Page 69 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 69

TYDZIEŃ 6  •  Droga do przedszkola  •  67




            TYDZIEŃ 6    Droga do przedszkola




            Poniedziałek    temat:  Przejście po pasach.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Przedszkolak do przedszkolaka” – wdrażanie do akcepto-
            wania ustalonych zasad. Zabawa dydaktyczna „Kolorowe rytmy”– nabywanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami,
            dostrzeganie regularności w układach elementów. Ćwiczenia poranne: Zestaw VI. Zabawa „Prawa ręka marionetki” –
            doskonalenie umiejętności orientowania się w schemacie ciała i nazywanie części własnego ciała (prawa ręka). Zabawa
            ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 12, 14

            Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia społeczne – przejście po pasach. Wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej Trampolinek
            i ruch uliczny. Rozmowa na temat treści wiersza. Zabawy dydaktyczne – poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego porusza-
            nia się po drodze, utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, poznawanie przepisów ruchu drogowego.
            Wykonanie ćwiczenia z KP1 – przeliczanie elementów.
              obszary z podstawy programowej: III 5; IV 2, 3, 5, 7, 9, 15

            Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje przyrodnicze – rozróżnianie gatunków drzew, zapoznanie się z ich nazwami. Zabawy
            z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18, 19



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa integrująca „Przedszkolak do przedszkolaka”. Na hasło N.: przedszkolak do przedszkolaka dzieci dobierają się
              w pary. Następnie N. mówi np.: noga do nogi – i dzieci dotykają się nogami. Na hasło: przedszkolak do przedszkolaka
              dzieci zmieniają się w parach. Akceptowanie ustalonych zasad.
              x Zabawa „Kolorowe rytmy”. Dzieci wycinają paski z kolorowego papieru i układają je w rytmiczne wzory według
              instrukcji N., np. czerwony–czerwony–zielony–czerwony–czerwony–zielony… Nabywanie sprawności w posługiwaniu
              się nożyczkami, dostrzeganie regularności w układach elementów.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Prawa ręka marionetki”. N. przypomina dzieciom, jak ważna jest prawa ręka, np. przechodząc przez ulicę,
              zawsze podnosimy ją do góry. N. zaprasza dzieci do zabawy w tańczące marionetki. Dzieci tańczą w rytm dowolnej
              muzyki. Na sygnał N. stają nieruchomo z prawą ręką podniesioną do góry. Zabawę powtarzamy kilka razy. Doskonale-
              nie umiejętności orientowania się w schemacie ciała i nazywanie części własnego ciała (prawa ręka).
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
            Temat: Przejście po pasach.
            Cele:
              doskonalenie umiejętności przeliczania
              u
              trwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze
              oznawanie przepisów ruchu drogowego.
              p
                 Pomoce: tekst wiersza Urszuli Piotrowskiej Trampolinek i ruch uliczny, emblematy różnych znaków drogowych
                 (po dwa każdego znaku), po jednym kółku w kolorze czerwonym i zielonym, bębenek, KP1.
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74