Page 56 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 56

54  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Dzieci do domu”  f   rozpoznaje i nazywa dźwięki (IV 7)
                  i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VI   f   opisuje wygląd: kolor, wielkość, kształt przed-
                  I 5, 9; III 5; IV 2, 12, 14  y  oglądanie książek i ilustracji przedstawia-  miotów (IV 2, 12)
                                      jących różne pojazdy            f   określa kierunki w odniesieniu do własnej osoby
                                    y  zabawa plastyczna „Pojazd moich marzeń”  (IV 14)
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”  f   stosuje pojęcia: mniejszy – większy, przed – za
                                                                        (IV 14)
                  Zajęcia główne    y  zabawa dydaktyczna „Bezpiecznie na drodze”   f   rozwija sprawność manualną, lepi z plasteliny
               BEZPIECZNIE NA DRODZE  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego  f   poznaje przepisy ruchu drogowego (III 5)
                                      – praktyczne ćwiczenia utrwalające znajo-
                  III 5; IV 1, 2, 9, 14
                                                                        (I 9)
                                      mość zasad bezpiecznego poruszania się po
                                      drodze oraz znaków drogowych
                                                                          stosuje w praktyce zasady bezpiecznego porusza-
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 12
                                                                        nia się po drogach (III 5)
                                                                          rozpoznaje wybrane znaki drogowe (IV 9)
                                      zabawa „Nie wypuść piłki”
                                                                      f
                                    y
                                                                          przewiduje konsekwencje swoich zachowań (III 5)
                  I 5; III 5
                                                                      f
                                    y
                                                                          potrafi prowadzić dialog (IV 2)
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                      f
                                    y
                                                                          potrafi zadawać pytania i poszukiwać odpowiedzi
                                      niem „Przepychanka”
                                                                      f
                                                                        (IV 2)
               Piątek                                                 f   wie, że informacje mogą być przekazywane w formie
                                                                          współdziała podczas zabawy (III 5)
                                                                      f
                                                                        rysunku (IV 1)
                                                                      f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                                                        wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej
                                                                        i pokazu (I 5)
                                                                      f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                                                      f   w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i narzędzi
                                                                        (I 5; III 5)
          tydzień 7: LEŚNE ODGŁOSY
           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Jesienna pajęczyna”  f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                  i popołudniowa    y  ćwiczenia słuchowe „Kto się ukrył za para-  f   rozwija percepcję słuchową (I 9)
                  I 5, 7, 9; III 5    wanem?”                         f   rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII  f   słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
                                      zabawa plastyczna „Jeżyk” – ćwiczenia roz-
                                                                        się na ich temat (IV 2, 3)
                                    y
               SKARBY TRAMPOLINKA  Zajęcia główne  y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zwie-  f   potrafi zadawać pytania i udzielać odpowiedzi
                                                                          dostrzega piękno i emocje, jakie wyraża utwór
                                      machowe mięśni ręki
                                                                      f
                                                                        literacki (IV 3)
                                      rzęta na spacer i do domku”
                                                                        (IV 2)
                                      wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
                                    y
                                                                          jest sprawne ruchowo (I 5)
                                                                      f
                                      skiej Trampolinek szuka skarbów jesieni
                  III 1, 5; IV 2, 3, 8, 18
                                                                          zna charakterystyczne cechy danej pory roku
                                                                      f
                                      r
                                    y
                                                                        (IV 16, 18)
                                      zabawa „Dzik”
                                    y
                                      aktywność plastyczna „Gdzie schowała się
                                    y  ozmowa na temat treści opowiadania  f   poprawnie nazywa obserwowane zjawiska i za-
                                                                        chowania (IV 2)
               Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrodnicze – wyszukiwanie   f   rozpoznaje jeża (IV 18)
                                      wiewiórka?” – kolaż
                                                                          stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
                                                                      f
                                                                          przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas dzia-
                                      gatunków małych zwierząt
                  I 5; III 5; IV 18, 19
                                                                      f
                                                                        łalności plastyczno-konstrukcyjnej (III 5)
                                      zabawa dydaktyczna „Gdzie on/ona się
                                    y
                                      ukrywa?”                        f   odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
                                    y  zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do    prac (III 1)
                                      tunelu”                         f   posiada podstawowe informacje na temat życia
                                                                        zwierząt (IV 18, 19)
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61