Page 79 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 79

TYDZIEŃ 7  •  Leśne odgłosy  •  77



                 Złapała Trampolinka za rączkę i pociągnęła w kierunku polany . Stała tam jarzębina . Tak, to ją zdobiły korale – owoce
              jarzębiny . Chyba ktoś urządził sobie ucztę, bo pod drzewem leżały kuleczki . Trampolinek pozbierał je starannie .
              Miał już cztery skarby .
                 –   Wspaniała zabawa – powiedział do wietrzyka i wiewiórki – ale muszę wracać do przedszkola . Moi przyjaciele
              będą się o mnie martwić .
                 –   A może przyprowadzisz ich tutaj? – Wiewiórka klasnęła w łapki .
                 –   Hej hop, na pewno przyjdziemy – podskakiwał radośnie Trampolinek . – Do zobaczenia!
                                                                                             Urszula Piotrowska


            2.  Rozmowa na temat opowiadania. Przykładowe pytania:
              –   Gdzie Trampolinek wybrał się na spacer?
              –   Kogo najpierw spotkał Trampolinek?
              –   Czyje szeleszczące głosiki usłyszał Trampolinek?
              –   Kogo jeszcze spotkał Trampolinek w parku?
              –   Co najbardziej lubi wiewiórka, a co dzik?
              –   Kto nosi jesienią czerwone korale?
            3.  Zabawa „Dzik”. W czasie odtwarzania muzyki dzieci-dziki maszerują po dywanie na czworakach. Gdy muzyka cichnie,
              dzieci-dziki nieruchomieją – zasypiają i głośno chrapią. Zabawę powtarzamy.
            4.  Kolaż „Gdzie schowała się wiewiórka?”. Dzieci otrzymują kartki A4 z narysowanym konturem wiewiórki. Ich zadanie
              polega na naklejeniu na kartkę kompozycji z wykorzystaniem wyciętych z kolorowych czasopism liści – wiewiórka
              poszukuje żołędzi pod listkami.
            5.  Zorganizowanie wystawy prac.


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Krótki spacer po ogrodzie przedszkolnym połączony z obserwacją ukierunkowaną na wyszukiwanie gatunków małych
              zwierząt – poznanie ich nazw. Rozwijanie zainteresowania przyrodą.
              x Zabawa „Gdzie on/ona się ukrywa?”. Chętne dziecko chowa się w ogrodzie, a w tym czasie pozostałe dzieci stoją tyłem
              i liczą wspólnie z N. do dziesięciu. Następnie dzieci odwracają się i szukają ukrytej osoby. Ćwiczenie spostrzegawczości
              i umiejętności liczenia.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            Wtorek    temat:  W parku.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenia oddechowe „Wyścig listków”. Rozwiązywanie zagadek słownych – roz-
            wijanie logicznego myślenia. Ćwiczenia poranne: Zestaw VII. Wykonanie pracy plastycznej – uzupełnienie kompozycji
            poprzez malowanie farbami; ćwiczenia oddechowe. „Celuj do bramki” – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
            Zabawa ruchowa na czworakach „Mur obronny”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 1, 8

            Zajęcia główne:   ▶  1. Wycieczka – w parku. Omówienie zasad zachowania się podczas wycieczki. Spacer po
            parku i zbieranie różnych okazów przyrody. Rozmowa na temat darów jesieni – nazywanie ich, określanie ich wyglądu
            i pochodzenia. Umieszczenie okazów przyrody w kąciku przyrody.  ▶  2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne:
            Zestaw II.
              obszary z podstawy programowej: III 5, 8, 11; IV 2, 5, 12, 16, 18, 19

            Zajęcia w  ogrodzie:  Zbieranie w  ogrodzie liści  – nazywanie drzew, z  których pochodzą. Układanie bukietów.
            Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84