Page 60 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 60
58 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y zabawy dydaktyczne „Lubimy się bawić za- f dzieli się posiadaną wiedzą (IV 2)
rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
bawkami”, „Zapraszam do mnie”
LUBIMY SIĘ BAWIĆ ZABAWKAMI Zajęcia w ogrodzie y zabawa w zespole „Karuzela” f rozróżnia w melodii dynamikę o różnym natę-
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 15
stosuje się do określonych poleceń (III 5)
reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa
y
f
Kabalewskiego Błazny cyrkowe (CD)
i dynamiki (IV 7)
y słuchanie miniatury fortepianowej Dymitra f słucha w skupieniu muzyki odtwarzanej z nagrań
nauka prostego układu choreograficznego
Środa y f (IV 7)
I 5; III 5
zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
y
żeniu dźwięku: głośno – cicho (IV 7)
wego
zapamiętuje i odtwarza proste układy taneczne
f
zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”
y
(IV 7)
współpracuje w zespole (III 5)
f
f właściwie zachowuje się na placu zabaw (I 5; III 5)
Aktywność poranna y ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej f jest spostrzegawcze (I 9)
i popołudniowa „Kto zmienił miejsce?” f posługuje się określeniami wyrażającymi sto-
I 5, 9; III 5; IV 2, 14 y ćwiczenia poranne: Zestaw VIII sunki przestrzenne oraz kierunki (IV 2, 14)
y ćwiczenia oddechowe „Pajacyki” f aktywnie uczestniczy w zabawach oddechowych
y „Przygoda Trampolinka” – opowiadanie (I 9)
przygody Trampolinka połączone z animo- f uważnie słucha tekstu literackiego i wypowiada
się na jego temat (III 8; IV 2, 3)
waniem jego sylwety; ćwiczenia w mówie-
BAŃKI MYDLANE y układanka „Wąż” f samodzielnie prowadzi proste doświadczenia
niu
(IV 19)
zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w ka-
jest zainteresowane otaczającym światem (IV 19)
y
f
łużę”
przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
f
Zajęcia główne y zabawa integracyjna „Balonik” będą skutki czynności manipulacyjnych na
przedmiotach (IV 13)
III 5, 8; IV 2, 3, 13, 19
wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej
Czwartek y zabawa badawcza „Kolorowe bańki jak ba- f przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pod-
Taniec baniek mydlanych
czas wykonywanych doświadczeń (III 5)
y
swobodnie wypowiada się na określony temat
f
lonik”
(IV 2)
y zabawa logiczna „Złap bańkę” akceptuje ustalone zasady (III 5)
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa badawcza połączona z ćwiczeniami f współpracuje w zespole (III 5)
I 5, 9; III 5 oddechowymi „Bańki mydlane” f bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- ciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
niem „Przepychanka” instrukcji słownej i pokazu (I 5)
Aktywność poranna y ćwiczenie sensoryczne „Zaczarowany worek” f rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku (I 5)
i popołudniowa y ćwiczenie „Kolorowe szlaczki” – odwzoro- f ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
I 5, 7, 9; III 5; IV 8, 11 wywanie stemplowanych wzorów dwuele- f określa położenie przedmiotów w przestrzeni
mentowych (IV 14)
y ćwiczenia poranne: Zestaw VIII f stosuje określenia: na, pod, obok, pod, wyżej,
niżej (IV 14)
y „Ulepianki” – lepienie z plasteliny miniatu- f swobodnie wypowiada się na określony temat
GDZIE SĄ ZABAWKI? y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f prowadzi dialog (IV 2)
rowych mebelków według własnego pomy-
słu oraz odwzorowywanie zabawek znajdu-
(IV 2)
jących się w sali
zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (IV 2)
f
aktywnie uczestniczy w zabawach (III 5)
„Zwierzęta na spacer i do domku”
f
Zajęcia główne
(IV 8, 11)
zabawa matematyczna – określanie poło-
III 5; IV 2, 14 y zabawa naśladowcza „Zabawki” f wykonuje kompozycje przestrzenne z plasteliny
y
rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
f
Piątek y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 16 f wie o konieczności przebywania na świeżym
żenia zabawek
powietrzu (III 5; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Zaczarowane koło” f jest sprawne ruchowo (I 5)
I 5; III 5, 18 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego
y zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tu-
nelu”