy razem na
III 2, 5; IV 1, 2, 3,
poznaje słowa związane z określoną tematyką
f
spacer”; wizualizacja opowiadania z wy-
(IV 2)
korzystaniem muzyki
Piątek 12, 14 y praca plastyczno-techniczna – KA, k. 3 – f wykazuje się płynnością w wykonywaniu ruchów
(I 7)
tworzenie kompozycji przestrzennej z goto-
rozwija wyobraźnię (IV 1, 3)
f
wych elementów