Page 55 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 55
TYDZIEŃ 6 • Droga do przedszkola • 53
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y ozwiązywanie zagadki f przestrzega umówionych zasad (III 5)
r
III 5; IV 2, 5, 9 y przypomnienie zasad bezpieczeństwa obo- f stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbu-
wiązujących podczas wyjścia poza teren
je przewidywać, co może się zdarzyć (IV 5)
NA SKRZYŻOWANIU y y y wycieczka na skrzyżowanie – praktyczne f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach słuchowych
przedszkola
f
(I 9)
ćwiczenia w przechodzeniu przez ulicę
r
ozmowa podsumowująca wycieczkę
wych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (I 5)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II
wości plastyczne (I 6; IV 19)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa orientacyjna „Pociąg” f zna właściwości piasku i wykorzystuje jego możli-
Wtorek I 5, 6; III 5; IV 19 y zabawa w piaskownicy – budowanie trasy
dla samochodów
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
niem „Kto silniejszy?”
Aktywność poranna y ćwiczenia artykulacyjne „Samochody” f doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
i popołudniowa y ćwiczenie spostrzegawczości „Taki sam” w toku różnorodnych zabaw (I 9)
I 5, 9; III 5; IV 9, 12, 15 y ćwiczenia poranne: Zestaw VI f przelicza w określonym zakresie (IV 15)
y zabawa „Kolory z sygnalizatora” f zna kolory sygnalizatora ulicznego i rozumie
y zabawa orientacyjno-porządkowa „W rytmie ich znaczenie (IV 9)
tamburynu” f wnioskuje na podstawie podanych przesłanek
RAZ I DWA LICZĘ JA Zajęcia główne y y zabawa dydaktyczna „Autobusy i tramwaje”; f posługuje się określeniami kierunku: prawo,
(IV 5)
lewo (IV 14)
II 1; IV 5, 7, 9, 14, 15
doskonalenie umiejętności liczenia
zna telefon alarmowy 112 (III 5)
f
zabawy rytmiczne „Na ulicy”
przełamuje własną nieśmiałość (II 1)
f
dostrzega różnice i podobieństwa między przed-
miotami (IV 12)
uprzywilejowane”
I 5, 6, 7; III 5; IV 19
Środa Zajęcia w ogrodzie y y zabawa ruchowo-artykulacyjna „Pojazdy f rozpoznaje dźwięki z otoczenia (IV 7)
f
budowanie w piaskownicy pojazdów – po-
reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa
f
znawanie struktury piasku
muzyki (IV 7)
y zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” sprawnie posługuje się narzędziami odpowied-
f
nimi do używanego materiału (I 7)
f zna właściwości piasku i wykorzystuje jego możli-
wości plastyczne (I 6; IV 19)
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Światła na skrzyżowa- f potrafi nawiązywać kontakt z rówieśnikami (III 5)
i popołudniowa niu” – odtwarzanie wzoru f dba o ład i porządek w miejscu pracy (przygoto-
I 5, 9; III 5; IV 9, 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw VI wuje materiały i je sprząta) (I 7)
y ćwiczenia oddechowe „Wirujące światła” f odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
y zabawy słowne „Wesołe rymowanki” prac (III 1)
y zabawa ruchowa na czworakach „Slalom f reguluje oddech (I 9)
między kałużami”
odwzorowuje układ elementów (IV 12)
MÓJ POJAZD Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Samochody” f rozpoznaje kolory sygnalizacji świetlnej (IV 9)
f
rozwija analizę słuchową (I 9)
f
utrwala zasady bezpiecznego poruszania się po
konstruowanie pojazdu – praca przestrzenna
I 7; III 1, 5; IV 1, 11
y
drodze (III 5)
z różnorodnego materiału plastycznego f wykonuje pracę plastyczno-techniczną (IV 1,
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Slalom dla samochodów” f sprząta stanowisko pracy (I 7)
f
8, 11)
zabawy dowolne z obręczami
I 2, 5; III 5; IV 18
y y zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie” f jest samodzielne w ubieraniu i rozbieraniu się
(I 2)
f wie o konieczności przebywania na świeżym
powietrzu (III 5; IV 18)
f jest sprawne ruchowo (I 5)
f kieruje się przyjętymi zasadami (III 5)