Page 81 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 81

TYDZIEŃ 7  •  Leśne odgłosy  •  79


            Środa    temat:  Leśne ludziki.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie artykulacyjne „Wiatr”. Zabawa dydaktyczna „Co kryje się w kąciku
            przyrody?” – ćwiczenia płynności wymowy. Ćwiczenia poranne: Zestaw VII. Zabawa słowna – układanie swobodnego
            tekstu – poszerzanie słownictwa czynnego i biernego. Taniec „Leśnych ludzików” – kształtowanie poczucia rytmu. Zabawa
            ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 12, 18

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia plastyczne – leśne ludziki. Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Dary jesieni –
            wdrażanie do poszanowania przyrody i zwrócenie uwagi na piękno otaczającego świata. Rozmowa na temat darów jesieni.
            Wykonanie leśnych ludzików z kasztanów i żołędzi według własnego projektu – nabywanie świadomości operowania
            materiałem przyrodniczym. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – rozwijanie spostrzegawczości.  ▶  2. Zajęcia umuzykalnia-
            jące – co jesienią w parku gra? Nauka piosenki Co jesienią w parku gra? poprzez osłuchanie się z nią. Zabawy rytmiczne.
              obszary z podstawy programowej: II 10, 11; III 1, 5; IV 2, 3, 7, 8, 18, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje przyrodnicze z wykorzystaniem lupy – poszukiwanie domków małych zwierząt. Zabawy
            z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; II 10, 11; III 5; IV 18, 19


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Ćwiczenie artykulacyjne „Wiatr”. Dzieci naśladują szum wiatru szszsz (język znajduje się za górnymi zębami, zęby są
              przybliżone, usta tworzą ryjek).
              x Zabawa dydaktyczna „Co kryje się w kąciku przyrody?”. Dzieci porównują zgromadzone wcześniej w kąciku przyrody
              okazy z tymi przyniesionymi poprzedniego dnia z parku – pod względem wielkości, barwy i liczby. Ćwiczenia płynności
              wymowy.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa słowna – układanie swobodnego tekstu. Dzieci wymyślają krótką historyjkę o leśnym ludziku zrobionym
              z darów jesieni. N. zapisuje wypowiedzi dzieci. Poszerzanie słownictwa czynnego i biernego.
              x Taniec „Leśnych ludzików”. Dzieci tańczą przy dowolnej muzyce w parach i pojedynczo zgodnie z własnymi potrze bami
              i wyobrażeniami. Kształtowanie poczucia rytmu.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
            Temat: Leśne ludziki.
            Cele:
              w
              drażanie do poszanowania przyrody i zwrócenie uwagi na piękno otaczającego świata
              b
              udzenie wrażliwości dotykowej
              n
              abywanie świadomości operowania materiałem przyrodniczym
              p
              oszerzanie słownictwa
              ozwijanie sprawności manualnej.
              r
                 Pomoce: tekst wiersza Maciejki Mazan Dary jesieni, kasztany i żołędzie z wykonanymi wcześniej otworkami,
                 liście z różnych drzew, wykałaczki, KP1.
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86