Page 55 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 55

TYDZIEŃ 6  •  Droga do przedszkola  •  53



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  ozwiązywanie zagadki           f   przestrzega umówionych zasad (III 5)
                                        r
                    III 5; IV 2, 5, 9  y  przypomnienie zasad bezpieczeństwa obo-  f   stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbu-
                                        wiązujących podczas wyjścia poza teren
                                                                          je przewidywać, co może się zdarzyć (IV 5)
                NA SKRZYŻOWANIU       y y y  wycieczka na skrzyżowanie – praktyczne   f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                                                           aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
                                        przedszkola
                                                                        f
                                                                          (I 9)
                                        ćwiczenia w przechodzeniu przez ulicę
                                        r
                                        ozmowa podsumowująca wycieczkę
                                                                          wych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                          słownej i pokazu (I 5)
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II
                                                                          wości plastyczne (I 6; IV 19)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa orientacyjna „Pociąg”  f   zna właściwości piasku i wykorzystuje jego możli-
                Wtorek   I 5, 6; III 5; IV 19  y  zabawa w piaskownicy – budowanie trasy
                                        dla samochodów
                                      y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                        niem „Kto silniejszy?”
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia artykulacyjne „Samochody”  f   doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                    i popołudniowa    y  ćwiczenie spostrzegawczości „Taki sam”  w toku różnorodnych zabaw (I 9)
                    I 5, 9; III 5; IV 9, 12, 15  y  ćwiczenia poranne: Zestaw VI  f   przelicza w określonym zakresie (IV 15)
                                      y  zabawa „Kolory z sygnalizatora”  f   zna kolory sygnalizatora ulicznego i rozumie
                                      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „W rytmie   ich znaczenie (IV 9)
                                        tamburynu”                      f   wnioskuje na podstawie podanych przesłanek
                RAZ I DWA LICZĘ JA  Zajęcia główne  y y  zabawa dydaktyczna „Autobusy i tramwaje”;   f   posługuje się określeniami kierunku: prawo,
                                                                          (IV 5)

                                                                          lewo (IV 14)
                    II 1; IV 5, 7, 9, 14, 15
                                        doskonalenie umiejętności liczenia
                                                                           zna telefon alarmowy 112 (III 5)
                                                                        f
                                        zabawy rytmiczne „Na ulicy”
                                                                           przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
                                                                        f
                                                                           dostrzega różnice i podobieństwa między przed-
                                                                          miotami (IV 12)
                                        uprzywilejowane”
                    I 5, 6, 7; III 5; IV 19
                Środa   Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa ruchowo-artykulacyjna „Pojazdy   f   rozpoznaje dźwięki z otoczenia (IV 7)
                                                                        f
                                        budowanie w piaskownicy pojazdów – po-
                                                                           reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa
                                                                        f
                                        znawanie struktury piasku
                                                                          muzyki (IV 7)
                                      y  zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”    sprawnie posługuje się narzędziami odpowied-
                                                                        f
                                                                          nimi do używanego materiału (I 7)
                                                                        f   zna właściwości piasku i wykorzystuje jego możli-
                                                                          wości plastyczne (I 6; IV 19)
                    Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Światła na skrzyżowa-  f   potrafi nawiązywać kontakt z rówieśnikami (III 5)
                    i popołudniowa      niu” – odtwarzanie wzoru        f   dba o ład i porządek w miejscu pracy (przygoto-
                    I 5, 9; III 5; IV 9, 12  y  ćwiczenia poranne: Zestaw VI  wuje materiały i je sprząta) (I 7)
                                      y  ćwiczenia oddechowe „Wirujące światła”  f   odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
                                      y  zabawy słowne „Wesołe rymowanki”  prac (III 1)
                                      y  zabawa ruchowa na czworakach „Slalom   f   reguluje oddech (I 9)
                                        między kałużami”
                                                                           odwzorowuje układ elementów (IV 12)
                MÓJ POJAZD  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa „Samochody”  f   rozpoznaje kolory sygnalizacji świetlnej (IV 9)
                                                                        f
                                                                           rozwija analizę słuchową (I 9)
                                                                        f
                                                                           utrwala zasady bezpiecznego poruszania się po
                                        konstruowanie pojazdu – praca przestrzenna
                    I 7; III 1, 5; IV 1, 11
                                      y
                                                                          drodze (III 5)
                                        z różnorodnego materiału plastycznego  f   wykonuje pracę plastyczno-techniczną (IV 1,
                Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Slalom dla samochodów”  f   sprząta stanowisko pracy (I 7)
                                                                        f
                                                                          8, 11)
                                        zabawy dowolne z obręczami
                    I 2, 5; III 5; IV 18
                                      y y  zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”  f   jest samodzielne w ubieraniu i rozbieraniu się
                                                                          (I 2)
                                                                        f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                                                          powietrzu (III 5; IV 18)
                                                                        f   jest sprawne ruchowo (I 5)
                                                                        f   kieruje się przyjętymi zasadami (III 5)
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60