Page 58 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 58
56 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa z elementem czworakowania „Marsz f dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i po-
i popołudniowa jeżyka” trafi opisać je słownie (IV 2, 18)
I 5, 9; III 5; IV 2, 5 y zabawa dydaktyczna „Zgadnij, o czym mówię” f wzbogaca słownictwo (IV 2)
dostrzega piękno otaczającego świata (II 11)
ćwiczenia poranne: Zestaw VII
y
GDZIE SCHOWAŁ SIĘ JEŻYK? Zajęcia główne y zabawa słowna „Ile słów znacie o wiewiórce?” f przelicza elementy (IV 15)
f
ćwiczenia oddechowe „Wiaterek”
zna zwyczaje niektórych zwierząt (IV 18)
y
f
rozwija spostrzegawczość (I 9)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
y
f
„Słońce – deszcz”
rozpoznaje kształty trzech liści z różnych drzew
f
(IV 12, 18)
wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk;
zabawa ruchowa „Wirujące listki”
f
y
rozwija logiczne myślenie (IV 5)
zabawy dydaktyczne „Gdzie ukrył się jeż?”,
I 9; II 11, 15; IV 2, 5,
y
„Jeżyk śpi”
12, 18
f
reguluje oddech (I 9)
f
ćwiczenie spostrzegawczości – KP1, k. 14
y
właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
f przestrzega ustalonych zasad (III 5)
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Znajdź drzewo, z którego jest ten liść” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
rozpoznaje pospolite gatunki drzew w ogrodzie
(IV 18)
gromadzenie darów jesieni do kącika przy-
I 5; III 5; IV 18
y
f
rody
y zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do
dziupli”
Aktywność poranna y praca plastyczna „Kolorowe listki” – wykleja- f rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
i popołudniowa nie plasteliną f wykonuje pracę plastyczną (IV 8)
I 5, 9; III 5; IV 8, 14 y „Jesienny liść” – przeliczanie i nazywanie f określa położenie elementów w przestrzeni (IV 14)
kolorów, wycinanie po obrysie f chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
y ćwiczenia poranne: Zestaw VII f swobodnie wypowiada się na określony temat
y ćwiczenie percepcji wzrokowej „Gdzie ukryła (IV 2)
się wiewiórka?” f zna charakterystyczne cechy aktualnej pory roku
(IV 16, 18)
y zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa f stara się aktywnie uczestniczyć w zajęciach (III 5)
kotów piłkami”
JESIEŃ DOOKOŁA Zajęcia główne y zabawa w skojarzenia z wykorzystaniem f odczuwa satysfakcję ze wspólnie wykonanej pracy
(III 1, 2)
współpracuje w grupie (III 5)
III 1, 2, 5; IV 2, 8, 18
techniki burza mózgów
f
jest sprawne ruchowo i swobodnie porusza się
f
zabawa „Szukamy jesieni” – wybór ilustracji
y
w przestrzeni zgodnie z instrukcją (I 5)
o tematyce jesiennej
y quiz: prawda czy fałsz f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
Piątek y wykonanie plakatu tematycznego o jesieni słownej i pokazu (I 5)
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z chustą animacyjną „Skacząca wie-
I 5; III 5 wiórka”
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie
zasad bezpieczeństwa
y zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem
między drzewkami”