Page 60 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 60

58  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  zabawy dydaktyczne „Lubimy się bawić za-  f   dzieli się posiadaną wiedzą (IV 2)
                                                                          rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
                                      bawkami”, „Zapraszam do mnie”
                LUBIMY SIĘ BAWIĆ ZABAWKAMI  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa w zespole „Karuzela”  f   rozróżnia w melodii dynamikę o różnym natę-
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 15
                                                                          stosuje się do określonych poleceń (III 5)
                                                                          reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa
                                    y
                                                                      f
                                      Kabalewskiego Błazny cyrkowe (CD)
                                                                        i dynamiki (IV 7)
                                    y  słuchanie miniatury fortepianowej Dymitra   f   słucha w skupieniu muzyki odtwarzanej z nagrań
                                      nauka prostego układu choreograficznego
             Środa                  y                                 f  (IV 7)
                  I 5; III 5
                                      zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                    y
                                                                        żeniu dźwięku: głośno – cicho (IV 7)
                                      wego
                                                                          zapamiętuje i odtwarza proste układy taneczne
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”
                                    y
                                                                        (IV 7)
                                                                          współpracuje w zespole (III 5)
                                                                      f
                                                                      f   właściwie zachowuje się na placu zabaw (I 5; III 5)
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej   f   jest spostrzegawcze (I 9)
                  i popołudniowa      „Kto zmienił miejsce?”          f   posługuje się określeniami wyrażającymi sto-
                  I 5, 9; III 5; IV 2, 14  y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  sunki przestrzenne oraz kierunki (IV 2, 14)
                                    y  ćwiczenia oddechowe „Pajacyki”  f   aktywnie uczestniczy w zabawach oddechowych
                                    y  „Przygoda Trampolinka” – opowiadanie   (I 9)
                                      przygody Trampolinka połączone z animo-  f   uważnie słucha tekstu literackiego i wypowiada
                                                                        się na jego temat (III 8; IV 2, 3)
                                      waniem jego sylwety; ćwiczenia w mówie-
               BAŃKI MYDLANE        y  układanka „Wąż”                f   samodzielnie prowadzi proste doświadczenia
                                      niu
                                                                        (IV 19)
                                      zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w ka-
                                                                          jest zainteresowane otaczającym światem (IV 19)
                                    y
                                                                      f
                                      łużę”
                                                                          przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
                                                                      f
                  Zajęcia główne    y  zabawa integracyjna „Balonik”    będą skutki czynności manipulacyjnych na
                                                                        przedmiotach (IV 13)
                  III 5, 8; IV 2, 3, 13, 19
                                      wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej
               Czwartek             y  zabawa badawcza „Kolorowe bańki jak ba-  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pod-
                                      Taniec baniek mydlanych
                                                                        czas wykonywanych doświadczeń (III 5)
                                    y
                                                                          swobodnie wypowiada się na określony temat
                                                                      f
                                      lonik”
                                                                        (IV 2)
                                    y  zabawa logiczna „Złap bańkę”       akceptuje ustalone zasady (III 5)
                                                                      f
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa badawcza połączona z ćwiczeniami   f   współpracuje w zespole (III 5)
                  I 5, 9; III 5       oddechowymi „Bańki mydlane”     f   bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
                                    y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  ciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                      niem „Przepychanka”               instrukcji słownej i pokazu (I 5)
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenie sensoryczne „Zaczarowany worek”  f   rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku (I 5)
                  i popołudniowa    y  ćwiczenie „Kolorowe szlaczki” – odwzoro-  f   ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                  I 5, 7, 9; III 5; IV 8, 11  wywanie stemplowanych wzorów dwuele-  f   określa położenie przedmiotów w przestrzeni
                                      mentowych                         (IV 14)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   stosuje określenia: na, pod, obok, pod, wyżej,
                                                                        niżej (IV 14)
                                    y  „Ulepianki” – lepienie z plasteliny miniatu-  f   swobodnie wypowiada się na określony temat
               GDZIE SĄ ZABAWKI?    y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   prowadzi dialog (IV 2)
                                      rowych mebelków według własnego pomy-
                                      słu oraz odwzorowywanie zabawek znajdu-
                                                                        (IV 2)
                                      jących się w sali
                                                                          zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (IV 2)
                                                                      f
                                                                          aktywnie uczestniczy w zabawach (III 5)
                                      „Zwierzęta na spacer i do domku”
                                                                      f
                  Zajęcia główne
                                                                        (IV 8, 11)
                                      zabawa matematyczna – określanie poło-
                  III 5; IV 2, 14   y  zabawa naśladowcza „Zabawki”   f   wykonuje kompozycje przestrzenne z plasteliny
                                    y
                                                                          rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
                                                                      f
               Piątek               y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 16  f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                      żenia zabawek
                                                                        powietrzu (III 5; IV 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Zaczarowane koło”  f   jest sprawne ruchowo (I 5)
                  I 5; III 5, 18    y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                      wego
                                    y  zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tu-
                                      nelu”
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65