Page 61 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 61

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

                                                                                       PAŹDZIERNIK










            TYDZIEŃ 5    Moja rodzina i ja




            Poniedziałek    temat:  Moja rodzina i ja.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Hop, do koła” – poznawanie sytuacji rodzinnej dzieci z grupy.
            Zabawa „Opowiedz, co widzisz” – ćwiczenie spostrzegawczości. Ćwiczenia poranne: Zestaw V. Zabawa „Wesoły portrecik”
            – ćwiczenie sprawności ręki. Zabawa „Dokończ zdanie: Lubię z rodzicami…” – ćwiczenie w formułowaniu zdań. Zabawa
            ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 2

            Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia społeczne – moja rodzina i ja. Rozwiązywanie zagadki o rodzinie. Oglądanie zdjęć przy-
            niesionych przez dzieci. Rozmowa na temat: Co to jest rodzina?. Układanka „Rodzinna fotografia” – składanie obrazka
            z części. Zabawa dydaktyczna „Kto to taki?” – poznanie nazw członków rodziny, stwarzanie sytuacji sprzyjającej swobod-
            nemu wypowiadaniu się na określony temat, nabywanie umiejętności przedstawiania się imieniem i nazwiskiem. Wyko-
            nanie ćwiczenia z KP1 – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
              obszary z podstawy programowej: III 2, 3, 5; IV 2, 5, 12, 20

            Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie patykiem na ziemi swojej rodziny. Zabawa „Wesoły balonik” – ćwiczenie koordynacji
            wzrokowo-ruchowej. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 8


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa integrująca „Hop, do koła”. Dzieci stoją w kole. N. mówi zdania. Jeżeli dzieci się z nimi zgadzają, to wskakują
              do środka. Przykładowe zdania: Moja mama ma jasne włosy. Moja mama ma ciemne włosy. Mój tata jest wysoki. Mój
              tata jest niski. Mam brata. Mam siostrę. Poznawanie sytuacji rodzinnej dzieci z grupy.
              x Zabawa „Opowiedz, co widzisz”. N. pokazuje dzieciom kilka ilustracji przedstawiających rodzinę. Dzieci podzielone
              na zespoły oglądają ilustracje i opowiadają, co widzą. Uzupełniają się nawzajem w zespole, aby wymienić jak najwięcej
              szczegółów. Ćwiczenie spostrzegawczości.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Wesoły portrecik”. Dzieci odrysowują swoją dłoń kredkami na kartkach A4 (N. im pomaga). Na rysunku dłoni
              zaznaczają buzię, nos i oczy. Palce pełnią funkcję włosów. Prace wywieszamy na tablicy. Ćwiczenie sprawności ręki.
              x Zabawa „Dokończ zdanie: Lubię z rodzicami…”. Zapisanie wypowiedzi dzieci na kartce. Ćwiczenie w formułowaniu zdań.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

            II Zajęcia główne


            Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
            Temat: Moja rodzina i ja.
            Cele:
              p
              oznawanie nazw członków rodziny
              warzanie sytuacji sprzyjającej swobodnemu wypowiadaniu się na określony temat
              s
               t
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66