Page 53 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 53

TYDZIEŃ 5  •  Moja rodzina i ja  •  51



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia artykulacyjne „Śmiechy-chichy”  f   chętnie uczestniczy w zabawach artykulacyjnych
                    i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Dotknij tego”  (I 9)
                    I 9; III 5; IV 2, 7  y  ćwiczenia poranne: Zestaw V  f   stara się dokładnie wykonywać ćwiczenia (III 5)
                                      y  zabawa plastyczna „Plastelinowa wyklejan-  f   zna nazwę miejsca zamieszkania (III 3)
                                        ka” – wyklejanie plasteliną modelu swojego   f   wypowiada się na temat rodziny, nazywa po-
                                        domu                              prawnie jej członków (III 2; IV 2)
                                      y  zabawa dydaktyczna „Złap kolor”  f   nazywa wybrane kolory (IV 2)
                                      y  zabawa ruchowa na czworakach „Mur   f   posługuje się pojęciem para (IV 2, 12)
                MÓJ DOM  Zajęcia główne  y  zabawa „Kolorowy deszcz”    f   akceptuje ustalone zasady (III 5)
                                                                           nazywa figury geometryczne (IV 2, 12)
                                        obronny”
                                                                        f
                                                                           dzieli się własnymi doświadczeniami (IV 2)
                                                                        f
                    I 5, 9; III 2, 3, 5;
                    IV 1, 2, 7, 8, 12  y y  zabawa matematyczna „Dobierz do pary”  f   wie, że informacje mogą być przekazywane
                                        zabawa „Figury do domu”
                                                                          w formie rysunków i znaków graficznych (IV 1)
                Środa                 y  układanka „Mój dom” – kompozycje z figur   f   wskazuje różnice i podobieństwa między przed-
                                        geometrycznych
                                                                          miotami (IV 12)
                                      y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 10  f   rozwija motorykę małą (I 9; IV 8)
                                      y  „W naszej kuchni” – zabawy rytmiczne   f   wykonuje improwizacje muzyczne (IV 7)
                                        z wykorzystaniem przedmiotów codzien-    przedstawia ruchem rytm słyszanej muzyki (IV 7)
                                        nego użytku jako instrumentów   f
                                                                        f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Dzieci, dzieci, do domu”  f   w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i na-
                    I 5; III 5        y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego  rzędzi (I 5; III 5)
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej     f   projektuje na całej płaszczyźnie kartki pracę
                    i popołudniowa      „Co widzisz?”                     według wzoru (IV 8)
                                        r
                    I 5, 7, 9; III 5; IV 8  y  ysowanie kredkami czynności, w których   f   przeprowadza samodzielnie proste doświadcze-
                                                                          nia badawcze (IV 19)
                                        dzieci pomagają rodzicom        f   potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu
                ZACZAROWANY ATRAMENT  Zajęcia główne  y y y y  obrazek dla bliskich – wyklejanka  f   wyciąga wnioski (IV 5)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw V
                                      y
                                        ćwiczenia oddechowe
                                                                          (III 8)
                                      y
                                                                           poznaje znaczenie słowa portret (IV 2)
                                        zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”
                                                                        f
                                                                           gromadzi doświadczenia techniczne (IV 19)
                                                                        f
                                        ozwiązywanie zagadki
                                        r
                                                                           potrafi wykonywać czynności manipulacyjne
                                                                        f
                    I 4, 6; III 8; IV 2, 5, 8,
                                        „Mój autoportret” – malowanie portretu
                                                                          (I 7)
                                        sokiem z cytryny
                    18, 19
                                                                          riały (I 6)
                    Zajęcia w ogrodzie
                                                                           akceptuje zasady i stosuje się do nich (III 5)
                    I 5; III 5; IV 18, 19  y y  obserwowanie chmur – porównywanie ich   f   umiejętnie stara się łączyć ze sobą różne mate-
                                        wielkości, kształtu, koloru
                                                                        f
                                                                           stara się regulować oddech (I 9)
                                        odwzorowywanie kształtów chmur na ziemi
                Czwartek              y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f   troszczy się o higienę narządów zmysłu (I 4)
                                                                        f
                                        za pomocą patyka
                                                                           poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
                                                                        f
                                                                          wiska (IV 2)
                                        niem „Piłka w dołku”
                                                                        f   podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
                                                                          (IV 2)
                                                                        f   chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
                    Aktywność poranna   y y y  zabawa „Wysoko – nisko”  f   posługuje się określeniami kierunku (IV 14)
                IDZIEMY RAZEM NA SPACER  IV 14  y y y y  zabawy sensoryczne „Co ukrywam w worku?”  f   przestrzega zasad, jest wytrwałe, chętnie wyko-
                                                                           prawidłowo stosuje określenia: wysoko, nisko
                                        ćwiczenia rozmachowe rąk „Spadające listki”
                    i popołudniowa
                                                                        f
                                                                          (IV 14)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw V
                    I 5, 6, 7, 9; III 2, 5;
                                                                          nuje zadania (III 5)
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                           wymienia członków rodziny (III 2)
                                        „Słońce – deszcz”
                                                                        f
                                                                           potrafi określić pokrewieństwo – babcia, dzia­
                                                                        f
                                        zabawa „Wesoła powitanka”
                    Zajęcia główne
                                                                          dek, brat, siostra (III 2; IV 2)
                                        opowieść ruchowa „Idziemy razem na
                    III 2, 5; IV 1, 2, 3,
                                                                           poznaje słowa związane z określoną tematyką
                                                                        f
                                        spacer”; wizualizacja opowiadania z wy-
                                                                          (IV 2)
                                        korzystaniem muzyki
                Piątek   12, 14       y  praca plastyczno-techniczna – KA, k. 3 –   f   wykazuje się płynnością w wykonywaniu ruchów
                                                                          (I 7)
                                        tworzenie kompozycji przestrzennej z goto-
                                                                           rozwija wyobraźnię (IV 1, 3)
                                                                        f
                                        wych elementów
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58