Page 59 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 59
TYDZIEŃ 8 • Kącik zabawek • 57
tydzień 8: KĄCIK ZABAWEK
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Wyprawa do krainy f potrafi współdziałać w zespole; przestrzega ustalo-
i popołudniowa zabawek” nych reguł (III 5)
I 5; II 4; III 5; y ćwiczenie „Kolorowe szlaczki” – odwzoro- f dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowa-
IV 2, 12, 15 wywanie stemplowanych wzorów nych przedmiotach (IV 12)
y y ćwiczenia poranne: Zestaw VIII f słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
się na ich temat (IV 2, 3)
„Co czujesz?” – ćwiczenia sensoryczne
LUBIMY SIĘ BAWIĆ Zajęcia główne y y y wysłuchanie wiersza Danuty Gellnerowej f chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
skupia uwagę (III 8)
f
poszukuje odpowiedzi na postawione pytania
f
III 6, 7, 8; IV 2, 3, 4,
Dzieci
(IV 2)
ozmowa na temat treści wiersza
8, 12
r
potrafi wyrażać własne emocje (II 4)
f
zabawa dydaktyczna „Dobieranka”
y y zabawa „Dokończ zdanie: Lubimy się bawić…” f interesuje się pisaniem i czytaniem (IV 2, 4, 8)
zdobywa informacje na temat praw dziecka (III
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y y y zabawa ruchowa „Szybko do domu” f uczy się szacunku do innych osób (III 1)
f
6, 7)
zabawy dowolne w piaskownicy
I 5, 6; III 5; IV 19
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
stosuje w praktyce pojęcie para (IV 12, 15)
f
niem „Kto silniejszy?”
poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
f
wiska (IV 2)
f zna właściwości piasku i wykorzystuje jego możli-
wości plastyczne (I 6; IV 19)
f rozwija wrażliwość dotykową (I 5)
f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Zdmuchnij klocek” f aktywnie uczestniczy w zabawach oddechowych
i popołudniowa y „O jakiej zabawce mówię?” – rozwiązywanie (I 9)
I 5, 9; III 5; IV 12, 14 y y y ćwiczenia poranne: Zestaw VIII f rozpoznaje przedmioty na podstawie opisu
zagadek
ZABAWA KOLORAMI W DRUKOWANIE Zajęcia główne y y y zabawa „Kolorowy świat” f ćwiczy orientację przestrzenną (IV 14)
słownego (IV 12)
ćwiczenie percepcji słuchowej „Skąd słychać?”
porównuje przedmioty według określonych cech
f
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
(IV 12)
„W rytmie tamburynu”
zna techniki umożliwiające twórczość plastyczną
f
(IV 8)
I 5, 7; III 1; IV 2, 8,
rozmowa na temat kolorów
swobodnie posługuje się dostępnymi materiałami
f
wykonanie stempli – KA, k. 5 – tworzenie
12, 19
i przyborami plastycznymi (IV 8)
własnej, różnokolorowej, drukowanej kom-
dba o ład i porządek w miejscu pracy (I 7)
f
pozycji
odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych prac
f
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II
y
(III 1)
zabawa słuchowa „Zrób to, co mówię”
Zajęcia w ogrodzie
y
f
zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
aktywnie uczestniczy w zabawach słuchowych (I 9)
I 5; IV 7
y
f
jest zaangażowane w zdobywanie nowych do-
f rozpoznaje i nazywa wybrane kolory (IV 2, 12)
Wtorek f bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
świadczeń (IV 19)
ciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5)
f reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
zabawa artykulacyjna „Mechaniczny piesek”
Aktywność poranna
y
f
LUBIMY SIĘ BAWIĆ ZABAWKAMI i popołudniowa y y y y ćwiczenia poranne: Zestaw VIII f interesuje się pisaniem i czytaniem (IV 2, 4, 8)
w toku różnorodnych zabaw (I 9)
ćwiczenie orientacji przestrzennej „Moja
I 5, 9; III 5; IV 15
zabawka”
uważnie słucha tekstu literackiego (III 8; IV 3)
f
zabawa „Liczymy zabawki”
stara się aktywnie uczestniczyć w określonych
f
działaniach – zadaje pytania, aby zaspokoić cie-
zabawa ruchowa na czworakach „Slalom
kawość (IV 2, 19)
między kałużami”
Środa Zajęcia główne y y wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej f poprawnie nazywa obserwowane rzeczy (IV 2)
przelicza elementy (IV 15)
f
II 1; III 8; IV 2, 3, 4,
Kto się bawi
porównuje cechy przedmiotów (IV 12)
f
7, 8, 12, 19
r
ozmowa na temat treści wiersza