Page 56 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 56
54 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Dzieci do domu” f rozpoznaje i nazywa dźwięki (IV 7)
i popołudniowa y ćwiczenia poranne: Zestaw VI f opisuje wygląd: kolor, wielkość, kształt przed-
I 5, 9; III 5; IV 2, 12, 14 y oglądanie książek i ilustracji przedstawia- miotów (IV 2, 12)
jących różne pojazdy f określa kierunki w odniesieniu do własnej osoby
y zabawa plastyczna „Pojazd moich marzeń” (IV 14)
y zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę” f stosuje pojęcia: mniejszy – większy, przed – za
(IV 14)
Zajęcia główne y zabawa dydaktyczna „Bezpiecznie na drodze” f rozwija sprawność manualną, lepi z plasteliny
BEZPIECZNIE NA DRODZE Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego f poznaje przepisy ruchu drogowego (III 5)
– praktyczne ćwiczenia utrwalające znajo-
III 5; IV 1, 2, 9, 14
(I 9)
mość zasad bezpiecznego poruszania się po
drodze oraz znaków drogowych
stosuje w praktyce zasady bezpiecznego porusza-
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 12
nia się po drogach (III 5)
rozpoznaje wybrane znaki drogowe (IV 9)
zabawa „Nie wypuść piłki”
f
y
przewiduje konsekwencje swoich zachowań (III 5)
I 5; III 5
f
y
potrafi prowadzić dialog (IV 2)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
f
y
potrafi zadawać pytania i poszukiwać odpowiedzi
niem „Przepychanka”
f
(IV 2)
Piątek f wie, że informacje mogą być przekazywane w formie
współdziała podczas zabawy (III 5)
f
rysunku (IV 1)
f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej
i pokazu (I 5)
f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
f w prawidłowy sposób korzysta z zabawek i narzędzi
(I 5; III 5)
tydzień 7: LEŚNE ODGŁOSY
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Jesienna pajęczyna” f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
i popołudniowa y ćwiczenia słuchowe „Kto się ukrył za para- f rozwija percepcję słuchową (I 9)
I 5, 7, 9; III 5 wanem?” f rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
y ćwiczenia poranne: Zestaw VII f słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
zabawa plastyczna „Jeżyk” – ćwiczenia roz-
się na ich temat (IV 2, 3)
y
SKARBY TRAMPOLINKA Zajęcia główne y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zwie- f potrafi zadawać pytania i udzielać odpowiedzi
dostrzega piękno i emocje, jakie wyraża utwór
machowe mięśni ręki
f
literacki (IV 3)
rzęta na spacer i do domku”
(IV 2)
wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
y
jest sprawne ruchowo (I 5)
f
skiej Trampolinek szuka skarbów jesieni
III 1, 5; IV 2, 3, 8, 18
zna charakterystyczne cechy danej pory roku
f
r
y
(IV 16, 18)
zabawa „Dzik”
y
aktywność plastyczna „Gdzie schowała się
y ozmowa na temat treści opowiadania f poprawnie nazywa obserwowane zjawiska i za-
chowania (IV 2)
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrodnicze – wyszukiwanie f rozpoznaje jeża (IV 18)
wiewiórka?” – kolaż
stosuje różne techniki plastyczne (IV 8)
f
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas dzia-
gatunków małych zwierząt
I 5; III 5; IV 18, 19
f
łalności plastyczno-konstrukcyjnej (III 5)
zabawa dydaktyczna „Gdzie on/ona się
y
ukrywa?” f odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
y zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do prac (III 1)
tunelu” f posiada podstawowe informacje na temat życia
zwierząt (IV 18, 19)