Page 57 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 57
TYDZIEŃ 7 • Leśne odgłosy • 55
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Wyścig listków” f aktywnie uczestniczy w zabawach oddechowych
i popołudniowa y rozwiązywanie zagadek słownych (I 9)
I 5, 9; III 5; IV 1, 8 y ćwiczenia poranne: Zestaw VII f rozwija umiejętności plastyczne (IV 1, 8)
y wykonanie pracy plastycznej – KA, k. 4 – f zna zasady bezpiecznego poruszania się w czasie
malowanie poprzez rozdmuchiwanie farby wycieczki (III 5)
słomką; ćwiczenie oddechu f uważnie słucha i próbuje znaleźć odpowiedź na
y ćwiczenia koordynacji wzrokowej „Celuj postawione pytanie (III 8; IV 2)
do bramki” f dostrzega piękno otaczającego świata (II 11)
y zabawa ruchowa na czworakach „Mur f nazywa charakterystyczne cechy aktualnej pory
obronny” roku (IV 2, 16, 18)
f rozpoznaje i nazywa dary jesieni (IV 2, 18)
W PARKU Zajęcia główne y y omówienie zasad zachowania się podczas f dostrzega rytm w następstwie pór roku (IV 12, 18)
wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
f
(IV 5, 18)
III 5, 8, 11; IV 2, 5,
wycieczki
12, 16, 18, 19
pacer po parku i zbieranie różnych okazów
s
jest zaangażowane w zdobywanie nowych
przyrody
Wtorek y ozmowa na temat darów jesieni – nazywa- f rozpoznaje pospolite gatunki drzew w ogrodzie
doświadczeń (IV 19)
r
f
nie ich, określanie ich wyglądu i pochodzenia
(IV 18)
y umieszczenie okazów przyrody w kąciku f w prawidłowy sposób korzysta z zabawek
przyrody i narzędzi (I 5; III 5)
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II
Zajęcia w ogrodzie y zbieranie liści – nazywanie drzew, z których
I 5; III 5; IV 18 pochodzą; układanie bukietów
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego
y zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”
Aktywność poranna y ćwiczenie artykulacyjne „Wiatr” f doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Co kryje się w kąciku w toku różnorodnych zabaw (I 9)
I 5, 9; IV 12, 18 przyrody?” f słucha tekstów literackich i wypowiada się
y ćwiczenia poranne: Zestaw VII na ich temat (IV 2, 3)
y zabawa słowna – układanie swobodnego f dostrzega piękno i emocje zawarte w utworze
tekstu literackim (IV 3)
t
y aniec „Leśnych ludzików” f rozpoznaje pospolite gatunki drzew po ich owo-
y zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” cach (IV 18)
f projektuje własne kompozycje z materiału przy-
rodniczego (IV 8)
Zajęcia główne y wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Dary f porównuje kształt, wielkość i kolor darów jesieni
LEŚNE LUDZIKI 2, 3, 7, 8, 18, 19 y y ozmowa na temat darów jesieni f podejmuje próby oceny prac własnych i kolegów
II 10, 11; III 1, 5; IV
jesieni
(IV 12)
r
praca plastyczno-konstrukcyjna „Leśne lu-
(III 1)
dziki”
akceptuje ustalone zasady (III 5)
f
nauka piosenki Co jesienią w parku gra?
śpiewa piosenki (IV 7)
Środa y y y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 13 f reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa (IV 7)
f
(CD)
bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
f
zabawy rytmiczne
szanuje przyrodę i zwraca uwagę na jej piękno
f
(II 10, 11)
Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrodnicze z wykorzystaniem f umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzyką
I 5; II 10, 11; III 5; IV lupy – poszukiwanie domków małych zwie- (IV 7)
18, 19 rząt f poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
wiska (IV 2)
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
wego f wie o konieczności przebywania na świeżym
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- f powietrzu (III 5; IV 18)
niem „Piłka w dołku”