Page 59 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 59

TYDZIEŃ 8  •  Kącik zabawek  •  57


            tydzień 8: KĄCIK ZABAWEK


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Wyprawa do krainy   f   potrafi współdziałać w zespole; przestrzega ustalo-
                    i popołudniowa      zabawek”                          nych reguł (III 5)
                    I 5; II 4; III 5;    y  ćwiczenie „Kolorowe szlaczki” – odwzoro-  f   dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowa-
                    IV 2, 12, 15        wywanie stemplowanych wzorów      nych przedmiotach (IV 12)
                                      y y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
                                                                          się na ich temat (IV 2, 3)
                                        „Co czujesz?” – ćwiczenia sensoryczne
                LUBIMY SIĘ BAWIĆ  Zajęcia główne  y y y  wysłuchanie wiersza Danuty Gellnerowej   f   chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
                                        zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
                                                                           skupia uwagę (III 8)
                                                                        f
                                                                           poszukuje odpowiedzi na postawione pytania
                                                                        f
                    III 6, 7, 8; IV 2, 3, 4,
                                        Dzieci
                                                                          (IV 2)
                                        ozmowa na temat treści wiersza
                    8, 12
                                        r
                                                                           potrafi wyrażać własne emocje (II 4)
                                                                        f
                                        zabawa dydaktyczna „Dobieranka”
                                      y y  zabawa „Dokończ zdanie: Lubimy się bawić…”  f   interesuje się pisaniem i czytaniem (IV 2, 4, 8)
                                                                           zdobywa informacje na temat praw dziecka (III
                Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y y y  zabawa ruchowa „Szybko do domu”  f   uczy się szacunku do innych osób (III 1)
                                                                        f
                                                                          6, 7)
                                        zabawy dowolne w piaskownicy
                    I 5, 6; III 5; IV 19
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                           stosuje w praktyce pojęcie para (IV 12, 15)
                                                                        f
                                        niem „Kto silniejszy?”
                                                                           poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
                                                                        f
                                                                          wiska (IV 2)
                                                                        f   zna właściwości piasku i wykorzystuje jego możli-
                                                                          wości plastyczne (I 6; IV 19)
                                                                        f   rozwija wrażliwość dotykową (I 5)
                                                                        f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij klocek”  f   aktywnie uczestniczy w zabawach oddechowych
                    i popołudniowa    y  „O jakiej zabawce mówię?” – rozwiązywanie   (I 9)
                    I 5, 9; III 5; IV 12, 14  y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   rozpoznaje przedmioty na podstawie opisu
                                        zagadek
                ZABAWA KOLORAMI W DRUKOWANIE  Zajęcia główne  y y y  zabawa „Kolorowy świat”  f   ćwiczy orientację przestrzenną (IV 14)
                                                                          słownego (IV 12)
                                        ćwiczenie percepcji słuchowej „Skąd słychać?”
                                                                           porównuje przedmioty według określonych cech
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                          (IV 12)
                                        „W rytmie tamburynu”
                                                                           zna techniki umożliwiające twórczość plastyczną
                                                                        f
                                                                          (IV 8)
                    I 5, 7; III 1; IV 2, 8,
                                        rozmowa na temat kolorów
                                                                           swobodnie posługuje się dostępnymi materiałami
                                                                        f
                                        wykonanie stempli – KA, k. 5 – tworzenie
                    12, 19
                                                                          i przyborami plastycznymi (IV 8)
                                        własnej, różnokolorowej, drukowanej kom-
                                                                           dba o ład i porządek w miejscu pracy (I 7)
                                                                        f
                                        pozycji
                                                                           odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych prac
                                                                        f
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II
                                      y
                                                                          (III 1)
                                        zabawa słuchowa „Zrób to, co mówię”
                    Zajęcia w ogrodzie
                                      y
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
                                                                           aktywnie uczestniczy w zabawach słuchowych (I 9)
                    I 5; IV 7
                                      y
                                                                        f
                                                                           jest zaangażowane w zdobywanie nowych do-
                                                                        f   rozpoznaje i nazywa wybrane kolory (IV 2, 12)
                Wtorek                                                  f   bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
                                                                          świadczeń (IV 19)
                                                                          ciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                          instrukcji słownej i pokazu (I 5)
                                                                        f   reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                           doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                                        zabawa artykulacyjna „Mechaniczny piesek”
                    Aktywność poranna
                                      y
                                                                        f
               LUBIMY SIĘ BAWIĆ   ZABAWKAMI  i popołudniowa  y y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   interesuje się pisaniem i czytaniem (IV 2, 4, 8)
                                                                          w toku różnorodnych zabaw (I 9)
                                        ćwiczenie orientacji przestrzennej „Moja
                    I 5, 9; III 5; IV 15
                                        zabawka”
                                                                           uważnie słucha tekstu literackiego (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                        zabawa „Liczymy zabawki”
                                                                           stara się aktywnie uczestniczyć w określonych
                                                                        f
                                                                          działaniach – zadaje pytania, aby zaspokoić cie-
                                        zabawa ruchowa na czworakach „Slalom
                                                                          kawość (IV 2, 19)
                                        między kałużami”
               Środa   Zajęcia główne  y y  wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej   f   poprawnie nazywa obserwowane rzeczy (IV 2)
                                                                           przelicza elementy (IV 15)
                                                                        f
                    II 1; III 8; IV 2, 3, 4,
                                        Kto się bawi
                                                                           porównuje cechy przedmiotów (IV 12)
                                                                        f
                    7, 8, 12, 19
                                        r
                                        ozmowa na temat treści wiersza
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64