Page 54 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 54
52 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Idź za mną” f prawidłowo posługuje się określeniami położe-
I 5; III 5; IV 18
zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
nia: na prawo, na lewo (IV 14)
y
IDZIEMY RAZEM NA SPACER f właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
wego
nych przedmiotach (IV 12)
wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne (I 7, 9)
y zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do f dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowa-
dziupli”
f
Piątek f wie o konieczności przebywania na świeżym
powietrzu (III 5; IV 18)
rozwija wrażliwość dotykową (I 5, 6, 9)
f
rozwija umiejętności parateatralne (IV 1)
f
wykonuje konstrukcje przestrzenne z gotowych
f
materiałów (IV 11)
tydzień 6: DROGA DO PRZEDSZKOLA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Przedszkolak do przed- f potrafi współdziałać w zespole (III 5)
i popołudniowa szkolaka” f nie odchodzi samowolnie od zabawy (III 5)
I 5, 7; III 5; IV 12, 14 y zabawa dydaktyczna „Kolorowe rytmy” f wycina nożyczkami (I 7)
z wykorzystaniem nożyczek f dostrzega i układa rytmy (IV 12)
y ćwiczenia poranne: Zestaw VI f orientuje się w schemacie własnego ciała (IV 14)
PRZEJŚCIE PO PASACH Zajęcia główne y zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa f chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
zabawa matematyczna „Prawa ręka mario-
y
f
się na ich temat (IV 2, 3)
netki”
zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy
kotów piłkami”
f
(III 5)
wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej
y
rozpoznaje wybrane znaki drogowe (IV 9)
f
Trampolinek i ruch uliczny
III 5; IV 2, 3, 5, 7,
kieruje się przyjętymi zasadami (III 5)
f
r
zabawy dydaktyczne „Przejście po pasach”
y
Poniedziałek 9, 15 y ozmowa na temat treści wiersza f stara się łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
umie bawić się przy muzyce (IV 7)
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 11
y
omawia ilustracje (IV 2, 5)
f
wykonuje polecenia N. (III 5)
obserwacje przyrodnicze – rozróżnianie
Zajęcia w ogrodzie
y
f
I 5; III 5; IV 18, 19
przelicza elementy (IV 15)
gatunków drzew, zapoznawanie się z ich
f
nazwami
(IV 18)
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki drzew
wego f podaje charakterystyczne cechy wybranych gatun-
y zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem ków drzew (IV 18)
między drzewkami” f chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Samoloty” f stara się regulować oddech (I 9)
ozwiązywanie zagadek obrazkowych
i popołudniowa
prawidłowo dekoduje informacje (IV 5)
r
NA SKRZYŻOWANIU 8, 9 y ćwiczenie percepcji słuchowej „Co sły- f stara się formułować dłuższe wielozdaniowe
y
f
odwzorowuje rzeczywistość w formie plastycznej
I 5, 9; III 5; IV 1, 5,
ćwiczenia poranne: Zestaw VI
y
f
(IV 1, 8)
szysz?”
wypowiedzi (IV 2)
aktywność plastyczna „Ruch uliczny” – ry-
y
sowanie kredkami
stosuje zasady bezpiecznego zachowania w czasie
f
zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
wycieczki (III 5)
y
f nie oddala się od grupy (III 5)
nabywa poczucia własnej wartości (III 1)
Wtorek f rozpoznaje wybrane znaki drogowe i wie, co ozna-
f
czają (np. znaki informacyjne, ostrzegawcze)
(IV 9)