Page 54 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 54

52  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Idź za mną”  f   prawidłowo posługuje się określeniami położe-
                  I 5; III 5; IV 18
                                      zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                                                        nia: na prawo, na lewo (IV 14)
                                    y
                IDZIEMY RAZEM NA SPACER                               f   właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
                                      wego
                                                                        nych przedmiotach (IV 12)
                                                                          wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne (I 7, 9)
                                    y  zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do   f   dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowa-
                                      dziupli”
                                                                      f
             Piątek                                                   f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                                                        powietrzu (III 5; IV 18)
                                                                          rozwija wrażliwość dotykową (I 5, 6, 9)
                                                                      f
                                                                          rozwija umiejętności parateatralne (IV 1)
                                                                      f
                                                                          wykonuje konstrukcje przestrzenne z gotowych
                                                                      f
                                                                        materiałów (IV 11)

          tydzień 6: DROGA DO PRZEDSZKOLA


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Przedszkolak do przed-  f   potrafi współdziałać w zespole (III 5)
                  i popołudniowa      szkolaka”                       f   nie odchodzi samowolnie od zabawy (III 5)
                  I 5, 7; III 5; IV 12, 14  y  zabawa dydaktyczna „Kolorowe rytmy”   f   wycina nożyczkami (I 7)
                                      z wykorzystaniem nożyczek       f   dostrzega i układa rytmy (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VI   f   orientuje się w schemacie własnego ciała (IV 14)
               PRZEJŚCIE PO PASACH  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa   f   chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
                                                                          słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada
                                      zabawa matematyczna „Prawa ręka mario-
                                    y
                                                                      f
                                                                        się na ich temat (IV 2, 3)
                                      netki”
                                                                          zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy
                                      kotów piłkami”
                                                                      f
                                                                        (III 5)
                                      wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej
                                    y
                                                                          rozpoznaje wybrane znaki drogowe (IV 9)
                                                                      f
                                      Trampolinek i ruch uliczny
                  III 5; IV 2, 3, 5, 7,
                                                                          kieruje się przyjętymi zasadami (III 5)
                                                                      f
                                      r
                                      zabawy dydaktyczne „Przejście po pasach”
                                    y
               Poniedziałek   9, 15  y  ozmowa na temat treści wiersza  f   stara się łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                                                                          umie bawić się przy muzyce (IV 7)
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 11
                                    y
                                                                          omawia ilustracje (IV 2, 5)
                                                                      f
                                                                          wykonuje polecenia N. (III 5)
                                      obserwacje przyrodnicze – rozróżnianie
                  Zajęcia w ogrodzie
                                    y
                                                                      f
                  I 5; III 5; IV 18, 19
                                                                          przelicza elementy (IV 15)
                                      gatunków drzew, zapoznawanie się z ich
                                                                      f
                                      nazwami
                                                                        (IV 18)
                                    y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki drzew
                                      wego                            f   podaje charakterystyczne cechy wybranych gatun-
                                    y  zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem   ków drzew (IV 18)
                                      między drzewkami”               f   chce zdobywać wiedzę o przyrodzie (IV 18, 19)
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Samoloty”  f   stara się regulować oddech (I 9)
                                      ozwiązywanie zagadek obrazkowych
                  i popołudniowa
                                                                          prawidłowo dekoduje informacje (IV 5)
                                      r
               NA SKRZYŻOWANIU  8, 9  y  ćwiczenie percepcji słuchowej „Co sły-  f   stara się formułować dłuższe wielozdaniowe
                                    y
                                                                      f
                                                                          odwzorowuje rzeczywistość w formie plastycznej
                  I 5, 9; III 5; IV 1, 5,
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw VI
                                    y
                                                                      f
                                                                        (IV 1, 8)
                                      szysz?”
                                                                        wypowiedzi (IV 2)
                                      aktywność plastyczna „Ruch uliczny” – ry-
                                    y
                                      sowanie kredkami
                                                                          stosuje zasady bezpiecznego zachowania w czasie
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”
                                                                        wycieczki (III 5)
                                    y
                                                                      f   nie oddala się od grupy (III 5)
                                                                          nabywa poczucia własnej wartości (III 1)
               Wtorek                                                 f   rozpoznaje wybrane znaki drogowe i wie, co ozna-
                                                                      f
                                                                        czają (np. znaki informacyjne, ostrzegawcze)
                                                                        (IV 9)
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59