Page 57 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 57

TYDZIEŃ 7  •  Leśne odgłosy  •  55



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Wyścig listków”  f   aktywnie uczestniczy w zabawach oddechowych
                    i popołudniowa    y  rozwiązywanie zagadek słownych   (I 9)
                    I 5, 9; III 5; IV 1, 8  y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII  f   rozwija umiejętności plastyczne (IV 1, 8)
                                      y  wykonanie pracy plastycznej – KA, k. 4 –   f   zna zasady bezpiecznego poruszania się w czasie
                                        malowanie poprzez rozdmuchiwanie farby   wycieczki (III 5)
                                        słomką; ćwiczenie oddechu       f   uważnie słucha i próbuje znaleźć odpowiedź na
                                      y  ćwiczenia koordynacji wzrokowej „Celuj   postawione pytanie (III 8; IV 2)
                                        do bramki”                      f   dostrzega piękno otaczającego świata (II 11)
                                      y  zabawa ruchowa na czworakach „Mur   f   nazywa charakterystyczne cechy aktualnej pory
                                        obronny”                          roku (IV 2, 16, 18)
                                                                        f   rozpoznaje i nazywa dary jesieni (IV 2, 18)
                W PARKU  Zajęcia główne  y y  omówienie zasad zachowania się podczas   f   dostrzega rytm w następstwie pór roku (IV 12, 18)
                                                                           wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
                                                                        f
                                                                          (IV 5, 18)
                    III 5, 8, 11; IV 2, 5,
                                        wycieczki
                    12, 16, 18, 19
                                        pacer po parku i zbieranie różnych okazów
                                        s
                                                                           jest zaangażowane w  zdobywanie nowych
                                        przyrody
                Wtorek                y  ozmowa na temat darów jesieni – nazywa-  f   rozpoznaje pospolite gatunki drzew w ogrodzie
                                                                          doświadczeń (IV 19)
                                        r
                                                                        f
                                        nie ich, określanie ich wyglądu i pochodzenia
                                                                          (IV 18)
                                      y  umieszczenie okazów przyrody w kąciku   f   w  prawidłowy sposób korzysta z  zabawek
                                        przyrody                          i narzędzi (I 5; III 5)
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zbieranie liści – nazywanie drzew, z których
                    I 5; III 5; IV 18   pochodzą; układanie bukietów
                                      y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                        wego
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”

                    Aktywność poranna   y  ćwiczenie artykulacyjne „Wiatr”  f   doskonali sprawność narządów artykulacyjnych
                    i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Co kryje się w kąciku   w toku różnorodnych zabaw (I 9)
                    I 5, 9; IV 12, 18   przyrody?”                      f   słucha tekstów literackich i wypowiada się
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII    na ich temat (IV 2, 3)
                                      y  zabawa słowna – układanie swobodnego   f   dostrzega piękno i emocje zawarte w utworze
                                        tekstu                            literackim (IV 3)
                                        t
                                      y  aniec „Leśnych ludzików”       f   rozpoznaje pospolite gatunki drzew po ich owo-
                                      y  zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”  cach (IV 18)
                                                                        f   projektuje własne kompozycje z materiału przy-
                                                                          rodniczego (IV 8)
                    Zajęcia główne    y  wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Dary   f   porównuje kształt, wielkość i kolor darów jesieni
                LEŚNE LUDZIKI  2, 3, 7, 8, 18, 19  y y  ozmowa na temat darów jesieni  f   podejmuje próby oceny prac własnych i kolegów
                    II 10, 11; III 1, 5; IV
                                        jesieni
                                                                          (IV 12)
                                        r
                                        praca plastyczno-konstrukcyjna „Leśne lu-
                                                                          (III 1)
                                        dziki”
                                                                           akceptuje ustalone zasady (III 5)
                                                                        f
                                        nauka piosenki Co jesienią w parku gra?
                                                                           śpiewa piosenki (IV 7)
                Środa                 y y y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 13  f   reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa (IV 7)
                                                                        f
                                        (CD)
                                                                           bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                                        zabawy rytmiczne
                                                                           szanuje przyrodę i zwraca uwagę na jej piękno
                                                                        f
                                                                          (II 10, 11)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrodnicze z wykorzystaniem   f   umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzyką
                    I 5; II 10, 11; III 5; IV   lupy – poszukiwanie domków małych zwie-  (IV 7)
                    18, 19              rząt                            f   poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zja-
                                                                          wiska (IV 2)
                                      y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-    chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
                                        wego                            f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                      y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f  powietrzu (III 5; IV 18)
                                        niem „Piłka w dołku”
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62