Page 66 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 66

64  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Dzieci, dzieci, do domu”. N. wybiera chętne dziecko, które będzie odgrywało rolę mamy lub taty, i prosi je, żeby
            stanęło na mecie. Pozostałe dzieci stają na linii startu. Mama lub tata mówią: Dzieci, dzieci, do domu. Dzieci odpowiadają:
            Ale my się boimy i do domu nie wrócimy. Mama lub tata powtarzają: Dzieci, dzieci, do domu. Dzieci odpowiadają: Już
            biegniemy i mamę/tatę łapiemy – i zaczynają biec do mety. Mama lub tata mówią: Stop. Dziecko, któremu uda się dotrzeć do
            mety przed wypowiedzeniem tej komendy, zostaje nową mamą/nowym tatą. Pozostałe dzieci wracają na start. Ćwiczenie
            koncentracji uwagi.
             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
             x Zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




          Czwartek    temat:  Zaczarowany atrament.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Co widzisz?” – ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i spostrzegaw-
          czość. Rysowanie kredkami czynności, w których dzieci pomagają rodzicom – ćwiczenie płynności ruchów rąk. Ćwiczenia
          poranne: Zestaw V. Ćwiczenia oddechowe. Obrazek dla bliskich – wyklejanka. Zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 8

          Zajęcia główne:   ▶  Eksperymentowanie-doświadczanie – zaczarowany atrament. Rozwiązywanie zagadki. „Mój
          auto portret” – malowanie portretu sokiem z cytryny, podgrzewanie pracy, obserwacja efektów – zachęcanie do ekspery-
          mentowania i wyciągania wniosków wynikających z analizy przeprowadzonych doświadczeń.
            obszary z podstawy programowej: I 4, 6; III 8; IV 2, 5, 8, 18, 19

          Zajęcia w ogrodzie: Obserwowanie chmur – porównywanie ich wielkości, kształtu, koloru. Odwzorowywanie kształtów
          chmur na ziemi za pomocą patyka. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18, 19


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Co widzisz?”. N. pokazuje dzieciom obrazki przedstawiające różne czynności wykonywane w domu. Dzieci
            opisują, co widzą na obrazkach. N. prosi, by zwracały uwagę na szczegóły i wypowiadały się całym zdaniem. Ćwiczenia
            rozwijające percepcję wzrokową i spostrzegawczość.
             x Rysowanie kredkami czynności, w których dzieci pomagają rodzicom. Ćwiczenie płynności ruchów rąk.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie przez słomkę na rozsypane konfetti. Wzmacnianie przepony.
             x Obrazek dla bliskich. Dzieci smarują klejem dowolny wymyślony przez siebie wzór na kartce A4 i posypują klej konfetti.
            Lekko przyklepują całość ręką. Prace trafiają na wystawę. Rozwijanie kreatywności.
             x Zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

          II Zajęcia główne


          Rodzaj zajęć: eksperymentowanie-doświadczanie.
          Temat: Zaczarowany atrament.
          Cele:
            zachęcanie do eksperymentowania i wyciągania wniosków wynikających z analizy przeprowadzonych doświadczeń
            p
            oznawanie właściwości odżywczych soku z cytryny
            p
            oznawanie wielozmysłowe cytryny.
               Pomoce: kartki białego papieru A4, pędzelki, kilka cytryn, wyciskarka do owoców, żelazko, ręcznik papierowy,
               kilka słoiczków na sok cytrynowy, plastikowe talerzyki (po jednym dla każdego dziecka).
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71