Page 58 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 58

56  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa z elementem czworakowania „Marsz   f   dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i po-
                  i popołudniowa      jeżyka”                           trafi opisać je słownie (IV 2, 18)
                  I 5, 9; III 5; IV 2, 5  y  zabawa dydaktyczna „Zgadnij, o czym mówię”  f   wzbogaca słownictwo (IV 2)
                                                                          dostrzega piękno otaczającego świata (II 11)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw VII
                                    y
               GDZIE SCHOWAŁ SIĘ JEŻYK?  Zajęcia główne  y  zabawa słowna „Ile słów znacie o wiewiórce?”  f   przelicza elementy (IV 15)
                                                                      f
                                      ćwiczenia oddechowe „Wiaterek”
                                                                          zna zwyczaje niektórych zwierząt (IV 18)
                                    y
                                                                      f
                                                                          rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                      zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                    y
                                                                      f
                                      „Słońce – deszcz”
                                                                          rozpoznaje kształty trzech liści z różnych drzew
                                                                      f
                                                                        (IV 12, 18)
                                                                          wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk;
                                      zabawa ruchowa „Wirujące listki”
                                                                      f
                                    y
                                                                        rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                      zabawy dydaktyczne „Gdzie ukrył się jeż?”,
                  I 9; II 11, 15; IV 2, 5,
                                    y
                                      „Jeżyk śpi”
                  12, 18
                                                                      f
                                                                          reguluje oddech (I 9)
                                                                      f
                                      ćwiczenie spostrzegawczości – KP1, k. 14
                                    y
                                                                          właściwie zachowuje się na placu zabaw (III 5)
                                                                      f   przestrzega ustalonych zasad (III 5)
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Znajdź drzewo, z którego jest ten liść”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                          rozpoznaje pospolite gatunki drzew w ogrodzie
                                                                        (IV 18)
                                      gromadzenie darów jesieni do kącika przy-
                  I 5; III 5; IV 18
                                    y
                                                                      f
                                      rody
                                    y  zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do
                                      dziupli”
                  Aktywność poranna   y  praca plastyczna „Kolorowe listki” – wykleja-  f   rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
                  i popołudniowa      nie plasteliną                  f   wykonuje pracę plastyczną (IV 8)
                  I 5, 9; III 5; IV 8, 14  y  „Jesienny liść” – przeliczanie i nazywanie   f   określa położenie elementów w przestrzeni (IV 14)
                                      kolorów, wycinanie po obrysie   f   chętnie uczestniczy w rozmowach (IV 2)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII  f   swobodnie wypowiada się na określony temat
                                    y  ćwiczenie percepcji wzrokowej „Gdzie ukryła   (IV 2)
                                      się wiewiórka?”                 f   zna charakterystyczne cechy aktualnej pory roku
                                                                        (IV 16, 18)
                                    y  zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa   f   stara się aktywnie uczestniczyć w zajęciach (III 5)
                                      kotów piłkami”
               JESIEŃ DOOKOŁA  Zajęcia główne  y  zabawa w skojarzenia z wykorzystaniem   f   odczuwa satysfakcję ze wspólnie wykonanej pracy
                                                                        (III 1, 2)
                                                                          współpracuje w grupie (III 5)
                  III 1, 2, 5; IV 2, 8, 18
                                      techniki burza mózgów
                                                                      f
                                                                          jest sprawne ruchowo i swobodnie porusza się
                                                                      f
                                      zabawa „Szukamy jesieni” – wybór ilustracji
                                    y
                                                                        w przestrzeni zgodnie z instrukcją (I 5)
                                      o tematyce jesiennej
                                    y  quiz: prawda czy fałsz         f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
               Piątek               y  wykonanie plakatu tematycznego o jesieni  słownej i pokazu (I 5)
                                                                        wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z chustą animacyjną „Skacząca wie-
                  I 5; III 5          wiórka”
                                    y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                      wego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie
                                      zasad bezpieczeństwa
                                    y  zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem
                                      między drzewkami”
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63