Page 69 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 69
TYDZIEŃ 6 • Droga do przedszkola • 67
TYDZIEŃ 6 Droga do przedszkola
Poniedziałek temat: Przejście po pasach.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Przedszkolak do przedszkolaka” – wdrażanie do akcepto-
wania ustalonych zasad. Zabawa dydaktyczna „Kolorowe rytmy”– nabywanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami,
dostrzeganie regularności w układach elementów. Ćwiczenia poranne: Zestaw VI. Zabawa „Prawa ręka marionetki” –
doskonalenie umiejętności orientowania się w schemacie ciała i nazywanie części własnego ciała (prawa ręka). Zabawa
ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 12, 14
Zajęcia główne: ▶ Zajęcia społeczne – przejście po pasach. Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej Trampolinek
i ruch uliczny. Rozmowa na temat treści wiersza. Zabawy dydaktyczne – poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego porusza-
nia się po drodze, utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, poznawanie przepisów ruchu drogowego.
Wykonanie ćwiczenia z KP1 – przeliczanie elementów.
obszary z podstawy programowej: III 5; IV 2, 3, 5, 7, 9, 15
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje przyrodnicze – rozróżnianie gatunków drzew, zapoznanie się z ich nazwami. Zabawy
z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18, 19
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa integrująca „Przedszkolak do przedszkolaka”. Na hasło N.: przedszkolak do przedszkolaka dzieci dobierają się
w pary. Następnie N. mówi np.: noga do nogi – i dzieci dotykają się nogami. Na hasło: przedszkolak do przedszkolaka
dzieci zmieniają się w parach. Akceptowanie ustalonych zasad.
x Zabawa „Kolorowe rytmy”. Dzieci wycinają paski z kolorowego papieru i układają je w rytmiczne wzory według
instrukcji N., np. czerwony–czerwony–zielony–czerwony–czerwony–zielony… Nabywanie sprawności w posługiwaniu
się nożyczkami, dostrzeganie regularności w układach elementów.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Prawa ręka marionetki”. N. przypomina dzieciom, jak ważna jest prawa ręka, np. przechodząc przez ulicę,
zawsze podnosimy ją do góry. N. zaprasza dzieci do zabawy w tańczące marionetki. Dzieci tańczą w rytm dowolnej
muzyki. Na sygnał N. stają nieruchomo z prawą ręką podniesioną do góry. Zabawę powtarzamy kilka razy. Doskonale-
nie umiejętności orientowania się w schemacie ciała i nazywanie części własnego ciała (prawa ręka).
x Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Przejście po pasach.
Cele:
doskonalenie umiejętności przeliczania
u
trwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze
oznawanie przepisów ruchu drogowego.
p
Pomoce: tekst wiersza Urszuli Piotrowskiej Trampolinek i ruch uliczny, emblematy różnych znaków drogowych
(po dwa każdego znaku), po jednym kółku w kolorze czerwonym i zielonym, bębenek, KP1.